• Anonym (Mirran)

    Vad skulle ni kalla den här hårfärgen?

    Gör om detta till en omröstningstråd så att de som inte orkar skriva bara kan trycka på det de tycker passar bäst :)

    Jag är inte speciellt insatt i vad de olika nyanserna kallas eller vad ni därute tycker så jag rabblar bara upp massa olika alternativ

    Ni får även gärna säga vilken "nivå" ni tycker det är (ni vet, svart = 1 och platinablond = 10, det som står på hårfärgsförpackningarna). Har lite svårt att lista ut det själv...

    De olika nyanserna det får i olika ljus (mitten till vänster är inomhus utan belysning och en bit ifrån fönstren. Uppe i mitten + de två andra i mittenraden är inomhus, de övriga är utomhus (nederst till höger är i solsken):



    Tack för alla röster/svar :)

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-03-01 21:43
    För att klargöra: bilderna är alla på samma person, håret ändrar nyans beroende på ljuset
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad skulle ni kalla den här hårfärgen?
  • Anonym (Mirran)

    Uppskattar verkligen varenda röst, puffar lite :)

  • Anonym (Mirran)

    95 som sett men bara 5 som röstat, kanske de flesta är lika "clueless" som jag Tungan ute

  • Dixie
    Anonym (Mirran) skrev 2015-03-01 21:32:17 följande:

    95 som sett men bara 5 som röstat, kanske de flesta är lika "clueless" som jag Tungan ute


    jag har läst din trådstart flera gånger - men jag förstår den inte

    menar du att alla bilderna visar en och samma hårfärg? 
  • Anonym (Mirran)
    Dixie skrev 2015-03-01 21:37:51 följande:
    jag har läst din trådstart flera gånger - men jag förstår den inte smile5.gif

    menar du att alla bilderna visar en och samma hårfärg? 
    det är samma person men i olika ljus, eftersom färgen ändras lite beroende på vart man är så kändes det logiskt att ta med flera olika bilder...

    undrar om det är fler som blev förvirrade av det där
  • Anonym (Mirran)
    Pamplemousse skrev 2015-03-01 21:47:28 följande:
    Honungsblond tyckte jag passade bäst av dina alternativ. Jag hade kanske kallat det halmblond. 
    Halm var kanske ett bra ord för det :P Minns nu att jag en gång frågade en frisör vad hon skulle kalla det och hon svarade "våt sand"
  • Anonym (mellanblond)

    Jag skulle nog bara kalla det mellanblond. Får intrycket av att det är en rätt så ljus och neutral färg som inte innehåller särskilt mycket varma inslag, men det är verkligen svårt att veta utifrån bilderna. "Råttfärgat" skulle jag aldrig kalla någons hår, det är bara elakt...

  • Mascaraklumpar

    Guldblond, skulle jag nog kalla det. Jag gissar på att 8,3 är den närmsta hårfärgsnyansen, men jag är absolut ingen expert.

  • Anonym (Mirran)

    Tack för alla svar!

    Jag tog mest med den mörkare bilden (mittenraden till vänster) för att visa hur mörkt mitt hår kan bli när det inte är finns någon bra ljuskälla (bara svagt ljus från fönster en bit bort), jag antar att de flestas hårfärger blir mycket mörkare när man gör så, men ja, förlåt om det förvirrade någon. Eftersom jag oftast är inomhus med ganska dålig belysning så blir jag alltid lite chockad när jag ser foton på mig när jag är ute eller i andra bra belysta miljöer, för då blir det helt plötsligt ljust

  • Anonym (ellie)

    En väldigt varmtonad mellanblond. Röstade dock på honungsblond.

  • Anonym (Mirran)
    Blääääääääää skrev 2015-03-05 06:54:11 följande:
    Varför kan man bara rösta på blonda?
    Jag vet att mitt hår inte är brunt och själv tycker jag inte att det är rött, men om man tycker det, eller rent av tycker att det ser svart ut, så kan man trycka på "annan färg" och skriva vad man tycker här nere.
Svar på tråden Vad skulle ni kalla den här hårfärgen?