• Anonym (Förtvivlad)

    hur avslutar man?

    Jag är singel, han är gift. Klychigt nog har han sagt att han ska skilja sig osv. Det händer ingenting, vi har dock bara setts i snart 4 månader. Men jag orkar inte med dethär mer. Hur avslutar jag på bästa vis? Är ju självklart kär i han men har ingen ork till all energi det tar från mig. Vi jobbar tillsammans vilket inte gör saken bättre. Men jag undrar hur jag ska komma in på ämnet, ska jag skriva till han? Känns som lättaste utvägen. Usch, jobbigt

  • Svar på tråden hur avslutar man?
  • Anonym (a)
    Anonym (Förtvivlad) skrev 2015-03-02 09:04:20 följande:

    Jag är singel, han är gift. Klychigt nog har han sagt att han ska skilja sig osv. Det händer ingenting, vi har dock bara setts i snart 4 månader. Men jag orkar inte med dethär mer. Hur avslutar jag på bästa vis? Är ju självklart kär i han men har ingen ork till all energi det tar från mig. Vi jobbar tillsammans vilket inte gör saken bättre. Men jag undrar hur jag ska komma in på ämnet, ska jag skriva till han? Känns som lättaste utvägen. Usch, jobbigt


    Dra ut på krogen. Ta hem ett ONS . Meddela din älskare vad du gjort. Han kommer garanterat inte ha mer kontakt med dig.
  • Anonym (Slampor)
    Anonym (a) skrev 2015-03-02 09:30:04 följande:
    Dra ut på krogen. Ta hem ett ONS . Meddela din älskare vad du gjort. Han kommer garanterat inte ha mer kontakt med dig.
    En superslampa ger råd till en vaniljslampa.
  • en blind vän
    Anonym (Slampor) skrev 2015-03-02 09:39:56 följande:
    En superslampa ger råd till en vaniljslampa.
    Kul kommentar SkämsDrömmer
    Roligt att bli kallad slampa när man är en medelålders gubbe.
  • Fool

    1) Meddela hans fru, det borde få slut på er relation ganska omgående

    2) Försök undvika upptagna män i frantiden

  • P30

    Om ni nu skall fortsätta jobba ihop tror jag kanske inte att Fools råd är så smarta.

    Så:
    1. Skriv till honom att du vill avsluta och att han får respektera det och att du inte vill ha några vinkar, förslag eller diskussioner alls om detta.

    2. Om han inte respekterar det utan vill "vinna över dig igen" så berättar du att om det händer igen så har du ett färdigt mail till hans fru. Lägg hennes namn på minnet och kalla henne vid förnamn. Om du vill, lägg in hennes nummer i telefonen, plocka upp den och läs upp numret för henne.

    3. Kacka inte i eget bo. Ligg inte med folk på jobbet eller i trappuppgången.

    4. Om du gillar honom på riktigt - berätta att ni kan ses/prata igen när han flyttat ifrån henne och där det framgår på Facebook att de separerat.

    5. Bonusnivå: berätta att du är gravid! Det brukar lösa det mesta.


    Läs om vem jag är i profilbeskrivningen. Om du vill!
  • Anonym (Förtvivlad)

    Njaa.. Vet inte riktigt hur jag ska göra.

    Innerst inne vet jag nog att han inte e rätt för mig. Men vill så gärna.

    Men om jag skriver till han nåt liknande om att jag är kär i han men inte orkar mer så känns det inte som han borde bli sur iallafall?

    Det är väl jag som får va sur?

    I början ringde, smsade och träffade han mig jämt. Nu har vi setts en gång i veckan om ens det, och han hör knappt av sig.

    Vad ska jag säga till han

  • Anonym (slut)
    Anonym (Förtvivlad) skrev 2015-03-03 12:55:27 följande:

    Njaa.. Vet inte riktigt hur jag ska göra.

    Innerst inne vet jag nog att han inte e rätt för mig. Men vill så gärna.

    Men om jag skriver till han nåt liknande om att jag är kär i han men inte orkar mer så känns det inte som han borde bli sur iallafall?

    Det är väl jag som får va sur?

    I början ringde, smsade och träffade han mig jämt. Nu har vi setts en gång i veckan om ens det, och han hör knappt av sig.

    Vad ska jag säga till han


    Nej han har ingen moralisk rätt att vara sur på att du inte vara reserv längre.
    Om han blir sur får han skylla sig själv, det är han som burit sig illa åt, varit otrogen och satt dig i en svår situation.

