• amorella86

    Ska jag vara tacksam för sex?

    Är det så att jag ska vara tacksam för att jag får sex överhuvud taget, och inte bör ha så stora krav när jag ser ut som jag gör?

    Jag är en tjej som själv vet att jag inte har någon särskilt attraktiv kropp, eftersom jag är överviktig med bilringar och hängbröst som är alldeles för stora.

    Men trots detta så har min man ändå sex med mig väldigt ofta, och han uttrycker sig ibland till och med på ett sätt som kan uppfattas som att han "ställer upp" på sex bara för min skull. För ibland kan han t.ex. säga: "Klä av dig, så får jag väl se till att du får dig något då ". Även fast jag inte alls har bett om att få sex.

    Men jag kan ju i och för sig inte heller neka till att jag känner mig smickrad över att han vill ha sex med mig, trots att jag ser ut som jag gör. Och jag gillar faktiskt att ha sex, och njuter av att bli tillfredställd och få långa orgasmer.

    Men ibland kan det bli "lite för mycket av det goda", och det är inte alltid som jag egentligen vill ha sex flera gånger i veckan. Det känns inte heller riktigt bra att "bli tillsagd" när vi ska ha sex. För då är det ju nästan som att "bli beordrad " om att klä av mig och att jag inte skulle ha något val. Men naturligtvis har jag ett val, för jag kan förståss säga nej. Så jag blir ju inte tvingad till sex på något sätt. Men jag vågar inte säga nej, för då kanske han inte vill ha något mer sex med mig i fortsättningen.

    Jag har nämligen antytt någon gång att "vi kanske har sex lite väl ofta". Men då säger han att "du ska vara tacksam att det finns någon som vill ha sex med dig". Och jag vet ju att han har rätt, för om jag vore singel skulle det knappast vara någon som ville ha mig. När man ser ut som jag gör, då får man ju ta vad man får. Och det vet han om också, för när jag har varit tveksam till att klä av mig har han sagt: "Passar det inte, så kanske du vill vara utan". Och jag vill ju inte vara utan, så därför ställer jag upp och gör som jag blir tillsagd utan att protestera.

    Så hur är det egentligen? Stämmer det att jag inte bör ha några stora krav, utan nöja mig med det jag får?
  • Svar på tråden Ska jag vara tacksam för sex?
  • Dansar alltid nykter

    Man ska aldrig bara nöja sig.

    Båda ska väl njuta vad är annars meningen med sex?

    Det spelar väl ingen roll om du är lite större.

    Det finns många som mig som verkligen tycker det är vvackert och sexigt med rumpa, mage och bröst .

    Stå på dig.

  • amorella86
    Dansar alltid nykter skrev 2015-02-28 02:03:49 följande:

    Båda ska väl njuta vad är annars meningen med sex?


    Jo, det är klart att man ska njuta av sex. Och det gör jag ju också för det mesta.

    Men vad jag funderade över är att jag kanske inte kan ha lika höga krav när jag ser ut som jag gör. Jämfört med en attraktiv tjej som kan "välja och vraka" på ett helt annat sätt.

    För om jag skulle vara för kräsen, börja ställa krav och bara vilja ha sex när det passade mig. Då skulle jag nog inte få så mycket sex. Eftersom jag vet att jag  inte är så attraktiv, då kanske jag måste ställa upp lite mer och göra som jag blir tillsagd. Acceptera att ha sex när min man vill ha sex, och vara tacksam för att jag får sex överhuvud taget.

    Är det inte så, att jag måste anpassa mig lite mer till vad den andra parten vill, när jag själv är oattraktiv och inte har så mycket att välja på?
  • Dansar alltid nykter

    På din partner ska du självklart ha rätt att ha samma krav som han har.

    Om han nu inte tycke att du är attraktiv varför är han då med dig?

    Jag tror du har en aningen för hård syn på dig själv.

    Du är väl inte tillsammans med honom för att du inte kan få nån annan?

    Om du vill ha nån annan så är det klart att du kan få det.

  • Anonym (Ståpådig)

    Nej absolut inte. Du är i ett förhållande , ni har lika stor rätt att ha villkor på sexet. Jag tvivlar på att din man skulle "straffa" dig med ännu mindre sex om du stod på dig och bara hade sex när du ville. Han vill bevisligen ha sex oftare än dig så han bör bara uppskatta de gånger han får sex.

