• nej234

    Tankar

    Ork, misslyckad, Jag vill inte vara ensam. Vill älska och bli älskad. 29År har aldrig haft en tjej, misslyckad. Ingen vill ha mig. Har försökt på dejting sidor. Få svarar, ingen intresserad. Alla vill ha självsäkra killar, nöjda med sig själva. Det är inte jag, är förlorad. Vill ha tjej. Är rädd för förhållande. Vet inte hur det är. Kan jag? Problem. Så många förhållanden spricker. Kan jag hålla ett förhållande? Barn? Alla vill ha barn. Hur skulle jag kunna vara en pappa? Duger inte. Snart 30. 30 singel, ensam och misslyckad. Vill inte. Meningslöst. Livet. Alla dör. Nu eller om år. Spelar roll? Övade med en plastpåse idag. Var inte så obehagligt, kändes lite i fötterna. Annars ganska behagligt.   

  • Svar på tråden Tankar
  • Akua

    Ska du inte söka hjälp för ditt mående tror du?har du gjort det förut? Har du någon hjälp nu?

  • nej234

    Gick till psykolog mellan december 2012 till januari 2014. känns inte som någon lösning

  • Akua

    Ok. Så du har gått hos en psykolog i ca 2 år. Hur hjälpte psykologen dig? Var det en och samma psykolog?

    Har du haft någon kontakt med en psykiatriker? Har du ätit/ äter du några mediciner?

  • nej234

    De var två, en psykolog som skrev ut medicin, sa upp sig efter sex månader. Den andra var en studerande, som håll på med KBT. Han kanske var en psykiatriker. Har inte koll på begreppen.


     


    Äter ingen medicin nu.

  • Akua

    Ok.

    En psykolog brukar inte skriva ut medicin, men jag kan ha fel helt enkelt.

    Vad var det för medicin som skrev ut? Tog du det? Hur länge?

    En student som höll på med kbt gissar jag var psykolog-student.

    Har du varit hos vanliga läkare eller att någon annan tagit blodprov på dig och kollat av värden?? Av egen erfarenhet så vet jag att just brist/sänkning av B12 kan ge just depression...och såklart innan dess: nedstämdhet. Just B12 var det ingen som tog på mig förrän efter flera år!!

    Jag tycker du har stor möjlighet att prova flera terapi-former och mediciner innan du ska överväga självmord!!

  • nej234

    Sertralin, åt det i 6-9 månader. Vet inte om den gjorde någon nytta. Gav mig bland annat mardrömmar. De tog inga blodprover.

    Vet inte varför jag skrev det jag skrev igår. Blir lätt så  negativ på helgerna och är ensam.

  • Akua

    Men ska du inte ta dig en tripp till din vårdcentral och berätta om ditt månde. Då kan de ta blodprover för att utesluta att ditt mående beror på någon typ vitaminbrist eller sköldkörtelproblem. Du kanske ska söka dig till en my psykolog och göra upp en plan för hur du ska må bättre. Du gick så pass länge så någon nytta borde du ha känt av att du gick och pratade med någon tidigare....annars skulle du ha slutat tänker jag. Så fundera på vad du önskar för aorta hjälp nu, vad som inte funkade förra gången osv.

  • malvax

    Nej, duger du inte åt dig själv kommer du heller inte vara tillräcklig för någon annan. Vet du varför? För att ditt mående förtär dig och suger i sig all energi du kan uppbåda. Det finns helt enkelt inget kvar att investera i relationer när du är färdig med dig själv. Du sparkar undan benen på dig själv och har sedan mage att se ned på dig själv för att du snubblar och faller? Nä du, det håller inte. Step the fuck up och sluta lyssna på din egen negativa jargong. Det har uppenbarligen inte gett någon utdelning de senaste 30 åren så det är hög tid att slänga de där sönderspelade banden åt helvete och börja nynna på en ny melodi. Hate to say it men DU är problemet. Det svider att acceptera MEN det innebär också att DU är lösningen. Du kommer inte finna dig i ett lyckligt förhållande förrän du har en bra relation med dig själv. Skulle du tala till någon du bryr dig om på samma sätt som du talar till dig själv? Nä, just det. Res på dig, sträck på dig och börja bry dig om dig själv. Du förtjänar all kärlek du har att ge, och mer därtill. Act like it, och ta hand om dig. Kram

Svar på tråden Tankar