• Anonym (Karin)

    jag är mormor och vill ha ett eget barn

    Hej!
    Som rubriken lyder. Jag är snart 40 år och har blivit mormor. Min dotter är ung, mitt barnbarn och dotter har precis kommit hem från BB. Och helt plötsligt slog längtan in med enorm kraft och jag vill ha ett eget till barn. Det räcker inte med att gosa med barnbarnet. Jag vill ha allt! Jag är ju inte jätte gammal och barnet skulle hinna komma innan jag fyller fyrtio. Min man är jämngammal med mig och vi har tre gemensamma barn och äldsta är min sedan innan. Är det fel att skaffa ett till barn eller borde jag vara nöjd med barnbarnet?

  • Svar på tråden jag är mormor och vill ha ett eget barn
  • SecretMe

    Vill du ha ett barn till så varför inte?
    Absolut inget fel med det.
    Fast du kanske ska vänta lite och se om den akuta bebislängtan du känner bara är tillfällig i samband med ditt barnbarns ankomst?

  • taquine

    Nej det är inte fel, men vill du verkligen börja om från början igen ? Säger som Secret Me vänta och se.., det lägger sig kanske . Gosa med barnbarnet och hitta på kul saker som är svårt med små barn .

  • Anonym (s)

    det är inte fel att skaffa ett barn till om ni verkligen vill, men tror du inte det är som du säger, att du blivit starkt påverkad av det lilla gulliga barnbarnet? 
    Vem kan motstå en gullig bebis, liksom Glad

    Jag tror du måste sansa dig lite och fundera på hur du känt dig sista åren; har du haft barnlängtan innan eller kom det här nu, så som du beskriver "med stark kraft"? Om du inte känt någon större barnlängtan innan så kommer detta troligen lägga sig. Du måste ju också se hur din man ställer sig till ett till barn

  • Anonym (Karin)

    Våra gemensamma barn är ju betydligt yngre än min dotter som är 21 år och den yngsta börjar skolan till hösten. Och det skulle bli ungefär samma åldersglapp som mellan min äldsta och näst äldsta som det är lite mer än åtta år emellan. Så vår första gemensamma är 12 år, nästa är 10,5 år och yngsta fyller snart 6 år. Det är ju inte ens säkert att min man vill detta och det är min tickande klocka som spelar mig ett spratt.

Svar på tråden jag är mormor och vill ha ett eget barn