• Anonym (Mats)
    Äldre 2 Mar 22:57
    694 visningar
    11 svar
    11
    694

    Personliga problem.

    Kvinna i förhållande, om du känner att något tynger ditt hjärta, tar du upp det direkt med din partner då?

  • Svar på tråden Personliga problem.
  • Anonym (Olika­)
    Äldre 2 Mar 23:00
    #1

    Det beror på vad det gäller. Oftast tar jag upp det ganska o.m.g.

  • Anonym (T)
    Äldre 2 Mar 23:05
    #2

    Instämmer med föregående talare :)

  • Anonym (Mats) Trådstartaren
    Äldre 2 Mar 23:30
    #3

    Vad skulle inte tas upp direkt, som exempel?

  • Anonym (Simon­e)
    Äldre 2 Mar 23:39
    #4

    Säger också som ovan, det beror på vad det är.

    Sedan spelar tidpunkten också roll, ibland är tillfället inte rätt att prata om allvarliga problem, då är det bättre att vänta tills det finns tid.

  • Anonym (Mats) Trådstartaren
    Äldre 2 Mar 23:43
    #5
    Anonym (Simone) skrev 2015-03-02 23:39:45 följande:

    Säger också som ovan, det beror på vad det är.

    Sedan spelar tidpunkten också roll, ibland är tillfället inte rätt att prata om allvarliga problem, då är det bättre att vänta tills det finns tid.


    Men i regel tar du upp det mesta, bara tajmingen är rätt?
  • Anonym (Simon­e)
    Äldre 2 Mar 23:52
    #6
    Anonym (Mats) skrev 2015-03-02 23:43:02 följande:
    Men i regel tar du upp det mesta, bara tajmingen är rätt?
    Ja, det tror jag. 

    Ibland kan jag hålla vissa saker för mig själv, om jag vet att gärna förstorar upp det. Pratar om det senare när jag fått distans, eller låter bli.
  • Anonym (Mats) Trådstartaren
    Äldre 2 Mar 23:57
    #7
    Anonym (Simone) skrev 2015-03-02 23:52:40 följande:

    Ja, det tror jag. 

    Ibland kan jag hålla vissa saker för mig själv, om jag vet att gärna förstorar upp det. Pratar om det senare när jag fått distans, eller låter bli.


    Så länge man inte hemlighåller något för förhållandet väsentligt, så tror jag det är en rimlig strategi det du sade.
  • Anonym (Olika­)
    Äldre 3 Mar 12:47
    #8

    Jag kan inte säga specifika grejer jag inte tar upp direkt utan ibland är det bara inte läge eller jag behöver "lugna" mig lite. Ibland gruvar jag mig också,vill inte spä på makens börda med mina bekymmer.

  • Anonym (M)
    Äldre 3 Mar 12:52
    #9

    Nej, det gör jag inte. Min partner är ingen man pratar med, får inget stöd därifrån utan mest ifrågasättande och kritik. Så jag pratar med någon annan om jag behöver.

  • Äldre 3 Mar 13:00
    #10

    Ja det gör jag oftast. Men inte om problemet ligger hos mig själv, om jag skulle bli svartsjuk eller sur över något som inte är hans fel utan bara handlar om min osäkerhet så tar jag inte upp det.

  • Anonym (Mats) Trådstartaren
    Äldre 3 Mar 14:58
    #11
    Anonym (M) skrev 2015-03-03 12:52:12 följande:

    Nej, det gör jag inte. Min partner är ingen man pratar med, får inget stöd därifrån utan mest ifrågasättande och kritik. Så jag pratar med någon annan om jag behöver.


    Det låter inte särskilt bra.
Svar på tråden Personliga problem.