• Knasig

    Ägglossningstest positiva igen?!

    Hej,

    Jag och min sambo vill så ett litet frö, sjunde månaden vi försöker nu.
    Min ägglossning och mens är regelbunden, men jag testar ändå varje månad med ägglossningstest för att vara på den säkra sidan.

    Hade med all säkerhet ägglossning 24/2, ägglossningstesten gav positiva utslag 22/2 och 23/2. Därefter tog jag ägglossningstest 24/2 och 25/2 vilka båda gav negativa utslag och utslagen blev svagare för var dag.

    Fick ett infall och tog ett ägglossningstest 1/3, dvs fem dagar efter (trolig) ägglossning. Detta på grund av att jag upptäckte en jättestor genomskinlig geléklump när jag torkade mig.... Fick positivt utslag på ägglossningstesten igen. Testade även 2/3 och fick även då positivt ägglossningstest.

    Vad är det som händer? Släppte inte mitt ägg vid första positiva testet? Har jag två ägglossningar på en månad?

    Någon som vet var den stora genomskinliga geléklumpen kan ha varit? Jag hade inte haft sex på flera dagar.

    Antar att det bara är att vänta på bim och först då vet jag... Ville nog bara skriva av mig, men är det någon som har några tankar kring detta så skriv gärna. :)

  • Svar på tråden Ägglossningstest positiva igen?!
  • entös

    Hej. 
    VI hade positiva ÄL-test samma dagar haha =) men  du kanske är gravid nu eller ger de pos utslag på mensen ?  Mina var bara positiva den 22 o sen lite svagare 23 sen blev dom helt blanka o mina symtom försvann så jag tror jag hade ÄL den 22/23, men om dina tester är positiva nu så kan de som sagt vara att den ger utslag på hcg eller nån hormon som stiger när mensen är på G. (såg att endel fått pos ältest några dagar upp till en vecka innan mensen kommer.

    Kan ju dock vara att ägget inte släppte och att kroppen försöker igen.. Man vet aldrig med äl-tester :)

  • Knasig

    Kul att vi hade äl på samma dag! Ska hålla tummarna för dig och att du får ditt plus den här månaden :)

    Använde mig av ett ägglossningstest även idag. Utslaget blev svagt, dvs negativt.

    Jag vet inte om min kropp brukar bete sig såhär, är första gången som jag använder ägglossningstest mellan ägglossning och bim. Jag undrar verkligen vad det är som händer... Men det är ju bara att vänta på bim och se.... :)

  • entös

    Va konstigt att de är negativa igen :S har ingen aning om vad det kan betyda , men ÄL-test kan ju bete sig lite märkligt o kroppen kanske har några hormoner som går upp o ner. Kroppen är ju märklig :/ men ja de är väl bara vänta o se :D

Svar på tråden Ägglossningstest positiva igen?!