• mamamia

    Cystor på äggstockarna!!

    Hej

    Idag så gick jag till affären,jag fick sedan en jätte ont smärta i högra äggstocken. Jag hade svårt att gå. Så jag försökte gå hem sakta. Men sedan när det började närma sig kvällen så fick jag mer och mer ont. Så när jag skulle lägga mig på sängen så fick jag lite mindre smärta. Tror ni att det kan vara en Cysta i högra sidan? Om det är en Cysta,kan man få sin mens då? Vad kan orsakerna vara? Måste man bli opererad? Snälla kan jag få en bra svar från er läsare!

  • Svar på tråden Cystor på äggstockarna!!
  • Anonym

    Gå till gyn och gör en undersökning om du är orolig. De kan ha vart en ägglossning som du kände ovanligt mycket. Ja man kan få sin mens om man har cystor, och om de finns cystor så brukar de i så fall testa med ge p-piller i första hand för att de kan försvinna då. Den gynekolog jag gick till kallade även ägget för cysta. Är du säker på att det inte är tarmarna du har ont i? Gaser i magen kan göra fruktansvärt ont tycker jag, speciellt om jag är lite förstoppad

  • mamamia

    Jag får ont när jag får gaser i magen. Men jag vet inte om det är tarmen eller inte eftersom det är nere i magen det gör ont.

  • Anonym

    Av gaser brukar jag oftast få ont mellan naveln och höften, ibland har det även vart precis under naveln. Har även vart med om att det har strålat ut till mellangårdsområdet... Men jag tycker att du borde gå till gyn så att du slipper vara orolig i onödan :)

  • PatrikE

    Eftersom du säger att det gjorde mindre ont när du la dig ner låter det inte i mina öron som någon cysta utan mer som gaser, förstoppning eller tarmvred

    om du lägger dig och försöker maser magen dvs i princip möblera om bland tarmarna där nere så släpper det troligen, såvida du nu inte fått ett brock och tarmarna slagit knut på sig själva.

    ...men det kan ju oxså vara någonting annat..släpper det inte inom ett dygn eller gör så ont att du inte kan sova...uppsök läkare

    /P

  • Lindsey Egot the only one

    Om det är en cysta är vanligaste orsaken en äggblåscysta där ägget lossat men blåsan fortsatt att växa. Det gör jätte ont men tillslut brister den och då försvinner smärtan

Svar på tråden Cystor på äggstockarna!!