• Anonym (Hjälp!)

    Dotterns ben ger vika!

    Hej!

    Min dotter har haft lite feber nu i några dagar. Varit lite hängig, men inget överdrivet. Lite snorig, men inte heller det något överdrivet rinnande.

    Ganska nyligen så föll hon ihop på golvet. Benen gav plötsligt bara vika. Hon kan inte stödja på de! Vad händer!?

    Sitter just nu och väntar på min tur hos 1177 men kötiden var beräknad till 21 minuter, så jag frågar här om ni kanske vet?

    Blir jätteorolig!!!

  • Svar på tråden Dotterns ben ger vika!
  • Pescetarian

    Feber, snorigt, efter några dagar ger benen vika. Alltså, det låter helt klart som att hon fått en förkylning i benen.

    Förstår om du tror det värsta. Men för att det ska vara något riktigt allvarligt, så torde du sett fler och tydligare tecken.

    Jag skulle iaf gissa på förkylning i benen. Fråga ang. det när du kommer fram till 1177.

    För att vara helt på den säkra sidan så kan du boka en tid hos VC imorgon.

  • Anonym (Hjälp!)
    isabelless skrev 2015-03-01 16:31:55 följande:

    Har hon ätit dåligt? Tänkte direkt blodsockerfall!

    Låter bra att du ringer 1177!


    Nej, hon har ätit bra trots febern. Alltså hon har inte haft högre feber än 38,5.
    Pescetarian skrev 2015-03-01 16:33:56 följande:

    Feber, snorigt, efter några dagar ger benen vika. Alltså, det låter helt klart som att hon fått en förkylning i benen.

    Förstår om du tror det värsta. Men för att det ska vara något riktigt allvarligt, så torde du sett fler och tydligare tecken.

    Jag skulle iaf gissa på förkylning i benen. Fråga ang. det när du kommer fram till 1177.

    För att vara helt på den säkra sidan så kan du boka en tid hos VC imorgon.


    Förkylning i benen??? Har jag aldrig hört talas om. Men jag frågar om det på 1177. Måste googla på det också. Tack.
  • Pescetarian
    Anonym (Hjälp!) skrev 2015-03-01 16:36:05 följande:

    Nej, hon har ätit bra trots febern. Alltså hon har inte haft högre feber än 38,5.Förkylning i benen??? Har jag aldrig hört talas om. Men jag frågar om det på 1177. Måste googla på det också. Tack.


    Tror att det kallas höftsnuva.
  • Anonym (Hjälp!)

    Hej!

    Ursäkta sent svar.
    1177 trodde också på sk "höftsnuva". Men för säkerhets skull så går jag med dotra till VC imorgon, bara för att utesluta att det skulle kunna röra sig om något allvarligt.
    På 1177 sa hon att jag kunde avvakta med VC och se om det ger med sig innan onsdagen. Men då detta gör mig så orolig, så vill jag hellre gå till VC imorgon istället, så att jag kan släppa min oro.

Svar på tråden Dotterns ben ger vika!