• Äldre 2 Mar 21:27
    563 visningar
    4 svar
    4
    563

    Vara hemma själv?!

    Jag har en fråga till er föräldrar dör ute som har barn vid 7-8 år ålder eller HAR haft!

    Skulle ni låta ert barn på 7.5år ålder ta bussen hem från skolan och vara själv hemma?

    Han är van att ta bussen , ingen väg att korsa och heller ingen trafikerad väg han behöver gå till vårt hus,snarare en liten grusväg där nästan inga bilar kör och från bussen och hem tar de Max 1min!

    Han har heller inget svårt att vara hemma själv utan han tycker det är skönt att få komma hem och slippa fritids!

    Vi bor i en minimal by och han är en lugn och trygg person !

    Så hur har ni gjort ?

    Tack

  • Svar på tråden Vara hemma själv?!
  • Äldre 2 Mar 21:31
    #1

    Kanske ska skiva att han är hemma Max 2 timmar visa dagar och andra är vi hemma samtidigt !

  • En blå giraff
    Äldre 2 Mar 21:31
    #2

    Jag tycker det låter rimligt. Min son är också 7,5 och han skulle fixa det. Har ni grannar eller att ni kan komma hem rätt snabbt om något händer? Tänker om han tex gör illa sig.

  • Äldre 2 Mar 21:32
    #3

    Ja de har vi!

    Kompisen bor bara några minuter bort ! Och öven andra snälla grannar tex pensionerad dagis fröken som vi bor granne med

  • Äldre 3 Mar 11:40
    #4

    För mig är svaret nej, det finns alldeles för mycket som distraherar på vägen hem så det dröjer nog några år till.
    Men alla känner sina egna barn och sin närmiljö bäst så det måste du ju avgöra själv.

Svar på tråden Vara hemma själv?!