    Du säger precis som det är.

    - Du NN, jag orkar inte med detta längre. Jag vill inte fortsätta. Jag är bättre än så här, jag förtjänar en man som väljer mig i första hand, inte en som har mig som reserv och knullkompis. Du får hitta nån annan.

    Sen får du se hur han reagerar.
    Inte omöjligt att han säger nåt i stil med att han vill vara med dig, att du är viktig och att han inte vill förlora dig.. Men det är "komplicerat just nu och svårt hemma"...

    I så fall går du inte på detta skitsnack (som det är) en sekund utan säger ungefär:
    - Ok, vad fint. Jag förstår. Det var roligt att höra att jag är viktig för dig. Den dagen jag är viktigare än ditt äktenskap kan vi ju försöka igen, kanske. Om jag fortfarande är ledig.
    - Nu tänker jag faktiskt försöka leva livet, ha kul på egen hand.. kanske träffa någon kille som gillar mig fullt ut. Bara mig.

    - Hoppas du respekterar detta. Det är lite jobbigt för mig just nu men jag behöver få tid och vara ifred.

    Skulle han inte respektera dig så överväg att berätta för hans fru (eller iaf hota med det)..
  • Anonym (slut)

    som nån annan lite klumpigt sa så är det faktiskt ingen dum ide att du roar dig lite, hittar nån kul kille för ett par härliga skratt, kanske skönt sex om det känns rätt.. inte för att gifta dig utan för att styra tankarna bort från din otrogna kollega.. Då blir det lättare att gå vidare.

    Så länge du ser till att ha kontrollen så kan det stärka dig.

  • Anonym (Ligg lågt)

    Om han knappt hör av sig så låter det ju som att han redan vill göra slut på det. Jag skulle varken hota om att berätta för frugan eller berätta att jag var kär. Jag skulle nog ligga lågt och låta det rinna ut i sanden.

    Om han sen tar kontakt så kan du ju bara säga att du inte tycker att ert förhållande är någon bra ide och att han istället borde ta tag i sin skiljsmässa innan han involverar sig med någon annan. Ge honom inga löften om er relation alls och fortsätt inte ha relation när det är så här eftersom du mår dåligt av det.

    Att spela spel eller försöka utpressa honom är ju jättedåligt om ni jobbar ihop, likaså att bekänna din kärlek, det kan bara göra er jobbsituation helt outhärdlig. Ligg lågt och dra dig ur tills vidare.


    Anonym (Förtvivlad) skrev 2015-03-03 12:55:27 följande:

    Njaa.. Vet inte riktigt hur jag ska göra.

    Innerst inne vet jag nog att han inte e rätt för mig. Men vill så gärna.

    Men om jag skriver till han nåt liknande om att jag är kär i han men inte orkar mer så känns det inte som han borde bli sur iallafall?

    Det är väl jag som får va sur?

    I början ringde, smsade och träffade han mig jämt. Nu har vi setts en gång i veckan om ens det, och han hör knappt av sig.

    Vad ska jag säga till han


  • Anonym (Förtvivlad)

    Okej tack för svaren!

    Har skrivit till han, får se när han svarar. Känner att jag vill få ett avslut med han innan jag antingen börjar med nåt annat eller bara kan gå vidare.

    Känns så jobbigt, att behöva jobba med han, men jag får skylla mig själv helt enkelt.

    Anledningen att jag vill tala om för han att jag är kär i han är nog för att jag vill att det ska ligga i hans händer, om det fortfarande finns en chans vill jag att vi ska lösa detta.

    Men det känns för långt borta. Ni har rätt, jag får bara avsluta det helt enkelt.

    Tack!

  • Anonym (Förtvivlad)
    Sebelius skrev 2015-03-07 11:26:31 följande:

    Hej, hur har det gått? Följt tråden och är nyfiken på vad han svarat dig.

    Kram på dig!


    Hej! Tack det värmde!

    Har gått sådär.. Han blev lite tjurig och sa att han inte heller ville längre. Men att vi skulle vara vanliga på jobbet, vilket inte har gått så jättebra ha ha.. Men det funkar ändå!

    Jag ångrar mig dock lite nu i efterhand.. Vilket känns jättejobbigt men det får gå. Det var väl det bästa..

    Tack för omtanken!
Svar på tråden hur avslutar man?