• Anonym (förtv­ivlad)
    Äldre 3 Mar 09:42
    12162 visningar
    24 svar
    24
    12162

    har killar lättare för att gå vidare?

    Efter 1 år vågade jag ta steget och lämna honom. Dels för att det inte längre fanna några lösningar på vårt skitförhållande men också för att han gav upp på att förändras. Inte nog med att han varit otrogen en gång så har han alltid varit en lögnare. I ungefär 4 månader ( då otroheten hände) så har jag varit den starka och hoppfulla om att vi kan lösa det och bli starkare. Han däremot tappade motivationen helt. Tusen gånger om skulle han packa sakerna och gå och motivationen var alltid "det är förstört". Jag tyckte ju att han inte försökte tillräckligt och till slut så stannade han alltid. Det dök upp andra saker efter otroheten som ledde till bråk och vi båda var överens om att jag förtjänar bättre. Vill tillägga att jag gjort väldigt mycket för honom och är annars en dramafri tjej. Enligt honom den bästa tjejen han träffat.

    Min fråga är inte kring varesig det är rätt att det är slut utan mer kring hur han tar seperationen.

    Han verkar extremt oberörd, inte råkat höra av sig, festar, nya tjejer på fb direkt. Efter allt han fått mig att gå genom, ska han då vara den som mår bra!? Känner han ingen ånger över att han gav upp? Saknar han inte ens mig? Är det bara en befrielse?

    Hur tänker ni killar som varit dåliga mot en tjej och sedan gjort slut för just den anledningen? Jag har så extremt svårt att förstå att killen som jag älskar inte försökte tillräckligt, inte visar något tecken på ånger över att han gav upp.

    Är i en dimma just nu och hade jättegärna velat ha lite perspektiv.

  • Svar på tråden har killar lättare för att gå vidare?
  • Anonym (kansk­e)
    Äldre 3 Mar 09:44
    #1

    När jag skilde mig så var det i och för sig jag som gick vidare först. Jag startade en relation men mitt x passade på att leva livets glada dagar och dejtade runt.
    Han ville inte vara ensam men var inte redo för en relation ännu.

  • Äldre 3 Mar 09:58
    #2

    Om han inte värdesatte er då varför skulle han göra det nu? Tycker inte det låter konstigt att han inte hör av sig eller visar ånger..

  • Anonym (Hmmm)
    Äldre 3 Mar 10:00
    #3

    Jag tror att kvinnor har mycket lättare att gå vidare.

  • Anonym (förtv­ivlad) Trådstartaren
    Äldre 3 Mar 14:38
    #4
    Online skrev 2015-03-03 09:58:04 följande:

    Om han inte värdesatte er då varför skulle han göra det nu? Tycker inte det låter konstigt att han inte hör av sig eller visar ånger..


    Det är väl lätt att vara cool nu precis efter breakupen men många ångrar sig efter ett tag väl? Vet inte
  • Anonym (Abc)
    Äldre 3 Mar 15:08
    #5

    Det beror säkert på hur djupa känslor man har för den andra, men jag tror kvinnor älskar mer och hoppas mer än män gör och är mer lättlurade. Så därför är det svårare emotionellt. I praktiken kan det ekonomiskt sett bli tyngre för kvinnan om hon har lägre inkomst eller är hemma med småbarn.

  • Anonym (m)
    Äldre 3 Mar 15:10
    #6

    många får ju ångest över att bli ensamma , omger sig gärna med vänner, nya tjejer/killar, festar lite extra medan de kanske mest försöker döva de känslor de har. En del är rädda för hur det känns när de sitter där helt ensamma hemma och det är tyst. 

  • Anonym (m)
    Äldre 3 Mar 15:10
    #7
    Anonym (Abc) skrev 2015-03-03 15:08:08 följande:

    Det beror säkert på hur djupa känslor man har för den andra, men jag tror kvinnor älskar mer och hoppas mer än män gör och är mer lättlurade. Så därför är det svårare emotionellt. I praktiken kan det ekonomiskt sett bli tyngre för kvinnan om hon har lägre inkomst eller är hemma med småbarn.


    varför skulle kvinnor "älska mer"?
  • Anonym (Abc)
    Äldre 3 Mar 17:18
    #8

    Jag tycker det verkar så, dessutom ser väl de flesta män på porr. Det tycker jag är respektlöst och okärleksfullt mot den tjej man är tillsammans med.

  • Anonym (Abc)
    Äldre 3 Mar 17:18
    #9

    Jag tycker det verkar så, dessutom ser väl de flesta män på porr. Det tycker jag är respektlöst och okärleksfullt mot den tjej man är tillsammans med.

  • Äldre 3 Mar 21:14
    #10
    Anonym (förtvivlad) skrev 2015-03-03 09:42:30 följande:

    Min fråga är inte kring varesig det är rätt att det är slut utan mer kring hur han tar seperationen.

    Han verkar extremt oberörd, inte råkat höra av sig, festar, nya tjejer på fb direkt. Efter allt han fått mig att gå genom, ska han då vara den som mår bra!? Känner han ingen ånger över att han gav upp? Saknar han inte ens mig? Är det bara en befrielse?

    Hur tänker ni killar som varit dåliga mot en tjej och sedan gjort slut för just den anledningen? Jag har så extremt svårt att förstå att killen som jag älskar inte försökte tillräckligt, inte visar något tecken på ånger över att han gav upp.

    Är i en dimma just nu och hade jättegärna velat ha lite perspektiv.


    Hon ville fortsätta att umgås, som vänner, trots att jag hade varit otrogen, vi hade inte ett dåligt förhållande, att jag var otrogen, var helt enkelt för att jag tappade kontrollen över situationen, shit happens som man säger. Att umgås som vänner var inte något jag ville dock, då jag var av den åsikten att det bara skulle göra separationen mer komplicerad och då bli jobbigare för mig, så jag valde själv att inte ha någon kontakt alls med hon, vilket hon tyckte var sorgligt, jag klippt kontakten helt, ingen telefonkontakt, inga face to face möten, inga sociala medier etc, jag bad hon blocka mig på FB så att jag inte kunde se vad hon pysslade med.

    Lite extremt... jag vet. Men jag var fortfarande förälskad. Att klippa all kontakt var ett drastiskt sätt att gå vidare. Jag vet inte om det var det mest effektiva och finkänsliga tillvägagångssättet dock, och hon tyckte som sagt att det var rätt tråkigt att jag gjorde så.

    Jag betedde mig i princip som ditt ex, jag har alltid varit social och gillat att gå ut, så jag umgicks mycket med kompisar, festade mycket och ja, jag träffade även andra tjejer, snabbt, hade sex, men inget dejtande. 

    Det betydde förstås inte att jag var oberörd, jag tyckte det var skitjobbigt att det tog slut, men jag visade inte det för hon(vi hade ju ändå ingen direkt kontakt), bortsett från en gång, då jag faktiskt accepterade en inbjudan till hennes 25-års fest. Men det slutade mest i katastrof.

    Så om det får dig att må bättre, så är det inte säkert att han är oberörd bara för att han beter sig som att det inte är någon stor grej.
Svar på tråden har killar lättare för att gå vidare?