• Anonym (oroli­g mamma)
    Äldre 28 Feb 11:03
    5748 visningar
    46 svar
    46
    5748

    Min dotter gillar äldre och farliga killar

    Hej! detta är mitt första inlägg på familjeliv och anledningen till att jag ville skriva detta inlägg är för att min snart 14 åriga dotter "raggar" på äldre killar. Både jag och hon och ganska många vet att hon ser betydligt äldre ut än för som ålder. Man skulle kunna tro att hon är 16 år när hon väl fixar sig för att gå ut. Hur som helst, jag har gått förbi henne när hon är ute utan att hon har sätt mig och då har jag sätt hur hon pratar med 19-23 åriga killar som inte bara är så mycket äldre än henne utan också farliga. Killarna är kända som knarkare och har tatueringar i ansiktet å över hela kroppen. Jag ser att de också är intresserad utav min dotter eftersom att de ger henne sånna blickar som jag aldrig sett innan. Detta är hemskt för mig som mamma att se och jag skulle verkligen uppskatta om ni kom med förslag om vad jag kan göra åt detta!! tack på förhand

  • Svar på tråden Min dotter gillar äldre och farliga killar
  • Drottn­ingen7­0
    Äldre 28 Feb 11:15
    #1

    Ta reda på vad hon saknar som gör att hon söker uppmärksamhet från dessa killar. Finns det en pappa med i bilden? Ha en dialog om vikten av att välja sitt umgänge och i slutändan uppsikt och full koll på vilka hon hänger med samt koll på hur hon klär sig och fixar sig så att det inte blir för utmanande.

  • Anonym (Talan­de man)
    Äldre 28 Feb 11:46
    #2

    Hon gör väl vad hon har lärt sig hemifrån. Barn har en tendens att göra som man gör, inte som man säger.

  • Anonym (oroli­g mamma) Trådstartaren
    Äldre 28 Feb 12:49
    #3

    Jag har valt att inte berätta till pappan till våran dotter eftersom att han skulle spåra ut helt och få utbrott på dottern som egentligen bara testar sina gränser MEN hon behöver ha gränser och förstå att det inte är okej! Men hon vägrar lyssna på mig

  • Anonym (knull­irull)
    Äldre 28 Feb 12:53
    #4

    Hon vill väl helt enkelt knulla äldre killar. Var tacksam att du har en dotter som vet vad hon vill!

  • Anonym (oroli­g mamma) Trådstartaren
    Äldre 28 Feb 13:01
    #5

    Fast grejen är att hon är oskuld, men hon har ett par kompisar som också är runt 14 som har killar som är 23 år. Kan det bero på det också? Min dotter är också som en liten "ledare" för tjejer i hennes omgivning vilken gör att hon ha sån "press" på Gud att vaa snyggast, bäst, och ha äldre kille för att anses som cool..

  • Drottn­ingen7­0
    Äldre 28 Feb 13:03
    #6
    Anonym (orolig mamma) skrev 2015-02-28 12:49:41 följande:

    Jag har valt att inte berätta till pappan till våran dotter eftersom att han skulle spåra ut helt och få utbrott på dottern som egentligen bara testar sina gränser MEN hon behöver ha gränser och förstå att det inte är okej! Men hon vägrar lyssna på mig


    Låter som en jätteosund situation, och troligtvis kan du hitta förklaringen där.
  • Anonym (Oskul­d?)
    Äldre 28 Feb 13:03
    #7
    Anonym (orolig mamma) skrev 2015-02-28 13:01:01 följande:

    Fast grejen är att hon är oskuld, men hon har ett par kompisar som också är runt 14 som har killar som är 23 år. Kan det bero på det också? Min dotter är också som en liten "ledare" för tjejer i hennes omgivning vilken gör att hon ha sån "press" på Gud att vaa snyggast, bäst, och ha äldre kille för att anses som cool..


    Rättelse! Du tror hon är oskuld, veta kan du inte göra!?
  • Anonym (oroli­g mamma) Trådstartaren
    Äldre 28 Feb 13:11
    #8

    Det ligger en sanning i där, men hon är så "anti-sex" så man kan vara. Är nästan 100% säker på att hon är oskuld... :/ /


    Anonym (Oskuld?) skrev 2015-02-28 13:03:38 följande:

    Rättelse! Du tror hon är oskuld, veta kan du inte göra!?


  • Anonym (oroli­g mamma) Trådstartaren
    Äldre 28 Feb 13:13
    #9

    Jag vill så gärna göra så att hon slutar attraheras utav dessa slags killar. Men det är så himla svårt, har försökt med allt. Men hon verkligen vägrar att lyssna. Pappan skulle bara gör allt värre.


    Drottningen70 skrev 2015-02-28 13:03:31 följande:

    Låter som en jätteosund situation, och troligtvis kan du hitta förklaringen där.


  • Drottn­ingen7­0
    Äldre 28 Feb 13:25
    #10
    Anonym (orolig mamma) skrev 2015-02-28 13:13:05 följande:

    Jag vill så gärna göra så att hon slutar attraheras utav dessa slags killar. Men det är så himla svårt, har försökt med allt. Men hon verkligen vägrar att lyssna. Pappan skulle bara gör allt värre.


    Så länge ni inte kan vara föräldrar tillsammans, utan du av rädsla för pappans reaktion mörkar och får försöka lösa saken på egen hand i hemlighet så är det nog rätt kört. Troligtvis så är det så att dottern söker trygga och starka (som hon i egenskap av 14 åring, uppfattar det) män då hon inte får den trygga bekräftelsen där hon egentligen ska få det, nämligen av sin pappa. Dessa killar har hög social status och bekräftar henne. Flickor med trygga fäder och goda relationer med fäderna är betydligt mindre benägna att hamna i dåligt killllskap.
Svar på tråden Min dotter gillar äldre och farliga killar