• Äldre 2 Mar 11:17
    1635 visningar
    17 svar
    17
    1635

    Hjälp! Ska på Bröllop med 2 veckors bebis, VAD tar jag på mig?

    Nu behöver jag Era bästa råd och tips och all hjälp jag kan få!

    Jag är nu Gravid och väntar barn till maj/juni.
    Saken är att vi är bjudna på Bröllop då vår bebis beräknas vara omkring 2-3 veckor! HJÄLP känner jag, är väl inte redo för bröllop då direkt, men känner att jag vill gå då det är en mycket nära vän och kusin.

    Hur klär jag mig? Jag har ju tänkt amma, Och har letat på nätet efter fina amningsvänliga klänningar men NEJ det är verkligen svårt, Inte min stil. Jag vill ha en fin sommarklänning i härligt rosa färg eller något, som kanske är strechig upptill så man bara kan dra ner den lite? För jag vill ju inte ha upp klänningen nerifrån för att amma ha ha

    Världsproblem! HJÄLP MIG! Och Jag vill INTE ha ngt linne med kjol osv, utan jag vill ha en klänning. Ngt tips? Eller någon som har som vill sälja ? Hör av Er!
    Jag är i strl 40 ungefär!

  • Svar på tråden Hjälp! Ska på Bröllop med 2 veckors bebis, VAD tar jag på mig?
  • Äldre 2 Mar 11:25
    #1

    Ha en sjal över axlarna eller en filt över axlarna o bebisen vid amningsstunden?

    Då kan du ju, om klänningen tillåter, fälla ner både klänning o bh istället för på varsitt håll

  • Äldre 2 Mar 11:40
    #2

    Omlottklänning brukar ju vara smidigt och hyfsat lätt att hitta.

  • Äldre 2 Mar 11:46
    #3

    Jag hade en amningsbehå typ större modell sportbehå under en sommarklänning med spagettiaxelband. Då kändes det inte så naket att dra ner och amma. Visst, det var ju krångligt att prångla sig ur axelbanden, men det var det värt för att få vara lite fin Flört. Jag kunde sitta ostört och amma i ett rum i anslutning till festen så jag ändå kunde höra talen och "vara med".  Var jättekul! När bebisen somnat för natten vid 22 kunde man dansa lite och slappna av.

    Hoppas du får ett trevligt bröllop

  • Äldre 2 Mar 11:50
    #4

    Tycker denna är fin. :)

    glammom.se/rea/dote-lily-dress/

    Annars vad somhelst som är omlott funkar. Zalando har en del också.... Tänk på att många gravidklänningar har amningsfunktion, men står under gravidkläder...

  • Äldre 2 Mar 11:52
    #5
    Mika86 skrev 2015-03-02 11:25:56 följande:

    Ha en sjal över axlarna eller en filt över axlarna o bebisen vid amningsstunden?

    Då kan du ju, om klänningen tillåter, fälla ner både klänning o bh istället för på varsitt håll


    Jo men absolut, det har jag tänkt, men jag vill ha tips på en klänning :) Alla är ju så stumma upptill! Var hittar jag klänningen liksom :)
  • Äldre 2 Mar 11:55
    #6
    Pyssilullan skrev 2015-03-02 11:52:00 följande:
    Jo men absolut, det har jag tänkt, men jag vill ha tips på en klänning :) Alla är ju så stumma upptill! Var hittar jag klänningen liksom :)
    Har du kollat omlottklänningar? De är nästan alltid lite stretchiga. Vilken längd hade du tänkt dig? Vilken typ av rosa - kraftig el. romantiskt-sött?
  • Äldre 2 Mar 12:05
    #7
    http://www.ellos.se/twist-tango/klanning-sanna/472640?N=1z141n2Z1z141qqZ1z13vf6Z1z141ll&Ns=RankValue3|1&Nao=29&selArt=360129

    http://www.ellos.se/roxy/topp-sweet-vida-printed-dress/479687?N=1z141n2Z1z141qqZ1z13vf6Z1z141ll&Ns=RankValue3|1&Nao=38&selArt=358245

