• bambiblomma

    Min son har fått röda utslag/bölder!

    Igår vid ett läkarbesök för en liten skada på dagis så upptäckte en doktor att min son hade utslag/bölder från axeln och upp på halsen . Ser ut som stora myggbett!

    Enl doktorn var det någon allergi, hem och smörj in med kortison!

    Idag är det lika, köper inte riktigt det här med att man ska åka hem å smörja med kortison... ta bort besvären men inte orsaken ...

    Han har kliat sig väldigt mycket inatt och jag känner att jag inte riktigt vågar skicka iväg honom till dagis och vill nog boka ett till läkarbesök.

    Någon som haft myggbettsliknande utslag som kliar och vad var det isf ? Ser inte ut som vattkoppor... mer som tätt sittande stora myggbett.

  • Svar på tråden Min son har fått röda utslag/bölder!
  • hundtok

    Nästan alla barn får prickar eller utslag vid ett eller flera tillfällen under sin uppväxt. En del av dessa vet vi orsaken till men många gånger förblir det ett mysterium. Det kan vara en allergi/överkänslighet eller ett resultat av någon virusinfektion eller en kombination. Att behandla med kortison i någon vecka (och fortsätta en vecka efter att utslagen försvunnit, annars kommer de tillbaka som ett brev på posten) tycker jag låter som en klok idé. OM utslagen inte försvinner eller blir fler eller återkommer är det dags att utreda. Om alla ska utredas direkt kommer cv inte att ha tid för något annat och i många fall kommer en utredning inte att visa något ändå.

    Hoppas att de försvinner snabbt och att han slipper klådan!

Svar på tråden Min son har fått röda utslag/bölder!