• Äldre 1 Mar 23:45
    495 visningar
    5 svar
    5
    495

    Ångestfylld ballong

    Hej allihop!

    Jag ska försöka hålla mig så kort som möjligt men vet att jag kan sväva iväg lite ibland o prata om sånt som e totalt oväsentligt.. Ja ni hör ju själva. Jag hoppas det finns nån som orkar lyssna för jag behöver verkligen tips & råd!

    För 9 månader sen blev jag tillsammans med en underbar kille. Vi hade det alldeles underbart i början men efter en månad kom det ett rejält bakslag. Han fick nämligen reda på en grej som jag hade gjort för många år sen. Ett rejält misstag jag gjorde när jag fortfarande va ung & dum. Nu mer e jag bara &. Skämt o sido.. Jag va dum nog att blåneka att det hade hänt för att jag va rädd attförlora honom. Han blev knäckt av både det jag gjort o för att jag ljög honom rakt upp i ansiktet vilket jag förstår till fullo. Vi bröt upp i ca 2 veckor men hittade tillbaka till varandra igen. Sen dess har det krånglat lite (mest till en början) men nu den senaste tiden har det rullat på väldigt bra. Vi hade planer o drömmar ihop som dom flesta har. Nu till problemet..

    För ca 1 vecka sen bestämde sig min pojkvän för att han ville ha paus. Det började med att vi bråkade. Det va så att jag fick ett besked med posten som kunde va allvarligt (läs KUNDE) men eftersom att jag inte visste om det va det eller inte så höll jag käft om det för att inte oroa honom i onödan. Det va bara det att han fick höra det från en kompis till mig att jag hade fått ett besked. Då blev han jättebesviken eftersom att jag inte berättade för honom om det. Så han bestämde att vi skulle ha en paus. Jag har försökt o prata med honom på alla sätt o vis o bett om ursäkt säkert en miljon gånger.

    Han e väldigt ung, bara 21 o en väldigt känslig själ med bara en liten gnutta självförtroende. Jag förstår hans osäkerhet men ändå. Han har svikit mig också men då har vi löst det..

    Min fråga nu e, va fan gör jag?! Jag älskar honom så fruktansvärt mycket o det sista jag vill e att förlora honom! Jag gråter ofta o väntar bara på att han ska höra av sig. Jag mår skit av o va utan honom. När jag tänker på ett liv utan honom så vill jag bara spricka av sorg. Några tips, nån?


    krossat hjärta
  • Svar på tråden Ångestfylld ballong
  • Anonym (hemli­g)
    Äldre 2 Mar 05:59
    #1

    Du, om du vill ha en chans med den här killen så måste du vara ärlig nu förstår du väl?

    I det ingår också att om du inte berättar en allvarlig sak för honom just nu så ska du heller inte blabba om den till dina vänner. Om du inte visar i handling att du sätter din partner främst, varför ska han vara lojal mot dig? Hur ska han kunna lita på dig?

    Det enda sättet att behålla en smaskig hemlighet är faktiskt att inte berätta för någon alls, tro mig jag har också blivit bränd förr i världen. Är man helt desperat så sök terapi eller tala med en diakon i kyrkan eller nåt men gå inte och pladdra med bekanta innan din familj och din partner får veta, för det kommer väldigt sällan nåt bra ut av det.

  • Äldre 2 Mar 07:30
    #2

    Jag vet, du har rätt. Jag började inge bra med det där men har verkligen gjort allt för honom efter det för att få honom att förstå att han e den som betyder allt för mig. Jag har pratat med honom om allt efter det (förutom om beskedet) o det va det som fick honom o börja fundera på va han vill. Jag förstår verkligen om han tvivlar o undrar om han verkligen kan lita på mig men jag har lärt mig nu att jag absolut ska prata med honom först, för det e ju trots allt det jag vill. Gjorde bara allt för o skydda honom men det blev så jäkla fel :'(

    Så hur gör jag nu? Har pratat med honom o försökt förklara hur jag känner o sagt att jag bara vill ha en chans o bevisa för honom att jag faktiskt har ändrat mig.. Han har svikit mig också o gjort massa misstag men då har jag varit villig o ge honom chansen o bevisa att han har ändrat sig.

    Har försökt få honom o förstå men han säger att han inte vet va han vill göra. Ska jag fortsätta prata med honom, ska jag bara låta honom vara eller ska jag ställa ett ultimatum? Jag vill verkligen ha honom tillbaka! Jag saknar honom så jag blir tokig..

  • Anonym (??)
    Äldre 2 Mar 09:34
    #3

    Ett besked på posten som kunde vara allvarligt? Man kan ju undra vad det handlade om o om det var något som rörde honom direkt. Eller bara dig, enbart.

  • Äldre 2 Mar 10:09
    #4

    Jag va på gyn undersökning o fick besked om lindriga cellförändringar. Men ville inte säga nått till honom för jag visste inte hur allvarligt det va. Ville veta säkert innan men jag vet att det va helt fel beslut. Det rörde ju honom nästan lika mycket som mig, egentligen

  • Anonym (??)
    Äldre 2 Mar 22:18
    #5

    Men blir han inte orolig för din skull o har förståelse för dig i det här, eller ser han sig bara som en som inte har fått veta? Sen undrar jag vad det är för glappkäft till kompis som berättar vidare det du vill ska vara hemligt (antar jag).

    Det stod att han svikit dig också, vad det nu kan handla om.

Svar på tråden Ångestfylld ballong