• thiasvovve

    Varning för Bring som fraktbolag från internetbutiker

    Vill varna alla som beställer från större internetbutiker som använder sig av Bring som fraktbolag.

    Beställde förra söndagen en frys från Tretti.se
    Såg när jag sökte att det fanns i Göteborg på tisdagen.
    Fick på onsdagen sms med beräknad lev.dag 3/3 kl 9-13.
    en vecka efter der fanns i Göteborg.
    Ringde och sa att det inte passade då vi båda jobbadefick till svar att de bara kör ut på tisdagar mellan 9-.13.
    Vi bor 2mil norr om Göteborg.
    Slutade med att jag själv fick åka och hämta det.
    Har alltid gillat Tretti.se för deras bra priser och snabba leveranser,men så länge de har kvar Bring som fraktbolag väljer jag någon annan firma.

    Har hört många stora företag som testat Bring som fraktbolag,men de är helt värdelösa!

  • Svar på tråden Varning för Bring som fraktbolag från internetbutiker
  • isabelless

    Jag själv har faktiskt bara positiva erfarenheter av Bring. Bor dock väldigt mycket högre i landet än Göteborg!

  • myskmalva

    Jag har haft liknande bekymmer med DHL. De kunde bara leverera vid tider då jag hade behövt ta ut en semesterdag eller sjukskriva mig för att vara hemma. Som tur är har min sambo ett jobb där han ibland kan jobba hemifrån, annars hade jag måst hyra en bil och hämta grejerna i andra änden av stan.

  • studentska

    Själv har jag bara positiva erfarenheter av Bring som fraktbolag men förstår ju om det blir lite jobbigt att de bara kan köra ut en specifik dag i veckan. Det kan man ju kolla innan man beställer i och för sig och då avstå köp just därifrån.

  • Butterscotch

    Det känns ju inte som om det är Bring som är boven i dramat här, utan i så fall internetbutiken som underlåtit att informera om fraktvillkoren. 

    Alternativt har köparen missat att läsa om dem.

    Om Bring brustit i sitt avtal gentemot internetbutiken, ja då kan man klaga på dem.

  • Griseknoen35
    Butterscotch skrev 2015-03-04 16:45:40 följande:

    Det känns ju inte som om det är Bring som är boven i dramat här, utan i så fall internetbutiken som underlåtit att informera om fraktvillkoren. 

    Alternativt har köparen missat att läsa om dem.

    Om Bring brustit i sitt avtal gentemot internetbutiken, ja då kan man klaga på dem.


    Och förmodligen står fraktvillkoren i köpevillkoren som många inte läser ;). Dem flesta fraktbolag har bara någon dag i veckan då dom kör ut till lite mindre orter. Det blir inte lönsamt att köra ut en vara i en lastbil utan bättre att då köra ut ca 1 gång i veckan med en full lastbil. Jäklar var miljömänniskorna skulle skrika om det kördes ut en vara i en annars tom lastbil. Det är ju bra att dem kan erbjuda att man kan hämta själv dessutom. Beställer man något på nätet som är hemleverans så får man vara beredd på att anpassa sig efter leveranstiderna som fraktbolagen har. Vet man själv att man har svårt att göra det så prata med fraktbolagen om vilka ca tider dem har innan beställning. Företaget man handlar av brukar också ha koll på det oftast. Man som kund har också lite skyldigheter men dagens människor ska väl bara bli serverade allt på silverfat.
Svar på tråden Varning för Bring som fraktbolag från internetbutiker