• Äldre 1 Mar 19:53
    2443 visningar
    21 svar
    21
    2443

    hur känner ni som råkat ge era pluttar mycket ris?

    jag mår riktigt dåligt över att jag inte visste vad jag gav min son dagligen under två månaders tid. hemskt att jag gav min lilla fyra månaders baby gift dagligen.

    Gav honom gröt tidigare pga av rekomendation från bvc då han hade reflux besvär och rådet var att ge sinclac dagligen. Gjorde detta och gav fruktmos med ris också.

    Har lite ångest över detta.

    Hur känner ni som också gett era små mycket ris?

  • Svar på tråden hur känner ni som råkat ge era pluttar mycket ris?
  • Äldre 1 Mar 20:23
    #1

    Inget jag ens bryr mig om, allt är giftigt och farlig. För något/några år sedan fick du cancer av potatis och chips. Det står nästan alltid om något som är livsfarligt i tidningarna så om man ska köpa precis allt som står och precis all forskning skulle man inte kunna äta något alls.

  • Äldre 1 Mar 20:27
    #2

    Som ovan, inget jag tänker på alls. Allt är giftigt idag....

  • Äldre 1 Mar 20:28
    #3

    Inget jag tänker på. ser det inte som gift.

  • Äldre 1 Mar 20:32
    #4
    Mammamia77 skrev 2015-03-01 19:53:34 följande:

    jhemskt att jag gav min lilla fyra månaders baby gift dagligen.


    vet inte om jag har missat något - men varför anser du att du gett ditt barn gift? 
  • Äldre 1 Mar 20:38
    #5

    Om du tänker på arsenik larmet? Nej jag bryr mig inte alls. Arsenik finns i de flesta växter och är naturligt förekommande.

  • Drottn­ingen7­0
    Äldre 1 Mar 20:58
    #6

    Det rör mig inte i ryggen.

  • Äldre 1 Mar 21:06
    #7

    så ni kommer fortsätta ge era barn ris som vanligt trots att man vet att arsenik är väldigt skadligt speciellt för små barn?

    önskar jag kunde ta det så men är orolig av mig och noga med vad vi äter med ekologiskt och så vidare

  • Äldre 1 Mar 21:09
    #8
    Mammamia77 skrev 2015-03-01 21:06:06 följande:

    så ni kommer fortsätta ge era barn ris som vanligt trots att man vet att arsenik är väldigt skadligt speciellt för små barn?

    önskar jag kunde ta det så men är orolig av mig och noga med vad vi äter med ekologiskt och så vidare


    Ja det kommer jag, vi äter dessutom ris väldigt ofta. Men jag oroar mig inte, jag tar hand om mina barn som jag har lärt mig av min mamma och som hon lärde sig av min mormor. Det anser jag vara mer värt att någon dagsfärsk artikel.

    Tyvärr är det så tråkigt att vi ska alla dö en dag och de flesta av oss kommer bli sjuka. Man kan inte undvika allt som är farligt.
  • Äldre 1 Mar 21:13
    #9

    Kommer inte ihåg vad sidan hette men prova att googla. Det var just vissa märken som det var en farligt hög dos arsenik i. Jag blev rädd själv och kollade då jag tex ger mina små mycket riskakor tex och just märket friggs var inte inkluderat i dom som hade mycket arsenik .

  • Pescet­arian
    Äldre 1 Mar 21:16
    #10

    Dessa gifter finns ju i jorden.
    Svamp innehåller tungmetaller, liksom en hel del fet fisk som man kan köpa ute i handeln.
    Bara du andas luften så får du ju i dig en massa skit från avgaser och andra utsläpp.

Svar på tråden hur känner ni som råkat ge era pluttar mycket ris?