• Anonym (M)

    Varför känns det så här?

    När jag snackar med tjejer på t ex Happy Pancake eller här på Familjeliv så känns det som att jag måste fråga en massa saker och verka väldigt "på" för att de överhuvudtaget skall skriva tillbaka.

    Väldigt sällan de av egen kraft skriver något utan att jag frågar dem om något först, eller ger dem komplimanger vilket jag gör ibland och som uppskattas av de flesta av dem.

    Vad kan detta bero på, månntro?

  • Svar på tråden Varför känns det så här?
  • Anonym (?)
    Anonym (M) skrev 2015-03-01 20:53:53 följande:

    När jag snackar med tjejer på t ex Happy Pancake eller här på Familjeliv så känns det som att jag måste fråga en massa saker och verka väldigt "på" för att de överhuvudtaget skall skriva tillbaka.


    Happy Pancake är väl någon typ av dejtingsajt - men FL är ett diskussionsforum, så det är väl inte så konstigt att tjejer inte söker kontakt här? 
  • Anonym (M)
    Anonym (?) skrev 2015-03-01 22:03:25 följande:

    Happy Pancake är väl någon typ av dejtingsajt - men FL är ett diskussionsforum, så det är väl inte så konstigt att tjejer inte söker kontakt här? 


    Alltså bland sådana jag skriver privat med här. På HP får jag svar ofta, men ingen skriver spontant.
  • DickRex

    Men eftersom FL inte är en dejtingsajt så kanske tjejerna här är lite "kalla". Kanske blir de än kallare om de förstår att du är ute efter en dejt...


    Läs inte det du tror att jag skriver mellan raderna. ...och försök förstå istället för att missförstå.
  • Anonym (?)
    Anonym (M) skrev 2015-03-01 22:10:34 följande:
    Alltså bland sådana jag skriver privat med här. På HP får jag svar ofta, men ingen skriver spontant.
    Ja, men vad jag menar är att de allra flesta folk hänger inte på FL för att träffa en partner - och därför inte särskilt benäga att leta eller upprätthålla någon form av kommunikation! 
  • Anonym (M)
    DickRex skrev 2015-03-02 08:13:59 följande:

    Men eftersom FL inte är en dejtingsajt så kanske tjejerna här är lite "kalla". Kanske blir de än kallare om de förstår att du är ute efter en dejt...


    Kan köpa det. Även om vissa varit sjukt trevliga också. Men på Happy Pancake då?
  • Anonym (M)
    Anonym (?) skrev 2015-03-02 08:16:54 följande:

    Ja, men vad jag menar är att de allra flesta folk hänger inte på FL för att träffa en partner - och därför inte särskilt benäga att leta eller upprätthålla någon form av kommunikation! 


    Men på Happy Pancake har jag ju känt likadant - och det är ju en uttalad dejtingsida.
  • Anonym (hp)
    Anonym (M) skrev 2015-03-02 12:54:29 följande:

    Men på Happy Pancake har jag ju känt likadant - och det är ju en uttalad dejtingsida.


    Dom är väl inte intresserade helt enkelt.

    Du kanske får jobba på din presentation så du blir intressant. Har du en bild underlättar det. Då vet folk vem dom pratar med.
  • Anonym (M)
    Anonym (hp) skrev 2015-03-02 12:57:31 följande:

    Dom är väl inte intresserade helt enkelt.

    Du kanske får jobba på din presentation så du blir intressant. Har du en bild underlättar det. Då vet folk vem dom pratar med.


    Får ju kontakt relativt enkelt - det är att hålla dem kvar som kan vara litet svårt. Jag är egentligen ingen "jaga-typ".
  • Anonym (hp)
    Anonym (M) skrev 2015-03-02 13:05:35 följande:

    Får ju kontakt relativt enkelt - det är att hålla dem kvar som kan vara litet svårt. Jag är egentligen ingen "jaga-typ".


    Nej precis och jag skulle inte skriva med ngn där det inte är intressant att skriva. Är du tråkig när du skriver kanske? Tjejer vill gärna bli jagade har jag märkt. Jag är själv tjej och har skrivit en del på hp. Träffade min sambo där. Det jag har lärt mig om dejting över lag är att om ngn inte svarar eller för konversationen så är dom inte intresserade.
  • Anonym (M)
    Anonym (hp) skrev 2015-03-02 13:36:08 följande:

    Nej precis och jag skulle inte skriva med ngn där det inte är intressant att skriva. Är du tråkig när du skriver kanske? Tjejer vill gärna bli jagade har jag märkt. Jag är själv tjej och har skrivit en del på hp. Träffade min sambo där. Det jag har lärt mig om dejting över lag är att om ngn inte svarar eller för konversationen så är dom inte intresserade.


    Jag har också förstått det. Jag kanske borde sätta på en extra charm. Samtidigt vill jag ju vara ärlig. Jag är ingen smörig typ, mera seriös men trevlig. Jag vet inte om jaga någonsin varit min grej faktiskt. Många tjejer inte pallar med att skriva när de verkar få så mycket meddelanden själva. Borde kanske testa andra dejtingmetoder också.
  • Anonym (M)
    Anonym (hp) skrev 2015-03-02 12:57:31 följande:

    Dom är väl inte intresserade helt enkelt.

    Du kanske får jobba på din presentation så du blir intressant. Har du en bild underlättar det. Då vet folk vem dom pratar med.


    Jag har flera bilder, by the way. Är ju ingen hund, men ser deasant ut i alla fall.
  • Anonym (M)
    Anonym (M) skrev 2015-03-02 13:55:51 följande:

    Jag har flera bilder, by the way. Är ju ingen hund, men ser deasant ut i alla fall.


    Hunk *
  • Anonym (hp)
    Anonym (M) skrev 2015-03-02 13:56:13 följande:

    Hunk *


    Haha ja det lät lite väl med hund

    Men du skulle nog testa att träffa tjejer på andra sätt med. Dock kan jag ge ett råd. Kommentera inre tjejernas utseende första meddelandena. Det får man ofta höra och jag backar direkt om ngn säger det direkt. Jag är inte heller ngn snygging utan ser fullt normal ut. Ändå är det många kommentarer om utseendet och jag vill hellre ha en partner som gillar min person än utseendet.
  • Anonym (M)
    Anonym (hp) skrev 2015-03-02 19:38:28 följande:

    Haha ja det lät lite väl med hund

    Men du skulle nog testa att träffa tjejer på andra sätt med. Dock kan jag ge ett råd. Kommentera inre tjejernas utseende första meddelandena. Det får man ofta höra och jag backar direkt om ngn säger det direkt. Jag är inte heller ngn snygging utan ser fullt normal ut. Ändå är det många kommentarer om utseendet och jag vill hellre ha en partner som gillar min person än utseendet.


    Ja, ha ha. Tryckfelsnisse var visst framme.

    Förstår att du känner så.

    Jag kommenterar faktiskt aldrig utseendet direkt, möjligen kan jag ha sagt det en bit in i en konversation, men då mera "du ser fin ut", snarare än "hetingen där!" eller något sådant.

    Ja, jag borde utforska andra alternativ.

    Men ja, jag vill också bli bedömd för den människa jag är. Inte utifrån ett skal. Så håller med dig där. Men du ser säkert bra ut i vilket fall!
Svar på tråden Varför känns det så här?