• kma

    Vagn som är lätt att vika ihop och som inte tar någon plats? Hjälp tack!

    Hej!

    Jag tänkte höra med er om det finns någon vagn som både är lätt att fälla ihop och som tar liten plats?

    Vi har en vanlig bil med inte så jättestor baklucka nämligen och har inte råd att skaffa en stor kombi nu. Jag menar alla behöver väl inte köpa en kombi bara för att man får barn? :) Det måste ju finnas vagnar som får plats ändå?

  • Svar på tråden Vagn som är lätt att vika ihop och som inte tar någon plats? Hjälp tack!
  • AnnieD_82

    Har nyss köpt in en Crescent trike exa som passar fint i min lilla Seat Ibiza :)
    Förutom att den är smidigt och liten när man fäller ihop den så är den fortfarande väldigt rymplig både i ligg och senare även sittdelen - plus att det är en trehjuling som vi ville ha och den har bra hjul för lite mer terräng :)

  • En PantherTant

    Jag har stor bil, men har ändå alltid haft en skild liten vagn som alltid ligger redo i bilen. Aldrig fattat varför folk släpar med sig stora klumpiga vagnar. Ja de är bra på långa promenader, men nej, de passar inte i affärer eller andra ställen med mycket folk.

    De resvagnar jag varit mest nöjd med är babyzen yoyo (suveränt smidig vagn, kan tas med som handbagage på flyg och användas från nyfödd. Fungerar överallt, alla årstider) och Stokke Scoot (använde den först ihop med stokke izi go babyskyddet, sen med en sittdel med fullt liggläge. Större hjul, använt den i motionsspåret när storasyskonen terränglöpt så en mångsidig vagn, inte bara i stadsmiljö)

    Satsa pengar på en bra resevagn, och köp istället en billigare rejäl vagn hemma är mitt tips. Åtminstone vi använder resvagnarna betydligt oftare än hemmavagnarna.

  • neo3

    Jag tycker att Babyjogger Mini city är smidig att fälla ihop o lägga i bilen. Har inte combi. Dock är den värdelös när det är massor av snö så det beror ju på vad/när/hur du kommer använda vagnen mest. Första året hade vi en vanlig Emmaljunga Classic visst den tog plats o va klumpigare men inga problem att få plats. Har en Skoda lite "sportigare" variant.

  • AuroraBorealis

    Till tredje barnet inhandlades en Bugaboo Camelont som ju är liten och smidig. När hon fyllde två och vi skulle ut och flyga köpte vi dock en "resevagn" som jag önskade att jag upptäckt mycket tidigare och det är den ovan nämda Baby Jogger City Mini 4w, som alltså har två svängbara hjul fram och inte ett. Funkar även i vinterväder tycker jag. Nu när nummer fyra är på väg är både Brio-vagnen och Buggan väck och vi kommer att fortsätta med Baby Joggern som vi uppdaterar med en liggdel. Dock har jag inte erfarnehet av hur smidig själva liggdelen blir men vagnen i sitt-utförande innebär ett lyft i ett handtag så är den ihopfälld och i princip helt platt. Kolla in typ YouTube-klipp så får du en bättre bild av hur det ser ut!

Svar på tråden Vagn som är lätt att vika ihop och som inte tar någon plats? Hjälp tack!