• Anonym (hej)

    flyttstädning 18 kvadrat - kökskåp hjälp tips

    Skriver från mobil, jag ska flytta behöver flyttstädninigs tips

    Vad ska man tänka på?

    Jag har bara ett kylskåp , kokplatta

    Bägg plattorna på kokplattan är brända på ytan men på bisiktningen sa dem ok men du måste städa

    Hur gör man bäst rent en kokplatta , den mörka färgen kan man inte bli av med?

  • Svar på tråden flyttstädning 18 kvadrat - kökskåp hjälp tips
  • Tom Araya

    Kokplattor brukar jag spreja på med något bra köks- eller spisrengöringsmedel, låta dra en 15-20 minuter och sedan göra rent med borste eller svamp. Behövs det använder jag den skrovliga delen av svampen på plattorna.
    Har man slarvat mycket med detta under lång tid kan man få göra om det ett par gånger.

    En ren kokplatta är förövrigt svart.

    I övrigt ska det vid flyttstädning bli så rent det kan bli, överallt, även om man måste flytta på grejer som spis och badkar mm.

  • Anonym (hej)

    Tack för tips ska köpa sånt medel och skura den igen har använt svinto

    Nu har jag ingen bra mobil men den brända färgen på plasten går nog ej att ta bort

    Bilden blev inte så bra

    Men där är gula fläckar där kokplattan har stått där maten har osat har försökt med svinto men de vill inte gå bort alls verkar svårt

    Besiktningsmannen sa inget om detta detta såg jag nu jag tror det en da sättet att bli av med det är att måla men det vågar jag ej göra

    Ser ut som fettfläckar de på träet

  • Anonym (hej)

    Tack för tips ska köpa sånt medel och skura den igen har använt svinto

    Nu har jag ingen bra mobil men den brända färgen på plasten går nog ej att ta bort

    Bilden blev inte så bra

    Men där är gula fläckar där kokplattan har stått där maten har osat har försökt med svinto men de vill inte gå bort alls verkar svårt

    Besiktningsmannen sa inget om detta detta såg jag nu jag tror det en da sättet att bli av med det är att måla men det vågar jag ej göra

    Ser ut som fettfläckar de på träet

  • Anonym (emalj)

    Det vita på spisen är emalj. Det ska du vara lite försiktigt med. Använd en svamp med vit skrubbyta, inte grön. Plattorna kan du vara lite mer brutal med. Glöm inte ett göra rent bakom kylskåpet!

  • Anonym (hej)

    Fettfläckar alltså matfläckar gula på trä bästa sätt att bli av med det?

  • Anonym (hej)

    Man kan inte dra fram kylskåpet men under finns en lucka som man kan städa har gjort det innan

    Kylskåpet sitter fast i köksskåpet det sa vaktmästaren när jag hade han på besök

    Emaji kan man bli av med den brända färgen på den ytan

  • Anonym (hej)

    Ska se om jag får med en bild på träet

Svar på tråden flyttstädning 18 kvadrat - kökskåp hjälp tips