• badrap

    Försäkringar för ofödda samt nyfödda..

    Hej.. Jag undrar över detta med försäkring för mitt ännu ej födda barn och framåt. Vilka har ni valt, vad kan va bättre än det andra osv?? Känner inte alls att jag har koll eftersom jag själv aldrig riktigt brytt mig om sånt men nu är det ju lite viktigt ja...  Jätte gärna lite tips och feedback tack.

  • Svar på tråden Försäkringar för ofödda samt nyfödda..
  • livslevande

    Hej

    Jag valde trygghansas gravidförsäkring mest för att jag är försäkrad hos dem sen innan och varit väldigt nöjd med dem. Jag tog tilläggsförsäkringen som kostar drygt 1100 mot den vanliga som är gratis, då jag är ensamstående med begränsad ekonomi och om något skulle hända är det skönt att veta att det finns hjälp att tillgå även om det inte är det viktigaste i sammanhanget.

    När barnet väl är fött ska jag teckna en barnförsäkring hos samma bolag.

  • Anonym (trygghansa)

    Håller med föregående, trygghansa är suveräna!

    Tecknade deras plusförsäkring för dryga tusenlappen och hade en långdragen förlossning som slutade i akut kejsarsnitt. Kontaktade trygghansa eftersom försäkringen täckte akutsnitt, fick ersättning utbetalad 4 arbetsdagar efter förlossning!

  • lindajhlala25

    Jag tog också trygghansa jag har ju det själv. Sen även gravid och när hon blev född fick hon trygghAnsa. Å har det även denna graviditet ")

  • Santin

    Låg inne 3 dygn efter min förlossning. Fick 250kr i ersättning per dygn för mig och 200kr för dottern. Inga frågor alls. De ville bara veta vilka datum det rörde sig om och kort varför vi låg inne i 3 dygn.

  • Dr to be

    Vi hade Trygg-Hansas gravidförsäkring som kostade 1195, när dottern kom skaffade vi deras trygga-barnförsäkring. Barn nr 2 i magen är och kommer vara försäkrad på exakt samma sätt:)

  • badrap

    Tack för alla svar japp... Trygghansa verkar ju ligga bra till, sitter och kollar runt lite nu. Men det är ju verkligen som ett mysterium för mig vilka deal som är bäst eller inte.. På vissa punkter är det inte lätt att växa upp.. Next, faderskapspapper och föräldrarpenning.. ja, listan kan ju göras lång.. Ett steg i taget.

  • Tigmatropos

    Valde länsförsäkringar då jag har tidigare bra erfarenheter utav dem. Trygghansa har jag däremot fått höra en hel del negativt om i samband med permatura barn, så där gick de fet-bort för min del, då jag riskerar att föda för tidigt. Jag kommer dessutom att välja länsförsäkringars barnförsäkring när barnet är fött.

  • badrap
    Tigmatropos skrev 2015-02-28 18:25:13 följande:

    Valde länsförsäkringar då jag har tidigare bra erfarenheter utav dem. Trygghansa har jag däremot fått höra en hel del negativt om i samband med permatura barn, så där gick de fet-bort för min del, då jag riskerar att föda för tidigt. Jag kommer dessutom att välja länsförsäkringars barnförsäkring när barnet är fött.


    Okej, då räknar dem från och med det beräknande födelsedatum, antar jag.. så om barnet skulle födas tidigare blir det nada.. mhmm
  • Mamori

    Trygghansa är jättebra. Hade deras ofödda och barnförsäkring med tillägg vilket var tur då sonen fick autismdiagnos och då fick vi 100 000 på försäkringen.
    Har också den själv och har fått 15k (tror jag det var) när jag förlorade en äggledare vid utomkvedes.

  • Anonym (inget)

    Jag fick ingen försäkring. Eftersom jag hade högt blodtryck och var överviktig.

  • Dr to be
    Tigmatropos skrev 2015-02-28 18:25:13 följande:

    Valde länsförsäkringar då jag har tidigare bra erfarenheter utav dem. Trygghansa har jag däremot fått höra en hel del negativt om i samband med permatura barn, så där gick de fet-bort för min del, då jag riskerar att föda för tidigt. Jag kommer dessutom att välja länsförsäkringars barnförsäkring när barnet är fött.


    Vår dotter kom i v.36 vilket är prematurt enligt "regelverket". Inga som helst problem med Trygg-Hansa.
  • badrap
    Mamori skrev 2015-03-01 02:26:43 följande:

    Trygghansa är jättebra. Hade deras ofödda och barnförsäkring med tillägg vilket var tur då sonen fick autismdiagnos och då fick vi 100 000 på försäkringen.
    Har också den själv och har fått 15k (tror jag det var) när jag förlorade en äggledare vid utomkvedes.



    Hur skapade du barnförsäkring som tillägg? Hittar inte och det verkar som att man bara kan teckna en åt gången.. tack på förhanden..
  • linnis83

    Jag har Trygg Hansas gravidförsäkring, betalvarianten. Jag har snitt inbokat nästa vecka pga sätesbjudning och tänkte att man kanske kunde få nån liten ersättning för det. (Stod iofs i villkoren att den endast täcker akut snitt men försöka går ju...)

    Men hur går man tillväga för att söka ersättning? Behövs journalkopior eller vad vill dom ha?

  • Anonym (trygghansa)
    linnis83 skrev 2015-03-19 16:23:09 följande:

    Jag har Trygg Hansas gravidförsäkring, betalvarianten. Jag har snitt inbokat nästa vecka pga sätesbjudning och tänkte att man kanske kunde få nån liten ersättning för det. (Stod iofs i villkoren att den endast täcker akut snitt men försöka går ju...)

    Men hur går man tillväga för att söka ersättning? Behövs journalkopior eller vad vill dom ha?


    När vi fick ersättning vid akut snitt så ringde vi trygghansa, berättade att det blivit akut snitt och fick uppge mitt personnummer samt vilket sjukhus vi var på... Sen fixade dom resten
  • linnis83
    Anonym (trygghansa) skrev 2015-03-19 17:20:02 följande:

    När vi fick ersättning vid akut snitt så ringde vi trygghansa, berättade att det blivit akut snitt och fick uppge mitt personnummer samt vilket sjukhus vi var på... Sen fixade dom resten


    Okej, tack!
Svar på tråden Försäkringar för ofödda samt nyfödda..