• keno

    Reklam

    Någon som kan hjälpa mig hur jag får bort en massa reklam som tar upp hela sidan vart jag än går in! 
    Måste ha råkat klicka på något galet...

    Står: Ad by Coupon överallt, men ingenstans kan jag klicka bort det.

  • Svar på tråden Reklam
  • keno

    Vilket inlägg som helst jag tittar på här tex så blir vissa ord i fetstil och en liten grön grej vid sidan om.

  • KanDetHändaNu

    Det är antagligen ett tillägg som du fått i dina webbläsare, så då måste du gå in och ta bort tillägget i alla webbläsare du har, gå in på kontrollpanelen och avinstallera programmet från datorn och ändra startsidorna för de programmen brukar alltid ändra startsida när man tar bort dem

  • KanDetHändaNu

    Okej då är jag ganska säker på att du både har internet explorer och google chrome. Och du har antagligen windows 8 om du har köpt en ny från affären. Vet inte hur duktig du är på datorer så jag tog ett gäng skärmdumpar från min dator. Om de är för otydligt eller om du fastnar så är det bara att hojta till. Förhoppningsvis så försvinner problemet efter du har gjort de här, lycka till!

    hur du hittar tillägg, sökleverantörer m.m. i internet explorer


    Hur du hittar tillägg i chrome



    hur du avinstallerar program i windows,



    hur du ändrar startsida i internet explorer



    Hur du ändrar startsida i chrome och rensar sökleverantörer



    Länk till hur du hittar kontrollpanelen i windows 8 http://windows.microsoft.com/sv-se/windows-8/where-is-control-panel

  • keno

    Tack snälla du för tydliga instruktioner! 

    Tyvärr hjälpte det inte.
    Har fått hjälp idag och har fått bort det, men har forskat runt lite och det verkar vara svårt att bli av med. Kommer ofta tillbaka.

    Men jag håller tummarna att vi lyckades idag.

    Än en gång, tack snälla för din vilja att försöka hjälpa till!

  • KanDetHändaNu

    Tack, synd att de inte hjälpte. Ja vi får hålla tummarna på de. I värsta fall kan man återställa/ominstallera datorn om skiten kommer tillbaka hela tiden.

    Ett tips är att skaffa tillägget AdBlock eller AdBlock Plus i Chrome så att du slipper se all reklam på alla olika hemsidor. På vissa sidor måste man pausa tillägget och uppdatera sidan, men de är inge svårt alls

  • keno

    Jag tror han avinstallerade Chrome och Explorer och sen installerade dem igen.

Svar på tråden Reklam