    Jag tycker att det låter som att han försöker trycka ned dig psykiskt så att du ska få tillräckligt låg självkänsla att du aldrig vågar lämna honom.

    Du bör veta att det finns miljontals med män som uppskattar att ha sex med mulliga kvinnor. Klä upp dig och gå till en krog så får du se själv.

    Bara att du är av kvinnligt kön gör att du är högt eftertraktad på sexmarknaden. I

  • Anonym (nej)

    Du ska absolut inte nöja dig eller behöva "tacksam".

    Jag är själv tjock. När det var som värst så var det riktigt illa! Har idag gått ner nästan 45 kg, men har en del kvar.
    Jag har dock aldrig haft problem med killar. Har alltid dejtat utan problem. Gifte mig när jag var 23 år, min man är MYCKET snyggare än mig. Men jag har sex när jag vill, har jag inte lust så säger jag det. Passar det inte herrn så är han välkommen att gå vidare. Jag kanske inte träffar någon ny, inte helt lätt som knubbig två barns mamma, men jag lever heller ensam än med en man som inte uppskattar eller respekterar mig.

  • Anonym (vackert)
    Jag kan säga med en gång att du med största sannolikhet är en vacker kvinna. Bara av det skälet att du är stor.

    Hade du varit min hade du märkt det tydligt dagligen.

    Så; var lite mer stolt och stå på dig. Och jag håller med om ovan; klä upp dig och gå ut så ska du se på grejer.
  • kdkfkfkfkfkf

    Du ska inte alls behöva vara tacksam. Däremot är det hemskt med män som trycker ner. Stå på dig. Du är vacker!

    Kram zfinx hotmail

  • Drottningen70

    Han älskar atthasex med dig och tänder sjukt myckey på din kroppstyp det kan jag garantera. Om det blev slut mellan er skulle han skaffa en ny med din kroppstyp. Däremot lever du med ett svinaktigt as, som kontrollerar dig genom att få dig att tro att "ingen annan vill ha dig" och att du ska vara tacksam för att han stannar hos dig. Du har träffar på den svinigaste sortens man som existerar. Du ska fan inte finna dig i detta, du ska lämna honom och du ska skaffa dig en man som BÅDE gillar din krop OCH vill få dig att känna sig attraktiv och älskad.

  • amorella86
    Dansar alltid nykter skrev 2015-02-28 03:36:10 följande:

    På din partner ska du självklart ha rätt att ha samma krav som han har.


    Det kan ju vara lätt för andra att säga "du har rätt att ha samma krav". Men det är inte så enkelt i verkligheten, för jag har aldrig varit van vid att få ställa några krav. Jag har alltid varit hårt hållen under min uppväxt, och blivit uppfostrad till att göra som jag blir tillsagd.

    När det gäller sexlivet och så kallade äktenskapliga plikter, så har jag sett saken som att det handlar om att "ge och ta". Det vill säga, om jag ställer upp och tillfredställer min man så får jag något tillbaka. I slutänden får vi då båda två ut någonting av det hela.

    Därför ställer jag alltid upp, även fast jag själv kanske inte alls har lust alla gånger. Men jag räknar med att dessto mer jag ställer upp, dessto mer får jag tillbaka också. Det kanske är svårt att förstå för fina, attraktiva och populära tjejer som blir uppvaktade hela tiden. Men när man ser ut som jag gör, och har min kropp; då handlar det inte alltid om att hela tiden kunna tänka på vad man själv vill. Utan då handlar det om att ställa upp, för att kunna få någonting tillbaka.


  • Anonym (Ståpådig)

    Varför frågar du ens om du ändå har bestämt svaret i förväg och skiter i vad andra säger?

  • Lena

    Att du ställer upp har att göra med din dåliga självkänsla/självförtroende skyll inte på ditt utseende.

    Ingen har sagt att det är lätt att bryta en livslång vana men det är det enda rätta. Behandla dig själv med respekt.

  • Scoops

    Du tror väl inte att alla ser ut som fotomodeller nakna liksom? Oavsett kropp så ska man inte behöva vara tacksam för att någon vill ha en, han ser väl inte heller ut som ett uppslag för Calvin Klein?

  • Pussan

    Vad du ska göra Amorella är att ta dig en runda på en bar eller klubb eller var ni nu går i dina trakter, bli uppraggad och skönt knullad av någon okänd man. Du kommer att bli förvånad över hur attraktiv för män du förmodligen är trots dina egna tvivel. Vid behov upprepa behandlingen så ska du se att självförtroendet växer så det knakar.

