• Svar på tråden 8åring som kräks ofta..
  • Pojkmamma01

    Skrev i fel tråd därför har jag klippt in det jag skrivit..

    Nån som känner igen sig eller varit med om detta?

  • Duckan

    Ja faktiskt, har en väninna vars dotter på 9 år har det likadant. De har varit hos  läkare men inte fått några svar där heller. Inte än i alla fall.  Förekommer precis som du beskriver det, efter för mycket ätande och ibland utan anledning alls (vad de vet).

  • NLAL

    Min lillebror på 8 år spyr också ofta, ibland pga för mycket godsaker, ibland utan anledning.

  • Pojkmamma01

    Det är ju som jobbigt när man inte vet vad det beror på och det händer så ofta..

    Nu har jag flytt hemmet några dagar iom att jag är höggravid och känner inte för att bli sjuk (om det nu skulle vara en släng av magsjuka) om förlossningen skulle dra igång..

  • Duckan

    En teori som en hade om det hela var att det finns något som heter "lat magsäck". Antar att det betyder att det tar längre tid att smälta maten och att man då kan bli illamående om man ätit för mycket.

  • liol1973

    Det kan som sagt även vara ett symptom på allergi. Har ni provat skriva matdagbok någon gång för att se om det finns ngt samband med ngt speciellt han ätit? Reaktionen på vissa allergier kan komma 3-4 dagar efter intaget det är därför nästa ett måste att skriva ner allt om man ska kunna pussla ihop det i efterhand.

    Har du frågat varför han äter så mycket när han överäter? Själv får jag en "konstig känsla" i magen ibland när jag fått i mig ngt jag inte tål, och min första reaktion är ofta att försöka "äta bort det" innan jag inser vad det är. Det kan vara ngt sånt för honom med tänkte jag? :/

  • Pojkmamma01
    liol1973 skrev 2015-03-04 16:29:53 följande:

    Det kan som sagt även vara ett symptom på allergi. Har ni provat skriva matdagbok någon gång för att se om det finns ngt samband med ngt speciellt han ätit? Reaktionen på vissa allergier kan komma 3-4 dagar efter intaget det är därför nästa ett måste att skriva ner allt om man ska kunna pussla ihop det i efterhand.

    Har du frågat varför han äter så mycket när han överäter? Själv får jag en "konstig känsla" i magen ibland när jag fått i mig ngt jag inte tål, och min första reaktion är ofta att försöka "äta bort det" innan jag inser vad det är. Det kan vara ngt sånt för honom med tänkte jag? :/


    Nä, det har vi inte men tack för ett bra förslag!

    Tacksam för alla svar och råd som jag får för att vi vill verkligen förstå varför det blir så här. Och så pass ofta.

    Jag ska kolla lite mer med sambon varför han måste som "bromsa" honom vid t.ex kvällsfikat.. Kan det ha något med att han överbelastar magen i och med att han inte känner när han ska sluta att äta?
Svar på tråden 8åring som kräks ofta..