• Anonym (Knasig)

    Glömmer inte, hur ska jag tänka. Tips tack!

    Dumpade jag eller hon?...Behöver nog mest skriva av mig lite.

    För ca precis en månad sen början av Februari, så tog jag bort mitt EX från FB efter vi höll en onödig kontakt från November, då vi egentligen på riktigt gjorde slut.
    Sen vi gjorde slut har det låtit "Jag älskar dig så mycket, kommer aldrig vilja vara med någon ny osv osv", "Vill att vi ska försöka igen". "Saknar dig!!"  allt sånt, nästan varje dag, fb, telefon och sms.(Men vi båda har vetat att de inte går.)
    Jag har också saknat till viss del, men mindre. Tyckte att det var rätt skönt ändå, men visste också att det blir en tuff period att glömma känslan av att vara med varandra.(Tror snarare att de är känslan av en vän, man alltid kan snacka med om allt, vara med och känna sig trygg med.)
    Jag har hela tiden velat ha kontakt för att det ska rinna ut i sanden, och vi då skulle kunna blivit vänner..bryr mig egentligen inte så mycket om vi hade varit bra vänner eller inte..men mest kunna hälsa på varandra med respekt på stan om vi ses och kanske byta något ord.
    Mer behov har jag egentligen inte av henne.
    Vi hade ett risigt förhållande, på distans och bråk exakt nästan hela tiden, som alltid blev stora och vi sårade varandra med allt skit(ej otrohet)..även när vi sågs. Känns mer som att jag har 1,5 års lång onödig dejt från mitt. Men ändå såklart känt en del för henne, men nog inte det starkaste känslorna. Hon var nog mer drivande att vi skulle fungera..annars hade vi klart gjort slut långt tidigare. Känns onödigt i efterhand, vi gjorde aldrig speciellt mycket...var på en värdelös resa ihop tillsammans och hängt med hennes föräldrar typ varje gång hon kom upp. Allmänt tråkigt förhållande utan någon plan tror jag. Hon pluggade på annan ord och jag jobbade på annan ort.

    Jag tog iallafall bort henne efter ett mindre tjafs på FB, kände att vi aldrig kommer komma överens riktigt ändå och behöver glömma henne mera.
    Efter 2-3 dagar skickar jag ett sms "Jag tog bort dig för att glömma dig, inte för att jag hatar dig och kanske i framtiden kan vi bli vänner. Men inte just nu" typ så..
    (Hon förstod det och svara typ "okej förstår det, ha det bra. Jag hör av mig när jag hämtar saker i din lägenhet")

    Efter några dagar får jag reda på att hon haft sex med en annan kille och lagt till han på FB.
    Det är egentligen inget som stör mig så speciellt, då jag haft sex med andra tjejer sen November då vi gjorde slut. Inget hon absolut inte fick veta om. För då hade vi slutat i storbråk och aldrig mer snackat. Som jag aldrig ville de skulle bli.
    Lite dumt att ligga med andra samtidigt som vi sågs några gånger kanske..
    men jag kände att det var slut. Hon skulle ändå inte få veta om det:)

    Hon skickar iallafall ett sms och ska hämta sina saker imorgon hemma hos mig,
    varpå jag frågar "hur mår du egentligen?"
    Hon svarar: "Sånt behöver vi verkligen inte fråga varandra längre, men jag mår bra nu :)"
     
    Hon hämtar sina saker här dagen efter, ger varandra en kram och kallpratar lite.
    Ser ingenting i henne som verkar bry sig, fast hon va såå sjukt känslomässig bara två veckor innan. Hon hittar ett öppnat kondompaket under sängen o börjar reagera lite..mer snabbt ur lägenheten och "Grattis" med ett flin.(Hon fatta ju jag legat med andra då.) Men jag tror hon egentligen tyckte de var lite jobbigt. Och jag svarar typ "Tack. Ja ja, onödigt du skulle se..men nu vet du"

    På kvällen skickar jag ett sms "Var inte meningen du skulle se de där, men hoppas du inte blev allt för ledsen"
    Men hoppades nog att hon hade en del känslor och blev riktigt ledsen ändå.
    Svar: "Jag blev inte ledsen, har ändå kommit över dig...snabbare än jag trodde. och vi behöver aldrig mer ha kontakt. Kontakta mig inte igen någonsin".