    Jag hade något liknande de här, fast ännu mer urringat mellan brösten, så att det gick ner som ett V i klyftan. Det gjorde det möjligt att få av sig axelbanden rätt smidigt iaf ;)
  • Äldre 2 Mar 13:14
    #8
    Flickan och kråkan skrev 2015-03-02 11:55:13 följande:
    Har du kollat omlottklänningar? De är nästan alltid lite stretchiga. Vilken längd hade du tänkt dig? Vilken typ av rosa - kraftig el. romantiskt-sött?
    Inte kollat så mkt än då jag är höggravid nu och inte har kikat i så mycket klädaffärer. Tänkt mig mellan höft och knä, inte för lång då jag inte är så lång.
    Gärna att den inte sitter åt runt magen heller utan ett behagligt tyg som inte slimmar åt då man har den här degmagen i början.
    Gärna en lju sljus rosa dov färg, eller kanske någon annan pastellig färg, eller kanske en stark korall. Ja jag vet inte!
  • Äldre 2 Mar 13:19
    #9
  • Äldre 2 Mar 13:26
    #10
    Pyssilullan skrev 2015-03-02 13:14:02 följande:
    Inte kollat så mkt än då jag är höggravid nu och inte har kikat i så mycket klädaffärer. Tänkt mig mellan höft och knä, inte för lång då jag inte är så lång.
    Gärna att den inte sitter åt runt magen heller utan ett behagligt tyg som inte slimmar åt då man har den här degmagen i början.
    Gärna en lju sljus rosa dov färg, eller kanske någon annan pastellig färg, eller kanske en stark korall. Ja jag vet inte!
    Något åt det här hållet?

    www.zalando.se/swing-cocktailklaenning-hellbraun-weiss-sg721c007-b11.html
  • Äldre 2 Mar 13:32
    #11

    Eller är det här mer du?

    www.noanoa.com/se/product&styleid=1-5280-1&colorid=00357&gclid=CKbM5bLWicQCFcEMcwodBRMAiw

  • Äldre 2 Mar 13:35
    #12

    Den här såg skön ut, men kanske fel färger?

    www.evasunderklader.se/kjolar-klaenningar/klaenningar/omlott-klaenning/

  • Äldre 2 Mar 14:42
    #13
  • Äldre 3 Mar 15:45
    #14

    Fint men de får absolut inte vara någon avtaget i midjan eller under byst då blir min ahöfter ENORMA, spec ef graviditet.
    Jag vill ha en rak modell, lite invängd dock och snygg! =)

  • Äldre 6 Mar 15:04
    #15

    Hej!
    Jag har också enorma höfter, men det kan vara snyggt om man hittar "rätt" gärna med lite drapering eller sånt. Som en sexy mama! ;)


    Men denna kanske är lite väl? www.asos.com/mama-licious/mamalicious-nursing-wrap-front-dress/prod/pgeproduct.aspx&clr=Blue&SearchQuery=nursing&pgesize=36&pge=1&totalstyles=91&gridsize=3&gridrow=4&gridcolumn=2

    Annars är ju de här jättefina :) (tycker jag)


    www.asos.com/mama-licious/mamalicious-nursing-sleeveless-pleated-dress/prod/pgeproduct.aspx&clr=Navy&SearchQuery=nursing&pgesize=36&pge=1&totalstyles=91&gridsize=3&gridrow=5&gridcolumn=2

    www.asos.com/ASOS-Maternity/ASOS-Maternity-Pleated-Midi-Dress-With-Drape-Cowl-Neck/Prod/pgeproduct.aspx&cid=5813&sh=0&pge=0&pgesize=36&sort=-1&clr=Raspberry&totalstyles=614&gridsize=3

  • Äldre 6 Mar 15:08
    #16

    Kolla Asos.com på Maternity. Där finns massor med fint och somrigt. Mycket mer än på svenska sidor.

  • Äldre 1 Apr 21:59
    #17

    Hittat någon klänning? Jag är i nästan exakt samma situation, bf i juni och bröllop 4 veckor senare. Hittade den här som jag fastnade för, men har inte vågat beställa än, tycker det är svårt med vilken storlek man kan räkna med att man har då...

    mamalicious.se/mama-licious/woven/mlwilla-mary-s-l-woven-dress-nf/20004183,sv_SE,pd.html

Svar på tråden Hjälp! Ska på Bröllop med 2 veckors bebis, VAD tar jag på mig?