• Anonym (Tjej27)

    Kan jag ta atarax trots flera glas rödvin???

    Jag har fått utskrivet atarax och i drygt en veckas tid har jag tagit det vid sänggående och det har fungerat väldigt bra!

    Nu ikväll "tappade" jag det lite och drack några glas rödvin.

    Kan jag fortfarande ta en tablett atarax 25mg?

    (Fick Hydroxyzine men det borde väl inte vara någon skillnad?)

  • Svar på tråden Kan jag ta atarax trots flera glas rödvin???
  • Anonym (M)

    Ja det kan du men effekten av den kan bli mindre då du redan är lite påverkad av vinet kanske. Men jag har gjort så en gång och det var inga problem men det är väl inget man borde göra egentligen.:)

  • Anonym (dottie)
    Anonym (M) skrev 2015-03-02 00:09:55 följande:

    Ja det kan du men effekten av den kan bli mindre då du redan är lite påverkad av vinet kanske. Men jag har gjort så en gång och det var inga problem men det är väl inget man borde göra egentligen.:)


    Eeh nej, precis tvärtom kan alkohol förstärka effekten av alkohol. Det ska undvikas alltså.
  • Anonym (Tjej27)

    Lustigt att jag kan få så olika svar...

  • Anonym (dottie)
    Anonym (Tjej27) skrev 2015-03-02 00:29:03 följande:

    Lustigt att jag kan få så olika svar...


    DU kan ju dubbelkolla i FASS så ser du vilket som är rätt....

    Det är ju så att ofta svarar folk för att det tror att de vet. Vid andra tillfällen råkar man skriva fel helt enkelt. Det är ju ganska sent också så trötthet kan ju spela in...
  • Anonym (Tjej27)
    Anonym (dottie) skrev 2015-03-02 00:31:48 följande:

    DU kan ju dubbelkolla i FASS så ser du vilket som är rätt....

    Det är ju så att ofta svarar folk för att det tror att de vet. Vid andra tillfällen råkar man skriva fel helt enkelt. Det är ju ganska sent också så trötthet kan ju spela in...


    Har du själv erfarenhet av läkemedlet??
  • Anonym (dottie)
    Anonym (Tjej27) skrev 2015-03-02 00:41:35 följande:
    Har du själv erfarenhet av läkemedlet??
    Ja, jag har också Atarax utskrivet. Jag tar dem sällan då jag inte tycker att de har någon särskild effekt. Ibland tar jag dem för att få ner hjärtslagen, jag har problem med dubbelslag nämligen och jag har märkt att de ibland hjälper.

    Mot ångest eller sömnsvårigheter hjälper de däremot inte ett dugg. Atarax verkar väldigt olika på folk, en del hjälper de inte alls på och en el har jag hört blir helt trötta och sega.
    Du skulle säkert kunna ta om du inte druckit så mycket men jag vet inte om jag hade chansat på det. Men har inte vinet ungefär samma effekt på dig som en Atarax?
  • Anonym (Tjej27)
    Anonym (dottie) skrev 2015-03-02 00:46:48 följande:

    Ja, jag har också Atarax utskrivet. Jag tar dem sällan då jag inte tycker att de har någon särskild effekt. Ibland tar jag dem för att få ner hjärtslagen, jag har problem med dubbelslag nämligen och jag har märkt att de ibland hjälper.

    Mot ångest eller sömnsvårigheter hjälper de däremot inte ett dugg. Atarax verkar väldigt olika på folk, en del hjälper de inte alls på och en el har jag hört blir helt trötta och sega.

    Du skulle säkert kunna ta om du inte druckit så mycket men jag vet inte om jag hade chansat på det. Men har inte vinet ungefär samma effekt på dig som en Atarax?


    Ja på ,ig har de iaf fungerat som önskat. Jag lyckas komma till ro och somna och dessutom vakna utsövd. Tveksam till om vinet kan låta mig sova natten igenom och låta mig vakna utsövd och ångetfri.
  • Anonym (M)

    Jag äter atarax också! Och man ska helst inte blanda men gör man det är det ingen fara( om du inte gör det varje dag) jag blir dock trött dagen efter och tar helst inte dom till natten.Aja gör som du vill. Hade du tagit dom först och druckit bin efter hade effekten av dom inte hjälpt lika mycket som vanligt bara.

Svar på tråden Kan jag ta atarax trots flera glas rödvin???