• L1LL

    Falsklarm?

    Hej allihopa =)

    jag fick lite rosa flytningar i onsdags och en känsla att jag är gravid. tog på torsdagsmorgonen ett test som inte visade ngt först, tittar igen efter 7-10 min och då ÄR det ett svagt rosa streck där brevid kontrollstrecket, svagt men man ser ett streck.

    blev fundersam efter som det var bim -6 och på kvällen när jag går på toa så kom det lite ljusrött blod på pappret när jag torkat mig, på fredagen ingenting, men sista kissen på kvällen (fredag) samma sak och idag bara lite ljusbruna flytningar (ursäkta detaljer).

    tog ett test imorse som visade negativt. har 3-4 dagar kvar till jag ska ha mens.

    är illamående och konstant trött.

     
    var första testet falsk positivt? eller är det fortfarande för tidigt?

    någon som haft liknande och varit gravid ändå?

  • Svar på tråden Falsklarm?
  • Tigmatropos

    Visst är där ett andra streck. Men frågan är, vad är giltig avläsningstid på testet? Kom strecket inom angiven tid? Streck som kommit efter sluttiden gills inte. Annars är ett plus ett plus, även före BIM.

  • L1LL

    Det står att det ska läsas av efter 5 minuter.. efter 30 minuter ska man inte läsa av.

    Frågan är då varför blir testet 2 dagar senare negativt? :/

  • Agentkia
    L1LL skrev 2015-03-01 00:16:55 följande:

    Det står att det ska läsas av efter 5 minuter.. efter 30 minuter ska man inte läsa av.

    Frågan är då varför blir testet 2 dagar senare negativt? :/


    Vänta lite till. Det kan vara så att du var gravid men ngt gick snett och graviditeten avbröts, då får du mens som vanligt. Eller så kanske urinen inte är nog koncentrerad eller så har du väldigt låga hormoner.

    Men ja det var ett positivt resultat. Vänta till BIM innan du testar igen.
Svar på tråden Falsklarm?