• Bookworm007

    Taffy-kosmetisk tatuering VARNING

    Ett i-landsproblem att ta till sig om man överväger kosmetisk tatuering. Efter lång tids funderande bestämde jag mig i julas att göra en kosmetisk tatuering på mina obefintliga ögonbryn. Jag hittade en person som använder sig av Taffymetoden, alltså en metod som ska bli som tunna hårstråliknande streck. Första omgången (av två planerade) gick ok, men färgen föll ur snabbt. Det är normalt och därför gör man två gånger. Jag var heller inte nöjd med att ögonbrynen blivit så olika. Men det var omgång två som gav mig problem...

    Först tog inte bedövningen alls och varje drag med kniven kändes verkligen. Jätteont! Jag blödde massor och det var svårt att tatuera i blodbadet. Efteråt fick jag feber och det gjorde verkligen ont i området. Mycket mer än första omgången gjort. Jaja, allt det där var övergående. Tyvärr så får jag för en obestämd period leva med ögonbryn som ser kladdigt målade ut och när pigmenteringen försvunnit kommer jag att ha långa insjunkna ärr/streck i huden kvar. Jag gissar för evigt. Jag har riktiga tatueringar och inget liknande har hänt med dem. De är dock inte i ansiktet.

    Naturligtvis tar jag eget ansvar för det inträffade. Hon som gjorde detta kunde inte veta hur min hud skulle reagera. Hon har erbjudit sig att hjälpa till att ta bort det "kladdiga" genom att tatuera över med hudfärgat pigment, men jag vill inte riskera att få fler ärr. Nu gäller ångbastu, feta krämer, bad i klorerat vatten och kanske lite solande för att bli av med pigmenteringen så snabbt som möjligt. Ögonbrynssmink kommer att gå åt i mängder. Det var ju det mitt fåfänga jag ville slippa.

    Så... tänk er för innan ni gör en Taffy.

  • Svar på tråden Taffy-kosmetisk tatuering VARNING
  • Friidaliinnea01

    Beklagar din upplevelse men delar inte det.. Jag har själv gjort ögonbryn för ett halv år sedan och är jätte nöjd!

    Antingen som du säger, är det din hud som reagerar negativt eller så använde sig tjejen av dåliga verktyg?

    Jag har inte haft några problem alls!

  • Bookworm007

    De flesta verkar jättenöjda, precis som du! Det är därför jag vill nyansera bilden av vad som kan hända för dem som funderar på det. Jag är säkert undantaget som bekräftar regeln. Trist för mig. ????

  • Bookworm007

    Jättetrist... idag skulle jag få täcka över en del av tatueringen med hudfärgat pigment. Vågade till slut trots att jag fått ärr. Hon missförstod mig och la till mer färg. Ny tid bokad- men det är fan inte sant... vad denna fåfänga ställer till det gör mig. Usch- vad ledsen jag blir! Känner mig ful och dum.

  • Cemina

    Nej fy vad trist, vilken otur du haft :(


    Jag har också gjort ögonbrynen och är hur nöjd som helst, dom läkte och blev fina jättefort! Tror inte att det är så vanligt att det händer som för dig, men det är bra att även belysa riskerna så att folk vet vad de ger sig in på...


    Önskar dig lycka till, hoppas att det blir bättre fort!

  • Bookworm007

    Nej, jag gjorde dem inte där. Hoppas det går bra för dig!

  • Bookworm007

    Läste nu på nån sida att pigmentet aldrig riktigt försvinner... tänk på det, ni som ännu inte gjort det. Taffy marknadsför sig med att pigmentet försvinner. Är det lurendrejeri?

  • Bookworm007


    Om ni tittar noga ser ni hur det ser ut efter några månader. Grått och suddigt. Dessutom långt utanför mina egna bryn.
  • Duckan

    Förväntade mig en värre syn efter att ha läst ts. Bilden är upp och ner och lite suddig så det är svårt att se hur illa det är.
    Jag har varit inne och kikat på Taffy hos Gedin Studio, men är tveksam och än mer efter att ha läst detta.

  • Bookworm007

    Nej, bilden blev inte så tydlig som jag önskade. Dessutom syns inte båda ögonbrynen så man ser inte att de är olika. Ska se om jag kan få till bättre bilder. Men mitt bestämda råd är att inte göra det! Eller använd annan teknik och pigment. I verkligheten är de nu ljusgrå, som blyerts, och ligger utanför mitt eget bryn.

Svar på tråden Taffy-kosmetisk tatuering VARNING