• Anonym (svensken)

    Vilket/vilka länder härstammar du ifrån?

    Som rubriken säger :) Nyfiken då alla mina vänner verkar ha rötter någon annanstans utom jag.

  • Svar på tråden Vilket/vilka länder härstammar du ifrån?
  • Anonym (svensken)
    Nyfikna72 skrev 2015-03-02 18:04:50 följande:
    Hur vet du att inte du har rötter utomlands då? Har du släkforskat ända till stenåldern?
    Pappa har släktforskat och självklart så vet jag inte till stenåldern, men tillräckligt långt
  • Anonym (C)

    Min släkt är svenskfödda så långt bak jag vet, vilket är rätt många generationer.

  • fluu

    Jag är svensk och en gnutta finsk(mormor finlandssvensk).


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Pentra

    I mitt fall, förutom svenskar; min mormors mor var "oäkta" barn till en kringresande fransman. Och så finns det finländare, norrmän och valloner i släkten. ... /Pentra

  • Joce82

    1/16dels norsk annars svensk tillbaka till 1700 talet och arbetsimporten av valloner

  • BlackFlyingBird

    Jag är svensk, finsk, fransk, tysk och ryss. Blandras var det här, haha :) Men det beror ju liksom lite på hur du ser det. Jag är ju svensk i bemärkelsen etniskt ursprung. Men släkten kommer lite överallt ifrån bara någon generation tillbaka. Tror att väldigt många är blandraser, kanske inte från så många länder som mig, men ändå.

    På mammas sida är det svenskt, franskt och tyskt. På pappas sida svenskt, finskt och ryskt.

Svar på tråden Vilket/vilka länder härstammar du ifrån?