• Lingon­pappa
    Äldre 2 Mar 17:25
    1765 visningar
    5 svar
    5
    1765

    Är det hälsosamt för män att titta på nakna kvinnor?

    Är det hälsosamt för män att kolla på kurviga, vackra nakna kvinnor?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är det hälsosamt för män att titta på nakna kvinnor?
  • Sensit­iveguy
    Äldre 2 Mar 17:33
    #1

    Lika hälsosamt/ohälsosamt som när en kvinna tittar på andra, nakna människor - det är följaktligen helt upp till individen att avgöra.

  • Pentra
    Äldre 2 Mar 17:37
    #2

    Det är beroende både av individen själv samt hur och i vilken situation nakenheten ter sig. ... /Pentra

  • Äldre 2 Mar 17:41
    #3

    Tja, varför skulle det vara ohälsosamt. 

    Men vi har exempel här från FL då det inte har verkar vara "hälsosamt".

    Exempelvis en antifeminist som haft synnerligen grova sexuella fantasier kring vad hen vill göra med feminister.

    Nu kan man ju förstås inte avgöra om den här personens sjuka fantasier har något samband med att hen tittat på bilder av nakna rumpor på nätet - så jag skulle nog tro att problematiken ligger djupare och tidigare än så och att det i den här personens fall snarare är så att man angriper symptomen i stället för orsakerna om man påstår att det är ohälsosamt för hen att titta på bilder av nakna kvinnorumpor.


    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • enimin­i
    Äldre 2 Mar 19:19
    #4

    Det kanske är bra för hormonnivåerna i kroppen? Nakna kvinnor triggar väl produktionen av testosteron och det är väl bra för energi, muskelmassa osv. Det är väl endast skadligt om man tror på den som säger att det är skadligt och man känner sig skamfylld och syndig när man tittar ändå i smyg. Då kan jag tänka mig att stresshormonet kortisol produceras istället om man blir fet om magen, vilket är dåligt för bla hjärtat.

  • Prälle­n
    Äldre 2 Mar 19:21
    #5

    Att se på stjärtar och kattungar gör mig till en bättre människa.

Svar på tråden Är det hälsosamt för män att titta på nakna kvinnor?