• Egna Vingar

    Har fysiskt ont i hjärtat..

    Värker verkligen i mitt hjärta, d e sant d gör verkligen ont fysiskt, tänker att jag mycket väl kan få hjärtstillestånd..

    Fick för 2v sedan lämna min kärlek..

    "Jag ljuger varje gång jag säger att jag älskar dig"

    "Hon är sjuuuuk i huvet"

    Ok.. Detta har han sagt 100ggr. å varje gång efteråt sagt "tro mig ALDRIG när jag säger så dumma saker" "stanna hos mig, var hos mig ALLTID"

    Tårarna rinner nedför min kind.. :,(

    Vi levde tillsammans i 8mån.

    För ca 2mån sedan vågade jag ta klivet å berätta att jag i 16 SEXTON år lidit av extrema ätstörningar å att jag nu vill å vågar söka hjälp.

    Hans inställning å förståelse blev en befrielse för oss bägge, då han förstod varför jag vid flera tillfällen varit nere å haft utbrott osv.

    Alla utbrott från min sida handlade varje gång om att jag ältade hans känslosvängningar.. Jag sa flera gånger att jag kommer inte att orka att du säger så varje gång du velar.. Jag måste ta tag i mig själv å bli stark i mitt egna jag, och så MÅNGA gånger som jag lagt valet i hans händer att "vill du så går jag, släpp mig fri å låt mig leva ett liv i balans"

    Varje jäkla gång tidigare har han ändrat sig å ber mig stanna i hans liv för alltid.

    För 2v sedan fick jag nog, d gör så in i själen knäckande ont när han säger allting i sin vanliga ordning, så jag lämnade honom,

    Bott hos en vännina å skaffa nytt jobb 2dar efter.

    Denna gång ändrar han sig inte och det gör så ont, vet inte vad jag ska ta mig till mer, vill så gärna lägga all skuld på mig själv, komma i balans, fokusera å ta till mig den hjälp jag behöver för att älska mig själv å leva!!!

    Gråter mig tom på tårar, är så djupt sviken att han inte ger mig en chans att få bevisa min personliga förändring.

    (till råga på allt så e jag så trött på mångas kommentarer "du som är så vacker" "så underbart godhjärtad" "omtyckt" "älskad" "duktig" "stark" etc etc.. "Du kan ju inte må dåligt å ha kärleksbekymmer" "d finns såååå många bra män som vill ha dig" Det känns helt ärligt som en förbannelse ibland att jag är vacker å så lätt att bli förälskad i... Därför att kärleken sitter inte på utsidan, den har vi på insidan!!)

    Helt uppriktigt och ärligt så vill jag inte leva mer.

  • Svar på tråden Har fysiskt ont i hjärtat..
  • Fjäril kär

    till att börja med så kanske du faktiskt sårat honom en gång för mycket?   Att säga att man ska lämna så fort livet inte är som man tänkt sig sårar enormt mycket. Det får man aldrig säga om man inte menar det.

    Nu har du menat det och visat att det här är nog för dig.  Han är lessen, sårad , besviken och har krossat hjärta.   Låt honom vara och låt honom sörja. 

    Vad ska han göra menar du? Ta dig tillbaka och låtsas som att allt är bra igen och så börjar allting om igen några veckor senare och du lämnar honom igen och igen? Och han ska lova att allt blir bra igen och igen? 

    Det håller inte. Ni sliter sönder varandra.  Det är inte kärlek.  

    Visa honom nu att du menar allvar med det du slängt ur dig till honom. Ta dig i kragen och fixa ditt liv.  Ta emot hjälp för dina ätstörningar, ta emot hjälp för ditt psykiska mående. Visa honom att du gör exakt det du säger.   Ge honom inte bara tomma ord utan stå för det du sagt.  


    Visa honom att du VILL vara den bättre människan du kämpar för att vara.  Visa honom att du ÄR den du säger att du är.  

    DÅ när han ser din förändring kanske han tar dig tillbaka.    

    Men du kan inte tro att han tar dig tillbaka här och nu  när ingenting är fixat. Gör det du har lovat honom istället. Att fixa ditt liv.  

  • Egna Vingar

    Jag har aldrig sagt till honom att jag vill ta livet av mig, eller att jag vill lämna honom.

    Varje gång han velade så sa jag bara att om du menar det du säger "jag ljuger varje gång jag säger att jag älskar dig" "d e slut" "försvinn" etc.

    Då har jag väl inget annat alternativ.

    Jag fick nog av att höra dessa orden, det tär något såpass på mig att hela tiden gå å vara orolig för att han ska säga de saker om å om igen.

    Självklart ska jag ta tag i mitt liv å ta till mig den hjälpen jag behöver, jag har inget annat val nu när jag vill komma i balans i mitt liv.

    Det jag sörjer är att han lämnar mig när han lovade att aldrig under några omständigheter göra det.

    Jag kunde inte vara kvar under hans press som pågick i 4dagar. Jag är tvungen att bli stark själv först å lära mig att inte ta skulden för ALLT.

    Jag känner ju till och med att d e mitt fel att han säger elaka meningar när han är i sitt velande...

  • Egna Vingar

    Jag har aldrig sagt till honom att jag vill ta livet av mig, eller att jag vill lämna honom.

    Varje gång han velade så sa jag bara att om du menar det du säger "jag ljuger varje gång jag säger att jag älskar dig" "d e slut" "försvinn" etc.

    Då har jag väl inget annat alternativ.

    Jag fick nog av att höra dessa orden, det tär något såpass på mig att hela tiden gå å vara orolig för att han ska säga de saker om å om igen.

    Självklart ska jag ta tag i mitt liv å ta till mig den hjälpen jag behöver, jag har inget annat val nu när jag vill komma i balans i mitt liv.

    Det jag sörjer är att han lämnar mig när han lovade att aldrig under några omständigheter göra det.

    Jag kunde inte vara kvar under hans press som pågick i 4dagar. Jag är tvungen att bli stark själv först å lära mig att inte ta skulden för ALLT.

    Jag känner ju till och med att d e mitt fel att han säger elaka meningar när han är i sitt velande...

Svar på tråden Har fysiskt ont i hjärtat..