• Anonym (Mela33)

    Gravida-irriterade på era partners?

    Gravid och irriterad. Jag irriterar mig enormt på min sambo. Mycket är nog överreaktioner på grund av graviditet, men mycket är gammalt.

    Vad stör ni er på hos era partners? Jag börjar. 

    Eftersom mathygien är så viktigt när man är gravid - och jag påpekat det flera gånger för honom - gör det mig så arg när han ändå inte är noggrann. Han kan lägga en osköljd grönsak på skärbrädan, skära den itu, skölja den sen och lägga tillbaka på samma skärbräda och fortsätta med samma kniv utan att skölja emellan. 

    Han torkar aldrig av bordet eller diskbänken och det är så irriterande med alla brödsmulor. 

    Han rättar aldrig till gardinerna. Om han dammsugit bakom så kan de hänga som i en knarkarkvart utan att han ser vad som är fel. 

    Han är oaktsam med säkerhet. När vårt barn var nyfödd och låg i babyskydd, kunde han ställa den på parkeringen en bra bit från bilen medan han ställde in kassarna. Hade en bil kommit och sneddat förbi så hade det varit adjöss med babyn. Men det vägrade han erkänna. 

    Han har inget elsäkerhetstänk utan vill dra inomhus-ljusslinga ut genom fönstret. Han blandar ojordat och jordat hejvilt när han sätter upp lampor utan att bry sig. Jag blir stressad av att behöva kolla upp sånt på nätet och sen struntar han ändå i det och har en överlägsen ton. 

    Han har  en överlägsen ton mot mig när det gäller "manliga" saker, trots att jag vet bättre. Han kör tex min lilla bil i 50 med 5:ans växel trots att det tydligt är fel växel.

    Det var soligt ute och han tog ut tvättkorgen med blöt tvätt för att soltorka. I. En. Skrynklig. Hög. Och han vägrade ge mig rätt när jag sa att man inte kan torka tvätt i en klump. Att det sen blev helt skrynkligt berodde ju inte på det enligt honom... 

    Han kör alltid diskmaskinen på snabbprogram, det som är dyrast och varmast. Alltid. Även om vi inte har bråttom.

    Han tror att han har överbett och skjuter ut hakan jättemycket när man ska ta kort eller när han umgås med folk och tror att han får fin profil. Han ser så ful ut. 

    Han tycker att han har företräde när det är något han vill se på TV. Han bara antar att han ska se det, finns inget annat på hans karta. 

  • Svar på tråden Gravida-irriterade på era partners?
  • Fantasilös

    Hahahaha va roliga saker man kan störa sog på:p men jag var likadan. Allt han gjorde var helt värdelöst även det han gjorde bra. Han luktade äckligt, plockade in saker snett i diskmaskinen, toagolvet va blött efter dusch, sängen var full av smulor som han inte borstade bort närt JAG skulle lägga mig i den;) kommer inte ihåg allt för jag störde mig hela tiden. Men det mesta försvann efter förlossningen:p

  • Anonym (Mela33)
    Fantasilös skrev 2015-03-02 16:32:36 följande:

    Hahahaha va roliga saker man kan störa sog på:p men jag var likadan. Allt han gjorde var helt värdelöst även det han gjorde bra. Han luktade äckligt, plockade in saker snett i diskmaskinen, toagolvet va blött efter dusch, sängen var full av smulor som han inte borstade bort närt JAG skulle lägga mig i den;) kommer inte ihåg allt för jag störde mig hela tiden. Men det mesta försvann efter förlossningen:p


    Det där med lukten är en klassiker!

    Visst blir stubinen kortare när man är gravid. Men vissa saker är helt legitima att bli irriterad på. 
  • FIame
    Anonym (Mela33) skrev 2015-03-03 09:49:40 följande:
    Det där med lukten är en klassiker!

    Visst blir stubinen kortare när man är gravid. Men vissa saker är helt legitima att bli irriterad på. 
    Det ända legitima att reagera på är parkeringsgrejen, dvs att inte ha riskbedömning när man handhar bebisen.

    Resten är skit. Ändra dig.
  • Påven Johanna
    FIame skrev 2015-03-03 09:58:43 följande:
    Det ända legitima att reagera på är parkeringsgrejen, dvs att inte ha riskbedömning när man handhar bebisen.

    Resten är skit. Ändra dig.
    Håller med. 

    Ts: Varför är du ihop med en människa som du föraktar? Obegripligt. 
  • Anonym (Mela33)

    Tagga ner folk. Ni har uppenbarligen aldrig hört talas om graviditetshormomer.

  • Påven Johanna
    Anonym (Mela33) skrev 2015-03-03 19:39:59 följande:

    Tagga ner folk. Ni har uppenbarligen aldrig hört talas om graviditetshormomer.


    Jag har egna barn. 
  • Anonym (Mela33)
    Påven Johanna skrev 2015-03-03 19:42:50 följande:

    Jag har egna barn. 


    Och hur bra mår de av att ha en mamma som skriver negativa kommentarer som ingen bett om och söker konflikter på internet? Hitta trådar där de söker din typ av kommentarer istället.
  • Påven Johanna
    Anonym (Mela33) skrev 2015-03-03 19:49:28 följande:
    Och hur bra mår de av att ha en mamma som skriver negativa kommentarer som ingen bett om och söker konflikter på internet? Hitta trådar där de söker din typ av kommentarer istället.
    Så detta skulle vara en skämtsam tråd där kvinnor rackar ner på sina män och blivande barnafäder i skydd av att det kan "skyllas på hormoner".

    Oj, vad kul. 

    Mina barn mår utmärkt. De är nöjda med att jag valde en fantastisk man som blev deras pappa, i stället för någon stackare som ska föraktas och hånas på nätet. 

    Lycka till med tråden hör du. Jag tvivlar inte alls på att det finns många här som du. 
  • Anonym (Mela33)
    Påven Johanna skrev 2015-03-03 19:56:10 följande:

    Så detta skulle vara en skämtsam tråd där kvinnor rackar ner på sina män och blivande barnafäder i skydd av att det kan "skyllas på hormoner".

    Oj, vad kul. 

    Mina barn mår utmärkt. De är nöjda med att jag valde en fantastisk man som blev deras pappa, i stället för någon stackare som ska föraktas och hånas på nätet. 

    Lycka till med tråden hör du. Jag tvivlar inte alls på att det finns många här som du. 


    Förhoppningsvis finns det fler ärliga, lyckliga människor än bittra typer som hävdar att de är perfekta och att deras partners är perfekta. Och ungarnas bajs doftar vanilj...
  • Anonym (wat)
    Anonym (Mela33) skrev 2015-03-03 20:06:07 följande:
    Förhoppningsvis finns det fler ärliga, lyckliga människor än bittra typer som hävdar att de är perfekta och att deras partners är perfekta. Och ungarnas bajs doftar vanilj?
    Har du visat honom tråden, du som är så ärlig och lycklig? Drömmer
Svar på tråden Gravida-irriterade på era partners?