• Anonym (TS)
    Äldre 27 Feb 22:08
    495 visningar
    3 svar
    3
    495

    Otrohet - gränsen?

    Vart går gränsen? Om man är gift och monogam, vad är otrohet? När kan man kalla något för otrohet? Tex börjar det i tankarna etc. Förklara hur ni tänker!

  • Svar på tråden Otrohet - gränsen?
  • radwan­ska
    Äldre 27 Feb 22:23
    #1

    Det är mänskligt att bli frestad och tänka tankar.om folk. Så man ska bara dömas för sina handlingar, tycker jag. Att man träffar någon annan med ett "intimt uppsåt" är nog min egen definition på otrohet, som jag alldeles nyss tänkte ut. Alltså om man träffar någon för att ha sex. men även om man går på en dejt med någon som inte leder vidare men där ändå syftet var att se om det fanns något...För då har man ju också intimt uppsåt. Något jag skulle se mellan fingrarna på är om man var på logdans och råkade hångla lite med någon, där det inte fanns intimt uppsåt från början.

  • Äldre 28 Feb 00:26
    #2

    Jag tror det är något som man bestämmer gemensamt som par. För mig handlar otrohet om att bryta mot uttalade eller osagda löften i förhållandet. Det är förstås viktigt att man pratar igenom vad man skulle uppfatta som otrohet.

    Jag tror att allt bottnar i rädslan att förlora sin partner. Ju mer man litar på varandra och känner trygghet i relationen, desto mer kan man skjuta på gränserna för vad som klassas som otrohet. I början av en relation kan man bli svartsjuk av att partnern kramar någon annan. I slutet rycker man på axlarna åt att partnern låg med någon på firmafesten.

  • Anonym (enoug­h is enough­)
    Äldre 28 Feb 01:04
    #3

    Kan du inte göra samma sak med din partner bredvid dig så har du svaret där - det behöver inte vara svårare än så

Svar på tråden Otrohet - gränsen?