• Anonym (Wtf)
    Äldre 28 Feb 14:53
    14352 visningar
    178 svar
    178
    14352

    Migrationsverket, kostnaden för myndigheten på runt 157 miljarder till och med 2019, behöver 18 MILJARDER extra???!

    Trycket på Migrationsverket ökar när fler än väntat beräknas söka asyl i Sverige. Myndigheten ber nu om 18 miljarder kronor extra de närmaste fem åren för att kunna klara sina kostnader.

    Ungefär 10 000 fler personer per år väntas söka asyl jämfört med den tidigare prognosen, som gjordes i juli förra året. Totalt räknar man nu med nästan 350 000 asylsökande de närmaste fem åren. inklusive anhöriginvandrare m m blir det verkliga antalet långt över en 500.000 st.

    I hela Malmö kommun bor 318 107 invånare (2014), det kommer alltså behövas ett nytt Malmö kommun de kommande 5 åren, redan nu kan vi se att det byggs för lite!!!

    www.dn.se/nyheter/sverige/migrationsverket-ber-om-miljarder/

  • Svar på tråden Migrationsverket, kostnaden för myndigheten på runt 157 miljarder till och med 2019, behöver 18 MILJARDER extra???!
  • Anonym (Wtf) Trådstartaren
    Äldre 28 Feb 14:56
    #1

    Hur kommer Sverige klara detta?

  • Anonym (Wtf) Trådstartaren
    Äldre 28 Feb 15:05
    #2

    Vad säger ni miljöpartister och socialdemokrater?

  • Anonym (milja­aaaaaa­aaaaaa­rder)
    Äldre 28 Feb 15:11
    #3
    +1

    men varför spammar du forumet! Ska du starta miljarder trådar om samma sak? Skrikandes

  • Frosts­tar
    Äldre 28 Feb 15:12
    #4
    +1
    Anonym (Wtf) skrev 2015-02-28 15:05:15 följande:

    Vad säger ni miljöpartister och socialdemokrater?


    De bryr sig inte. De tycker att vi har råd. De vill helt enkelt göra Sverige till ett U-land. Jag har skrivit en tråd där jag skriver klart och tydligt att sossarna har också ljugit om en av de viktigaste punkterna i sin klimat & miljöfråga som de lovade innan valet. Men sosseväljarna verkar alldeles för tröga för att bry sig. Det är nästan så man tror att någon har blandat något i vattnet som de här dumhuvudena dricker. Annars fattar jag ingenting.
    Genomsnittliga FL-ares inlägg framkallar kattens reaktioner.
  • Anonym (Wtf) Trådstartaren
    Äldre 28 Feb 15:13
    #5
    Anonym (miljaaaaaaaaaaaaarder) skrev 2015-02-28 15:11:46 följande:

    men varför spammar du forumet! Ska du starta miljarder trådar om samma sak? Skrikandes


    Vad menar du samma sak? Finns det en tråd som tar upp detta?
  • Anonym (Wtf) Trådstartaren
    Äldre 28 Feb 15:15
    #6
    Froststar skrev 2015-02-28 15:12:11 följande:
    De bryr sig inte. De tycker att vi har råd. De vill helt enkelt göra Sverige till ett U-land. Jag har skrivit en tråd där jag skriver klart och tydligt att sossarna har också ljugit om en av de viktigaste punkterna i sin klimat & miljöfråga som de lovade innan valet. Men sosseväljarna verkar alldeles för tröga för att bry sig. Det är nästan så man tror att någon har blandat något i vattnet som de här dumhuvudena dricker. Annars fattar jag ingenting.
    Det roligaste är väl när Socialdemokraterna och Miljöpartiet nu sagt att de ska utföra en feministisk utrikespolitik samtidigt som man gör vapenaffärer med Saudiarabien som är ett av världens länder där kvinnor förnedras och diskrimineras mest av alla.

    S och MP ljuger som fan för att få makten..
  • Anonym (Wtf) Trådstartaren
    Äldre 28 Feb 15:20
    #7

    Det är ju så otrolig mycket pengar så det är nästan svårt att förstå, speciellt när sjukvården håller på att gå på knäna när det fattas 0,5 miljarder kr..

  • Frosts­tar
    Äldre 28 Feb 15:21
    #8
    Anonym (miljaaaaaaaaaaaaarder) skrev 2015-02-28 15:11:46 följande:

    men varför spammar du forumet! Ska du starta miljarder trådar om samma sak? Skrikandes


    Den här är första tråden jag ser där det står att Migverket begär 18 MILJARDER extra och att vi riskerar att se fram emot 500000, dvs en HALV MILJON människor extra som kommer till Sverige inom de närmaste 5 åren. 

    Vilken annan tråd tar upp frågan? Var tycker du pengarna ska tas ifrån när redan många samhällsnytte- och skattefinansierade områden går på knäna?

    Jag undrar vad du har för dold agenda när du störs mer av att någon startar en tråd på FL än av faktum att Sverige har inte råd, vi har inte möjlighet att integrera så pass många människor varav de flestas kultur, seder och bruk är så avsevärt skilda våra, vi har inte bostäder, vi har helt enkelt inte möjlighet? Men ditt största problem är en tråd på FL. Ja, då det är bara att gratulera. 
    Genomsnittliga FL-ares inlägg framkallar kattens reaktioner.
  • Anonym (Reger­ingen sänker sitt land.)
    Äldre 28 Feb 15:23
    #9

    Inget land i världen, bara i Sverige.

  • Anonym (Wtf) Trådstartaren
    Äldre 28 Feb 15:26
    #10
    Anonym (Regeringen sänker sitt land.) skrev 2015-02-28 15:23:00 följande:

    Inget land i världen, bara i Sverige.


    Politiker skryter ju i utländsk media att Sverige är en humanitär stormakt. 
Svar på tråden Migrationsverket, kostnaden för myndigheten på runt 157 miljarder till och med 2019, behöver 18 MILJARDER extra???!