• jinxskabers

    föräldrapenning trots timanställd

    Hej.

    Jag har varit timanställd sen november. Det har gått någon månad då jag inte har fått hoppa in o behövt jobba, då jag bara är en vikarie för en annan. Så det kan gå en månad då jag inte behövt hoppa in. Det högsta jag har tjänat på en månad är då 2000kr. Så väldigt lite. Tjänar 106kr i timmen. Så ja, jag undrar om detta då behövs skickas in till fk. Har sent in moderskapaintyget i torsdags o jag har inte fått något godkännande ännu ifrån dem.

  • Svar på tråden föräldrapenning trots timanställd
  • Försäkringskassan

    Hej!


     


    När vi har registrerat moderskapsintyget så kommer du få tillbaka ett så kallat startbrev. Det innehåller bl a en inkomstblankett som du ska lämna till din arbetsgivare angående din lön. Skicka sedan in den till Försäkringskassan så att vi kan utreda vilken ersättning som du kan vara berättigad att få.


     


     


    Hälsningar


    Malin, handläggare

  • jinxskabers

    Jag är i skuld hos er på nån tusenlapp o har väldigt svårt att betala ihop allt nu. Men ska göra det så fort jag har pengar. Ska skicka in 500 denna månaden tänkte jag. Men kommer det att skapa problem för mig att få fp ifrån er ? Vf jag e betalningsskyldig är för att jag skulle fått för mkt ifrån er när jag väntade mitt första barn. Mvh.

  • jinxskabers

    Jag är i skuld hos er på nån tusenlapp o har väldigt svårt att betala ihop allt nu. Men ska göra det så fort jag har pengar. Ska skicka in 500 denna månaden tänkte jag. Men kommer det att skapa problem för mig att få fp ifrån er ? Vf jag e betalningsskyldig är för att jag skulle fått för mkt ifrån er när jag väntade mitt första barn. Mvh.

  • Försäkringskassan

    Hej

    Nej det ska inte bli något problem med föräldrapenningen men det är ju bra om du lägger upp en avbetalningsplan för skulden om du inte redan gjort det.

    Hälsningar
    Alex, handläggare

Svar på tråden föräldrapenning trots timanställd