    Haha nej, jag tänker aldrig mer kontakta henne...MEN är det möjligt att hon kom över mig sååå himla snabbt?? Hur blev hon plötsligt så känslokall? Hon som inte skulle ligga med någon på länge, och nu verkar de prata mycket.(säkra källor),
    Hon har inte hört av sig, och känner jag henne rätt så kommer hon nog aldrig göra de heller. Men det vore lite kul... så jag får bränna av och säga.. "Piss på dig, skriv aldrig mera till mig igen!!!"
    Nu har det gått över en vecka sen de sista smsen, och jag tänker... jag hatar att hon tog kontrollen och från så ledsen till att bli utan känslor för mig.
    Jag tror jag blev lite sårad av att de gick så fort för henne.
    Fast hon har haft en lång och o jobbig period från November med upp och ner.
    Jag har svårt att glömma henne, och spanar in på hennes FB de lilla jag kan se, och vill att hon tänker på mig och saknar mig. Det vore så jävla skönt om hon mår dåligt över mig. För vi gjorde inte slut i större bråk, utan värdelöst och dåligt förhållande bara utan noll planer och inte min övertygelse om att jag Älskade henne till max.(Varför vi blev ihop har nog mycket pga. att jag saknade närhet av ett förhållande och några månader tidigare gjorde jag och exet slut. Vi är dock vänner, och det är skönt.)
    Var även mycket sårande som skadade mina känslor till henne i början av vårat förhållande. Ska jag vara ärlig, så har jag nog skämts lite för henne, inte stått för henne. Tyckte det var pinsamt att visa på FB att vi hade förhållande och alla rätt söta statusar hon la upp om oss, dolde jag.
    Hon ser rätt söt och fin ut(normalt söt fin tjej), men insidan är ett monster ibland. Jag är ju inte bäst jämt heller. Men vi klickade inte som människor förutom i humorn och närhet/trygghet.Vi båda behövde nog det.
    Vi har såklart haft bra ihop i stunder, men kan nog vara ärlig att säga att detta var nog det sämsta förhållande jag haft av mina tidigare 3. Även fast något annat slutat i mera kaos så var detta mer en lång plåga känslomässigt.

    Aya.

    Man behöver inte va kompis med ex, jag vet. Men kanske bara känner de för jag inte riktigt har glömt av känslan av ett förhållande. 

    Va säger ni andra? Om någon orkat läsa...jag är iaf lite nere nu.

  • Svar på tråden Glömmer inte, hur ska jag tänka. Tips tack!
  • Anonym (m)

    mitt råd är att du slutar grubbla på vad som är sant eller inte. Hon kanske kände sig helt över dig precis när hon sa det, eller så var det bara en fasad för att inte visa dig vad hon tänkte. Oavsett vad så spelar det ingen roll. Du vill ju inte ha henne tillbaka så varför bry dig? Du mår bättre om du går vidare. 

  • Anonym (Knasig)

    Nä det är som du säger, jag bryr mig för mycket om hennes känslor och därför kan jag inte riktigt släppa henne helt ännu.
    Skulle inte vilja gå in i något igen, men vill ändå inte förlora personen helt.(Hatar henne inte) Men hon blir ju som DÖD för en nu, och de är lite konstigt.Gillar inte den känslan.
    Men glömmer väl av människan helt snart.

  • Anonym (Knasig)

    Ingen ,mer? all jäkla hjälp hur man helt ska gå vidare är till nytta... hur ska man tänka. Lite skönt va det att skriva ner allt iaf...

  • Mamori

    Det verkar som att du saknar bekräftelsen och känslan av att vara älskad av henne och det är inte så konstigt men att vilja att hon ska vara olyckligt kär i dig medan du går vidare är lite ego och elakt. Förmodligen trodde hon inte att hon skulle komma över dig på länge men när hon träffade nya killen och fick känna sig omtyckt av honom insåg hon att du inte tyckte om henne på det sättet och att det var lönlöst och så kom hon över dig. Ni kanske blir vänner i framtiden men kanske inte. Just nu är det nog bäst utan kontakt som ni båda har bestämt... så fokusera på andra tjejer istället och var glad för att tjejen du tyckte om har hittat någon ny som tycker om henne. Varför vill du hämnas och att hon ska vara olycklig?

