• Anonym (rätt?­)
    Äldre 28 Feb 00:47
    861 visningar
    10 svar
    10
    861

    Jag upplever att sambon min blir irriterad över att jag tar mitt ansvar för att se till att hushållets räkningar blir betalda i tid

    Behöver lite råd/tips angående att jag upplever att sambon min blir irriterad på mig när jag tar mitt ansvar för att se till att hushållets räkningar blir betalda.

    I går skällde nästan sambon min ut mig på grund av att jag betalade en räkning som ska vara betald senast nästa månad.

  • Svar på tråden Jag upplever att sambon min blir irriterad över att jag tar mitt ansvar för att se till att hushållets räkningar blir betalda i tid
  • Anonym (lol)
    Äldre 28 Feb 00:50
    #1

    Låter som han har ångest av att se att pengarna försvinner från kontot å gärna vill dra på det

  • Anonym (rätt?­) Trådstartaren
    Äldre 28 Feb 00:54
    #2
    Anonym (lol) skrev 2015-02-28 00:50:50 följande:

    Låter som han har ångest av att se att pengarna försvinner från kontot å gärna vill dra på det


    Kan tillägga att jag och sambon min har skild ekonomi.


  • Anonym (lol)
    Äldre 28 Feb 00:57
    #3

    Så han blir sur när du betalar dina räkningar för dina pengar?

  • Anonym (rätt?­) Trådstartaren
    Äldre 28 Feb 00:58
    #4
    Anonym (lol) skrev 2015-02-28 00:57:02 följande:

    Så han blir sur när du betalar dina räkningar för dina pengar?


    Jag betalade hans räkning för mina pengar då jag ser vikten i att ta mitt ansvar för hushållets kostnader.
  • Anonym (Zed)
    Äldre 28 Feb 01:23
    #5
    Anonym (rätt?) skrev 2015-02-28 00:54:09 följande:

    Kan tillägga att jag och sambon min har skild ekonomi.


    Anonym (rätt?) skrev 2015-02-28 00:58:39 följande:

    Jag betalade hans räkning för mina pengar då jag ser vikten i att ta mitt ansvar för hushållets kostnader.


    Varför betalar du hans räkning om ni har skild ekonomi?

    Räknas dina räkningar också in i hushållets kostnader? Ja, då har ni inte skild ekonomi utan gemensam...
  • Anonym (rätt?­) Trådstartaren
    Äldre 28 Feb 01:27
    #6
    Anonym (Zed) skrev 2015-02-28 01:23:08 följande:
    Anonym (rätt?) skrev 2015-02-28 00:58:39 följande:

    Jag betalade hans räkning för mina pengar då jag ser vikten i att ta mitt ansvar för hushållets kostnader.


    Varför betalar du hans räkning om ni har skild ekonomi?

    Räknas dina räkningar också in i hushållets kostnader? Ja, då har ni inte skild ekonomi utan gemensam...
    Räknas dina räkningar också in i hushållets kostnader? Ja, då har ni inte skild ekonomi utan gemensam...

    Du har faktiskt rätt i att jag och sambon min inte har skild ekonomi nu när jag tänker efter.
  • Äldre 28 Feb 03:52
    #7
    Anonym (rätt?) skrev 2015-02-28 00:47:04 följande:

    I går skällde nästan sambon min ut mig på grund av att jag betalade en räkning som ska vara betald senast nästa månad.


    Har man inte tillräckligt på kontot for att klara en månads normala utgifter, kan det vara idiotiskt att betala en räkning som forfaller forst i slutet av kommande månad. Klart han blev arg om så är fallet.
  • Anonym (rätt?­) Trådstartaren
    Äldre 28 Feb 03:54
    #8
    Tow2Mater skrev 2015-02-28 03:52:24 följande:
    Har man inte tillräckligt på kontot for att klara en månads normala utgifter, kan det vara idiotiskt att betala en räkning som forfaller forst i slutet av kommande månad. Klart han blev arg om så är fallet.
    Jag hade förstått honom om det hade varit som du beskrev.

    Nu är fallet den att jag har tillräckligt med pengar över efter att ha betalat den räkningen.
  • Anonym (-)
    Äldre 28 Feb 04:13
    #9
    Anonym (rätt?) skrev 2015-02-28 03:54:56 följande:

    Jag hade förstått honom om det hade varit som du beskrev.

    Nu är fallet den att jag har tillräckligt med pengar över efter att ha betalat den räkningen.


    Kanske stör han sig på att du helt plötsligt kommer och börjar störa han smidiga och välgenomtänkta och välplanerade betalningsstruktur. Du ruckade på jokern. Nu kommer hela korthuset snart rasa.

    Prata med honom och fråga vad problemet är.
  • MadHat­ter
    Äldre 28 Feb 06:57
    #10

    Men om ni har separerad ekonomi med egna pengar och egna räkningar är det väl märkligt om du helt utan anledning helt plötsligt betalar hans räkningar för dina pengar.

    Det är ju lätt att tolka som att du misstror hans förmåga att hantera sin egen ekonomi.

Svar på tråden Jag upplever att sambon min blir irriterad över att jag tar mitt ansvar för att se till att hushållets räkningar blir betalda i tid