• Anonym (Otrogen)

    Borde berätta men hur?

    Jag jobbar på ett ställe där vi har en coach som är några år äldre. Han har en sambo som han även berättat att han ska förlova till. Ändå håller han på med en tjej på jobbet, som inte vet om att han är upptagen. Det är många som hört att de går in på toaletten och håller på. Tjejen verkar helt styrd av honom, hon får knappt prata med nån på jobbet och coachen har frågat mig många gånger om jag sett henne göra nåt med andra killar och till och med frågat MIG om jag legat med henne.

    Tjejen vet som sagt inte om att han är upptagen, och hans sambo vet förmodligen inte heller. Många på jobbet vet men ingen vågar säga nåt just för att han är coach. Jag vill så gärna berätta för tjejen men är rädd att han kommer se till att jag får sparken. Jag är provanställd i 2 veckor till och får jag en varning så kommer jag bli tvungen att sluta. Vad ska jag göra? Jag frågade min tjej om råd och hon sa att jag kunde skriva ett anonym mail eller så men jag vet inte vad tjejen heter i efternamn. Om jag säger till henne på jobbet är jag rädd att hon kommer fråga coachen ang hans sambo och han då kommer få veta att det var jag som tjallade.

  • Svar på tråden Borde berätta men hur?
  • Anonym (Släpp det)

    Släpp det tills vidare. Iaf tills du fått fast anställning. Det är trots allt inte ditt liv det handlar om.

  • Olym

    Varför måste du berätta? Om killen är ett svin så är det hans ensak. Att du vill medvetet förstöra hans liv är nästan lika illa som att han har gjort fel. Han behöver ingen moralisk pekpinne av dig, han vet redan att han gör fel eftersom han inte talar om att han är upptagen. Våra liv är mer komplexa än vad de verkar utåt, så det finns sannerligen en förklaring till varför han gör som han gör. Om du stör dig så mycket på hur han beter sig, så kan du väl ta ett enskilt samtal med honom?

  • Anonym (Otrogen)
    Olym skrev 2015-03-03 18:52:38 följande:

    Varför måste du berätta? Om killen är ett svin så är det hans ensak. Att du vill medvetet förstöra hans liv är nästan lika illa som att han har gjort fel. Han behöver ingen moralisk pekpinne av dig, han vet redan att han gör fel eftersom han inte talar om att han är upptagen. Våra liv är mer komplexa än vad de verkar utåt, så det finns sannerligen en förklaring till varför han gör som han gör. Om du stör dig så mycket på hur han beter sig, så kan du väl ta ett enskilt samtal med honom?


    Det är inte det att jag vill förstöra för honom, men jag ser att tjejen mår dåligt. Alla vet att han bara utnyttjar henne för sex, hunsar henne på kontoret och isolerar henne från andra. Det är henne jag tänker på. Det äcklar mig att höra dem inne på toa och det gör ont i hjärtat att se att hon blir utnyttjad. Jag känner mig falsk som hör och ser men inget berättar.
  • Anonym (Släpp det)
    Anonym (Otrogen) skrev 2015-03-03 19:01:45 följande:
    Det är inte det att jag vill förstöra för honom, men jag ser att tjejen mår dåligt. Alla vet att han bara utnyttjar henne för sex, hunsar henne på kontoret och isolerar henne från andra. Det är henne jag tänker på. Det äcklar mig att höra dem inne på toa och det gör ont i hjärtat att se att hon blir utnyttjad. Jag känner mig falsk som hör och ser men inget berättar.
    Men berätta om 2 veckor då när du har fast anställning om du är orolig för Att få sparken.

    Prata med henne allmänt och "råka nämna" killens tjej. Då skvallrar du ju inte men samtidigt får hon reda på sanningen.

    Eller en anonym lapp på hennes skrivbord men det känns lite fegt.

    Men är du säker på att han inte redan vet?
  • Anonym (Otrogen)
    Anonym (Släpp det) skrev 2015-03-03 19:09:36 följande:
    Men berätta om 2 veckor då när du har fast anställning om du är orolig för Att få sparken.

    Prata med henne allmänt och "råka nämna" killens tjej. Då skvallrar du ju inte men samtidigt får hon reda på sanningen.

    Eller en anonym lapp på hennes skrivbord men det känns lite fegt.

    Men är du säker på att han inte redan vet?
    Menar du hon? Ja, hon snackar om att de ska flytta ihop och grejer. Fast han är alltid med när man pratar med henne så det går liksom inte att "råka" säga nåt utan att han vet vem det är som avslöjar honom.

    Funderar på att berätta efter 2 veckor, eller säga till chefen. För det är inte tillåtet att ligga med sina anställda på min arbetsplats.
  • Anonym (ohyra)

    Vänta tills du fått anställning 2 veckor till lär inte göra någon skillnad,. Sen berättar du för tjejen, chefen och hans fru anonymt så slipper du få skit för det.

  • Anonym (Släpp det)
    Anonym (Otrogen) skrev 2015-03-03 19:20:23 följande:
    Menar du hon? Ja, hon snackar om att de ska flytta ihop och grejer. Fast han är alltid med när man pratar med henne så det går liksom inte att "råka" säga nåt utan att han vet vem det är som avslöjar honom.

    Funderar på att berätta efter 2 veckor, eller säga till chefen. För det är inte tillåtet att ligga med sina anställda på min arbetsplats.
    Ja hon menade jag såklart. Stackars tjej :(
  • Anonym (Släpp det)

    Kanske är han alltid med henne på jobbet för att ingen ska "råka" försäga sig.

    Vilken skitstövel han är!!

  • Anonym (Otrogen)
    Anonym (Släpp det) skrev 2015-03-03 19:43:00 följande:

    Kanske är han alltid med henne på jobbet för att ingen ska "råka" försäga sig.

    Vilken skitstövel han är!!


    Ja verkligen!
  • Anonym (ohyra)
    Anonym (Otrogen) skrev 2015-03-03 21:46:34 följande:
    Ja verkligen!
    Så varför låter du svinet komma undan med det?
    Skit ska skit ha
  • Anonym (Otrogen)
    Anonym (ohyra) skrev 2015-03-03 21:59:45 följande:
    Så varför låter du svinet komma undan med det?
    Skit ska skit ha
    Ja det tycker jag också, men vill som sagt inte förlora mitt jobb. Samt är inte säker på hur jag ska berätta anonymt.
Svar på tråden Borde berätta men hur?