• Anonym (fundersam)

    Vad är min svärmor ute efter?

    Vad är min svärmor ute efter egentligen?

    Jag upplever att min svärmor kör med mig på ett ganska så obehagligt sätt när vi träffas allihopa för att äta,fika och umgås.

    Som igår när vi träffades allihopa för att äta,fika och umgås sa hon till mig flera gånger på ett ganska så bryskt sätt att plocka fram den ena efter den andra saken.

    Jag kan tillägga att jag redan är den som oftast hjälper självmant och mest.

  • Svar på tråden Vad är min svärmor ute efter?
  • Anonym (*)

    Jag känner inte din svärmor, så jag vet inte. Varför inte fråga henne?

  • Anonym (fundersam)
    Anonym (*) skrev 2015-03-01 13:37:13 följande:

    Jag känner inte din svärmor, så jag vet inte. Varför inte fråga henne?


    Det hade jag kunnat gjort om det inte hade varit för att hon glömmer lika fort som det är gjort.
  • Anonym (Nerd)
    Anonym (fundersam) skrev 2015-03-01 13:39:15 följande:
    Det hade jag kunnat gjort om det inte hade varit för att hon glömmer lika fort som det är gjort.
    Hur klarar hon vardagen då? Hon är väl inte dement?
  • Anonym (*)
    Anonym (fundersam) skrev 2015-03-01 13:39:15 följande:
    Det hade jag kunnat gjort om det inte hade varit för att hon glömmer lika fort som det är gjort.
    Vad glömmer hon, att hon ber dig om hjälp?
  • Anonym (fundersam)
    Anonym (*) skrev 2015-03-01 13:43:51 följande:
    Vad glömmer hon, att hon ber dig om hjälp?
    Det tror jag inte hon glömmer i första taget.

    Utan det hon verkar glömma är om min sambo (hennes son) påpekar för henne när hon gjort fel mot t.ex mig.


  • Anonym (Nerd)
    Anonym (fundersam) skrev 2015-03-01 13:47:50 följande:
    Det tror jag inte hon glömmer i första taget.

    Utan det hon verkar glömma är om min sambo (hennes son) påpekar för henne när hon gjort fel mot t.ex mig.


    Men vad har det med saken att göra. Som du svarade får man ju uppfattningen att hon glömt att hon bett dig göra saker. Vad din sambo har gjort eller inte gjort har du inte skrivit någonting om.
  • Anonym (fundersam)
    Anonym (Nerd) skrev 2015-03-01 13:51:33 följande:
    Men vad har det med saken att göra. Som du svarade får man ju uppfattningen att hon glömt att hon bett dig göra saker. Vad din sambo har gjort eller inte gjort har du inte skrivit någonting om.
    Jo,det är så att jag upplever att hon är ute efter att försöka "sätta dit mig" då hon har ett annat förhållningssätt till sina övriga svärdöttrar.

    Jag upplever att hon beter sig mer respektabelt mot dom.
  • Anonym (Nerd)
    Anonym (fundersam) skrev 2015-03-01 13:55:26 följande:
    Jo,det är så att jag upplever att hon är ute efter att försöka "sätta dit mig" då hon har ett annat förhållningssätt till sina övriga svärdöttrar.

    Jag upplever att hon beter sig mer respektabelt mot dom.
    Sätta dit? Tycker mer det låter som hon kör med dig. Vågar du inte fråga henne?
  • asta66

    Ursäkta mig! Men du är inte svärmors lilla piga. Och vad säger din man? Han ska väl säga ifrån till sin mamma.
    Min svärmor var likadan. Men när jag slutade vara henne tillags vart hon lite bättre. Be din man om hjälp.

  • nymedlem
    asta66 skrev 2015-03-01 14:33:50 följande:

    Ursäkta mig! Men du är inte svärmors lilla piga. Och vad säger din man? Han ska väl säga ifrån till sin mamma.

    Min svärmor var likadan. Men när jag slutade vara henne tillags vart hon lite bättre. Be din man om hjälp.


    Varför ska ts be sin man om hjälp? Ts har väl en egen relation till sin svärmor och borde kunna säga ifrån själv?
  • asta66
    nymedlem skrev 2015-03-01 14:40:20 följande:
    Varför ska ts be sin man om hjälp? Ts har väl en egen relation till sin svärmor och borde kunna säga ifrån själv?
    Det är hans mamma och därmed hans sak att säga ifrån till henne. Jag tycker att Ts inte ska träffa sin svärmor. Visst har man sin egen relation till sin svärmor. Men är svärmor inte ens hövlig kan man ju skita i den relationen. Och vem sitter mitt i smeten. Jo, mannen. Alltså är det hans intresse att jämka.
Svar på tråden Vad är min svärmor ute efter?