  • Armageddon

    Din kille verkar helt blåst, om ni gjorde slut kan jag lova att du får ligga mer än honom...

  • Ellisss

    Du skulle nog behöva jobba på ditt självförtroende, och det låter som om din kille bryter ned det. Du ska inte behöva höra sånt som att du ska vara tacksam att nån vill ha sex med dig, det är sjukt. Låter nästan som om din kille njuter lite av att beordra dig och att bryta ned dig, men stå på. Dig, låt inte honom, förstöra ditt självförtroende!!!

  • amorella86
    Anonym (Ståpådig) skrev 2015-03-01 02:46:49 följande:

    Varför frågar du ens om du ändå har bestämt svaret i förväg och skiter i vad andra säger?


    Jag frågar för att få reda på hur andra personer upplever min situation. Och jag svarar för att beskriva hur jag själv hanterar situationen.
  • fluu

    Du tycker att det är en sexig egenskap hos aset att bete sig så?

    Nej, sex är inget att vara tacksam över.


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Kevlarsoul

    Jag tycker din kille låter oerhört förnedrande, elak och är inte alls värd dig någonstans. Detta verkar tyda på hans sätt att vilja kontrollera dig så du går med på det han säger om dig, för att i sin tur leda till att du tror på hans elaka påhopp och inte vill lämna honom, i rädslan av att du kommer att förbli vara ensam. Bland annat ditt exempel du tog om det han sa; "passar det inte, så kanske du blir utan" är ett hot om att om du inte ställer upp, blir du ensam och det är bara han som vill ha dig, ingen annan. Alltså, han verkar rädd för att om han inte har hela dig, på alla sätt; fysiskt, mentalt och känslomässigt, har han förlorat dig. Han hotar dig med det, och jag tycker han låter som en väldigt svag person (minst sagt). Det låter som att ert förhållande är påtvingat och mycket ansträngt, samt där den ena (dvs du) blir behandlad på ett elakt sätt. Det jag anser att du bör fundera på är: vad betyder kärlek för dig? Hur kan du övervinna din egna rädsla, för att bli en självständig kvinna med gott självförtroende och självkänsla? 

    Det låter som att du behöver en positiv skjuts i en utvecklingsprocess där du siktar i att må bättre i dig själv, i din kropp och för vem du är som person. Hitta det, och jag tror att det kan hjälpa dig att bli bättre behandlad i framtida relationer/relation. Inse att det han gör och säger till dig inte är acceptabelt och kärleksfullt över huvud taget. Han är din partner, inte en jäkla mobbare. Usch (!)

  • Anonym (!!!)
    Kevlarsoul skrev 2015-03-01 18:55:59 följande:

    Jag tycker din kille låter oerhört förnedrande, elak och är inte alls värd dig någonstans. Detta verkar tyda på hans sätt att vilja kontrollera dig så du går med på det han säger om dig, för att i sin tur leda till att du tror på hans elaka påhopp och inte vill lämna honom, i rädslan av att du kommer att förbli vara ensam. Bland annat ditt exempel du tog om det han sa; "passar det inte, så kanske du blir utan" är ett hot om att om du inte ställer upp, blir du ensam och det är bara han som vill ha dig, ingen annan. Alltså, han verkar rädd för att om han inte har hela dig, på alla sätt; fysiskt, mentalt och känslomässigt, har han förlorat dig. Han hotar dig med det, och jag tycker han låter som en väldigt svag person (minst sagt). Det låter som att ert förhållande är påtvingat och mycket ansträngt, samt där den ena (dvs du) blir behandlad på ett elakt sätt. Det jag anser att du bör fundera på är: vad betyder kärlek för dig? Hur kan du övervinna din egna rädsla, för att bli en självständig kvinna med gott självförtroende och självkänsla? 

    Det låter som att du behöver en positiv skjuts i en utvecklingsprocess där du siktar i att må bättre i dig själv, i din kropp och för vem du är som person. Hitta det, och jag tror att det kan hjälpa dig att bli bättre behandlad i framtida relationer/relation. Inse att det han gör och säger till dig inte är acceptabelt och kärleksfullt över huvud taget. Han är din partner, inte en jäkla mobbare. Usch (!)


    Helt rätt!
Svar på tråden Ska jag vara tacksam för sex?