  • eber4

    Ja du har ju uppenbarligen inte släppt henne i alla falll. Jösses vilket ältande.

  • Anonym (jfkdkckkfjfj)

    Och vissa killar fattar inte att det finns ärliga,snälla,lojala tjejer,synd det!

  • Anonym (Knasig)
    Anonym (jfkdkckkfjfj) skrev 2015-03-04 21:32:50 följande:

    Och vissa killar fattar inte att det finns ärliga,snälla,lojala tjejer,synd det!


    ja vill hitta en sån!! Då skulle jag va lycklig ..:)
  • Anonym (jfkdkckkfjfj)
    Anonym (Knasig) skrev 2015-03-05 11:40:03 följande:
    ja vill hitta en sån!! Då skulle jag va lycklig ..:)
    Jag är här! ????  är du lycklig nu ????
  • Anonym (Knasig)
    Anonym (jfkdkckkfjfj) skrev 2015-03-05 20:11:50 följande:

    Jag är här! ????  är du lycklig nu ????


    Så sitter du anonymt, suck... ge mig din hunger, ge mig din hand.
  • Anonym (jfkdkckkfjfj)
    Anonym (Knasig) skrev 2015-03-06 14:35:43 följande:
    Så sitter du anonymt, suck... ge mig din hunger, ge mig din hand.
    Orkar inte gå från bilen.
  • Anonym (jfkdkckkfjfj)

    Hur är du när du är i ett förhållande då?
    Ger du själv det du vill ha?

  • Anonym (Knasig)
    Anonym (jfkdkckkfjfj) skrev 2015-03-06 15:58:26 följande:

    Hur är du när du är i ett förhållande då?
    Ger du själv det du vill ha?


    De tycker jag, men mitt senaste var ett känslomässigt misstag från mitt håll. Jag trodde jag gav mer, men i ärlighetens namn så va det bara saknaden efter någon som var viktig för mig. Hon fångade aldrig mitt intresse på djupet av många anledningar, hon var mest en kompis och dejt jag trodde skulle känna mer för efter tiden.
    Dock tror jag man lärt sig en del av två år i detta.
  • Anonym (jfkdkckkfjfj)
    Anonym (Knasig) skrev 2015-03-06 16:55:12 följande:
    De tycker jag, men mitt senaste var ett känslomässigt misstag från mitt håll. Jag trodde jag gav mer, men i ärlighetens namn så va det bara saknaden efter någon som var viktig för mig. Hon fångade aldrig mitt intresse på djupet av många anledningar, hon var mest en kompis och dejt jag trodde skulle känna mer för efter tiden.
    Dock tror jag man lärt sig en del av två år i detta.

    Det gäller att först veta  man själv är,och rannsaka sitt liv,stanna upp och tänk på hur man beteer sig mot andra människor.
    Idag är samhället så stressat,så många flyr tyvärr in  arbete,alkoho,droger osv.
    Ta reda på vilka intressen DU har,vad gillar DU? Vad blir du glad/mår bra utav??


     

  • Anonym (Knasig)
    Anonym (jfkdkckkfjfj) skrev 2015-03-06 17:08:00 följande:

    Det gäller att först veta  man själv är,och rannsaka sitt liv,stanna upp och tänk på hur man beteer sig mot andra människor.
    Idag är samhället så stressat,så många flyr tyvärr in  arbete,alkoho,droger osv.
    Ta reda på vilka intressen DU har,vad gillar DU? Vad blir du glad/mår bra utav??


     


    okej, bra skrivet.
    Är du äldre/yngre? Du verkar ha lite erfarenhet..
  • Anonym (jfkdkckkfjfj)
    Anonym (Knasig) skrev 2015-03-06 17:22:59 följande:
    okej, bra skrivet.
    Är du äldre/yngre? Du verkar ha lite erfarenhet..
    Fyller 38år i år.
    Har jävla massa kunskap. Så blir det när man går igenom mycket i livet.

Svar på tråden Glömmer inte, hur ska jag tänka. Tips tack!