• Anonym (M)
    Äldre 3 Mar 03:36
    530 visningar
    10 svar
    10
    530

    Kvinna med barn.

    Brukar dina barn säga att de älskar dig eller göra något som bevisar detsamma?

  • Svar på tråden Kvinna med barn.
  • AnnaZL
    Äldre 3 Mar 03:46
    #1

    Barn älskar sina föräldrar per automatik. Nej, det gör inte mitt barn. Jag har inget behov av att få det "bevisat".

    Jag lär barnet omtänksamma handlingar som kan utföras för att visa att en bryr sig om folk och deras välmående.

  • Äldre 3 Mar 06:29
    #2

    Ena säger det för jämnan. Andra säger det rätt sällan, men det händer.


    I've gone to look for myself. If I should return before I get back, please keep me here.
  • Äldre 3 Mar 06:35
    #3

    Alltid!

  • Anonym (M) Trådstartaren
    Äldre 3 Mar 14:56
    #4
    AnnaZL skrev 2015-03-03 03:46:38 följande:

    Barn älskar sina föräldrar per automatik. Nej, det gör inte mitt barn. Jag har inget behov av att få det "bevisat".

    Jag lär barnet omtänksamma handlingar som kan utföras för att visa att en bryr sig om folk och deras välmående.


    Vore det inte trevligt att höra det ändå?
  • Anonym (kärle­k)
    Äldre 3 Mar 14:58
    #5

    Hela tiden får jag höra hur mycket dom älskar mig! Och hela tiden får dom höra hur myckt jag älskar dom!

  • Anonym (anon)
    Äldre 3 Mar 15:00
    #6

    Säger det dagligen till mig (oss), och vi till barnet. Alltid vid läggdags och innan skolan, samt spontant när det är rätt. Vi har alltid haft lätt att prata känslor och är öppna, vi säger även när vi är arga på varandra med.

    Kanske låter lite ofta eller krystat men det är det inte, utan spontant och fint.

  • Anonym (M) Trådstartaren
    Äldre 3 Mar 15:16
    #7
    Anonym (kärlek) skrev 2015-03-03 14:58:04 följande:

    Hela tiden får jag höra hur mycket dom älskar mig! Och hela tiden får dom höra hur myckt jag älskar dom!


    Naw!
  • Äldre 3 Mar 16:45
    #8

    Hon säger det ofta, men nästan alltid efter att jag själv sagt att jag älskar henne.  Och genom handling med. Dock är det inget jag förväntar mig.


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • AnnaZL
    Äldre 4 Mar 06:55
    #9
    Anonym (M) skrev 2015-03-03 14:56:30 följande:

    Vore det inte trevligt att höra det ändå?


    Njaä, jag tillhör en generation (och/eller familj) där sådant inte sades mellan familjemedlemmar. Kommer ihåg att jag satt och skruvade på mig av obehag åt alla "I love yous" på tex the Cosby show.

    Det är bara ord och mitt barns uppgift är inte att bekräfta mig som förälder, utan tvärtom. Jag sitter aldrig och oroar mig om huruvida mitt barn älskar mig eller inte. Hade jag sådan oro pga av vår interaktion skulle ord varken göra till eller från.
  • Anonym (hmm)
    Äldre 4 Mar 14:36
    #10

    Har inte barn men kan helt ärligt säga att jag aldrig gillar min mamma och ibland har det även funnits hat. Älskar min pappa men min mamma stjäl från oss barn(som är vuxna) hon är psykiskt instabil och för varje år som går så är det färre som umgås med henne. Skyller gärna sina problem på andra och tycker aldrig att hon gör fel. Har även som "hobby" att snacka skit om allt och alla.

Svar på tråden Kvinna med barn.