• Anonym (Ledsen och mår illa)

    Gravid vecka 12 och känner mig konstig, illamående, ledsen och besviken på min sambo.

    Hej

    Är i vecka 12 och har hört att det ska kännas så bra efter den här veckan att illamåendet ger med sig och att man kan leva precis som innan man blev gravid men så är det inte för mig. Om det är någon mer som känner igen sig så snälla kommentera gärna. Fast ni som inte känner igen er för också kommentera såklart :)

    Jag har i alla fall börjat känns mig konstig sen några dagar tillbaka. Det är inte så att jag är deppig och så utan mest grymt illamående, ingen matlust, känner mig varm, svettas mer och är ledsen och besviken på min sambo men jag vet egentligen inte varför. Han är precis som vanligt och så men jag är besviken att han inte ska förstå att jag mår som jag mår. Sen är vårt sexliv kasst nu. Han är rätt ego i sängen och jag är inte ett dugg tänd på honom just nu just för att han inte tar i mig. Jag får en känsla av att jag är äcklig och har fått sämre självförtroende.

    Är det någon mer som känner igen sig? Tips på hur jag kan må bättre?

  • Svar på tråden Gravid vecka 12 och känner mig konstig, illamående, ledsen och besviken på min sambo.
  • Boll86

    Mitt illamående gick inte över förrän i vecka 17-18. Så det där verkar vara väldigt individuellt! Mådde som absolut sämst i vecka 15 kanske, och klart att det tär en del på psyket. Särskilt när "alla" har sagt att illamåendet går över efter vecka 12.

  • ADW

    Hej! Jag vet EXAKT hur du känner dig. Kände precis som du i min förra graviditet.. Det var otroligt jobbigt. Helt plötsligt ifrågasatte man sin relation, man såg inte på sin sambo på samma sätt, var mycket ledsen och irriterad. 


    Håll ut! Det går över.. Gravid hormonerna kan spöka ordentligt med dig! Jag blev helkonstig och upplevde allt runt omkring mig på ett annorlunda sätt. 


    Men som sagt Det kommer gå över. 

  • Anonym (samesame)

    Åå äntligen! Jag tänker precis som du!! Alla sa att det värsta brukar gå över efter v.12 så jag höll tappert ut. Fortfarande i v.15 så är jag bara såå trött fortfarande!! I flera veckors tid nu vill jag bara sova 20 timmar om dygnet! Och så fort jag tänker 'nu är det nog bättre med illamåendet' så får jag springa o spy! Och alla säger bara "det går nog över snart!" Fuck you känner jag, det går fan inte över! Sluta ge mig hopp! Absolut att det är värt det i slut ändan men att må konstant dåligt i 10 veckor tar på mitt psyke. Och hormonerna åker berg och dalbana. För på allt så gråter jag o blir ledsen för allt o inget. Så jag tänker inte säga till dig att vara lugn o de går säkert över snart. Jag säger mår du dåligt så är de ok o förbered dig på att du kommer må dåligt ett tag till.

Svar på tråden Gravid vecka 12 och känner mig konstig, illamående, ledsen och besviken på min sambo.