• leg4

    Kvinnor som använder gångstavar.

    Jag blir så jävla irriterad på alla dessa feta medelålderskvinnor som använder gångstavar när de är ute och promenerar. Inte nog med att det ser riktigt löjligt, de flesta av kärringarna verkar inte veta hu man använder dem eftersom de bara släpar stavarna efter sig i marken.

    Jag kanske är sjuk i huvudet, men så fort jag ser en kärring med gångstavar så vill jag bara gå fram och slå ihjäl henne. Stavar använder man när man åker skidor, inte när man promenerar!

    Tack och hej!

  • Svar på tråden Kvinnor som använder gångstavar.
  • sextiotalist

    Jag vet de (både män och kvinnor) som tränar inför t.ex vasaloppet använder stavgång som ett träningsmoment. Jag gillar inte heller stavgång men enligt de som känner till detta så är stavgång (om man använder stavarna rätt) mer effektivt än vanliga promenader

  • Presidentens son

    En gång såg jag två tjocka kärringar med gåstavar. När de svettats och gått sin sträcka belönade de sig med cheddardipp och pommes på Max.


    Pengar växer på träd
  • Anonym (anonym)

    Att gå med gåstavar är en ypperlig träningsform, vissa av de äldre du ser använder sina stavar istället för käpp eftersom de har någon sjukdom.

  • sextiotalist
    Presidentens son skrev 2015-03-01 10:28:07 följande:

    En gång såg jag två tjocka kärringar med gåstavar. När de svettats och gått sin sträcka belönade de sig med cheddardipp och pommes på Max.


    Åh du hade sällskap med dom.
  • Aikido

    Visst ser det lite fånigt ut innan man vant sig men faktum är att det ökar förbränningen så det blir upp till dubbelt så effektivt som en vanlig promenad. Om någon släpar dem efter sig vilar de nog bara armarna en liten stund.
    Det där med att slå ihjäl låter inte bra. Du borde kanske vara kopplad när du är ute och går.

  • Presidentens son
    sextiotalist skrev 2015-03-01 10:30:06 följande:

    Åh du hade sällskap med dom.


    Ja baby. Många kvinnor är förtjusta i mig trots att jag är yngre än dem. De anser att jag har en fin kropp och fint utseende. De gillar särskilt mina muskler vilka de gärna smeker...
    Pengar växer på träd
  • SecretMe
    Presidentens son skrev 2015-03-01 10:28:07 följande:

    En gång såg jag två tjocka kärringar med gåstavar. När de svettats och gått sin sträcka belönade de sig med cheddardipp och pommes på Max.


    Störde det dig mycket?
  • Anonym (Rutan)

    fy va dumt att irritera sej på en sådan sak.

    Låt dem gå på med sina stavar, om man stör sej på en sådan liten sak, så är det faktiskt lika bra att stanna hemma och aldrig titta ut genom fönstret.

  • Presidentens son
    SecretMe skrev 2015-03-01 10:34:30 följande:

    Störde det dig mycket?


    Ja de slösade på asfalt. De tränade förgäves. Någon annan kunde slösar på

    asfalt istället
    Pengar växer på träd
Svar på tråden Kvinnor som använder gångstavar.