• Anonym (jag gråter­!)
    Äldre 1 Mar 12:37
    580 visningar
    6 svar
    6
    580

    Somliga stör sig på att det kommer flyktingar hit, och nu speciellt från syrien!

    Vi vet ju inte, hur Migrationsverket tänker, hur de tar ut sin kvot, osv. Men vi vet just nu, att det kommer väldigt många flyktingar hit, just från Syrien. Om de kommer från detta "Helvete", och om man lyckas fly, på ett eller annat sätt, då tycker jag att vi skall ge dem all respekt.

    Nu vill jag bara påtala "kvoten", alltså en väldig liten del av alla som strömmar in här. Dem som Migrationsverket, "plockar upp", eller väljer ut i olika flyktingläger, runt om i araböstern. Och kanske även  i Europa.

    Sverige är ett mycket generöst land, men Landet har en stor "akilleshäl", att kämpa mot, och får därför finna sig i detta ultimata dilemma.

    Sverige är ett vapenproducenade land, och vi får aldrig glömma, att vårt land producerar vapen till alla krig, vapen exponenter, och reservdelar.

    Så Sverige befinner sig alltså i ett djup dilemma, p.g.a. av sin export till alla krig.

    För att stilla sitt dåliga samvete, tar Just Sverige, in massa med flyktingar, från krigsdrabbade länder. Ingen glömmer väl anstormningen på 80 och 90 talet? Från Iran och Balkan? Dessa människor är etablerade i vårt samhälle idag, på gott och ont. Många av deras barn är väletablerade, just därför de fick sina chanser, att göra det som är viktigast i DERAS kultur.

    Att sen många utnyttjar vår generösa välfärd, är en annan femma, men det gör nog vem som helst, svensk, eller inte.

    Kolla på den här vidieon om ni orkar, det krävs ett googlekonto för att komma åt den. Men den säger en hel del om vilka jävla idioter Sverige är, som exporterar vapen till alla krig.



  • Svar på tråden Somliga stör sig på att det kommer flyktingar hit, och nu speciellt från syrien!
  • Anonym (jag gråter­!) Trådstartaren
    Äldre 1 Mar 13:02
    #1

    Förlåt, blev avbruten, men här är videon.



  • Anonym (Ojo)
    Äldre 1 Mar 13:05
    #2

    Saken är att vi hjälper bara någon promille i Sverige med pengar vi skulle kunna hjälpa nästan samtliga syrier i närliggande länder. Där är ett av problemen, vi hjälper extremt få för extremt mycket pengar.

  • Anonym (Ojo)
    Äldre 1 Mar 13:08
    #3

    Sen är många som kommer till Sverige som "flyktingar" Syrier från andra europeiska länder som vill skapa ett nytt liv i Sverige och passar på nu när alla syrier får uppehållstillstånd.

  • Anonym (jag gråter­!) Trådstartaren
    Äldre 1 Mar 13:18
    #4

    Sen vet vi inte vem som åker dit och stödjer detta elände? Tänk om det är din son, eller din dotter, som kommer ifrån Sverige?

    Ungdomar är framgångsrika, på alla sätt och vis om de vill det. Tänk på alla föräldrar, som plötsligt fick se sin son/dotter som "nassse", som rasist, eller i någon form av "sekt"? Iss är en sekt, som inte har förankring någonstans i Koranen, det är utstickare, som tyvärr lyckas varva ungdomar från hela världen, tx, härifrån Sverige. Det är trender. Men förödande. Kommer någon ihåg


    Scientologi-rörelsen?

  • Anonym (jag gråter­!) Trådstartaren
    Äldre 1 Mar 13:20
    #5

    Så vem ni än är, föräldrar eller lärare, eller andra som har hand om våra bräckliga ungdomar! Bevaka dem, och lägg mycket tid på dem, så de inte "flippar ut".Skrikandes

  • Anonym (jag gråter­!) Trådstartaren
    Äldre 1 Mar 13:40
    #6

    Förlåt för dubbellänken, men videolänken kom inte in först på ett tag, och hur kunde den komma in dirrekt, utan att man skulle länka till den?

    Jag vet, men jag mår så jävla illa, när jag ser en del av verkligheten, i vitögat. Sen undrar jag om det verkligen är dem, de mest utsatt, som kvoten plockar upp? Eller är det annat mygel? Korruption inom Sverige? Som kanske tillåter asylsökande från Syrien, som redan har  flytt till andra länder i Europa; men ändå tas in här? Ja är minst sagt förvirrat, men känner inget annat än avsky, för dem som förmedlar vapen, till alla krig.Skäms

Svar på tråden Somliga stör sig på att det kommer flyktingar hit, och nu speciellt från syrien!