• Anonym (Singe­l kille)
    Äldre 3 Mar 17:05
    1958 visningar
    31 svar
    31
    1958

    Hur ska jag göra för att få en flickvän

    Hej!


    Jag är ny här och inte läst så mycket i andra trådar än, kanske finns någon liknande tråd men känner att jag behöver skriva av mig lite och hoppas få lite råd.

    Jag är 26 år och har aldrig haft någon tjej och det är inget jag direkt skryter med. Jag förstår att det till stor del beror på att jag varit blyg av mig, det har jag varit sen jag var liten, men jag har blivit mer framåt de senaste åren. Jag har ett arbete där jag träffar och pratar med mycket folk i olika ådrar och under min skoltid umgicks jag med många, men har aldrig lyckats blivit ihop med någon tjej. Tycker jag har fått väntat alldeles för länge nu.

    Det känns så ensamt att vara själv. När jag kommer hem efter jobbet vill jag också ha en tjej att komma hem till, kunna laga mat tillsammans med, hitta på roliga saker med, ha mysiga hemmakvällar med och bara vara med. Jag är en glad, omtänksam, lugn, pålitlig och snäll kille med mycket värme och kärlek att ge till den rätte.

    För mig betyder insidan mycket mer än utseendet, visst utsidan har viss betydelse men för att kunna leva tillsammans måste man gilla varandras personlighet, kunna ge och ta och trivas ihop. Många tycker att jag är så snäll, omtänksam och hjälpsam men jag lyckas aldrig bli ihop med någon och det känns som att det måste bero på mig.

    För ett tag sedan blev jag medlem på en dejtingsida för att pröva lyckan. Jag har kontaktat flera men är ingen som hör av sig tillbaka. Jag kontaktar oftast dem som har skrivit en bra presentation som verkar stämma överrens med en sådan tjej jag söker men ingen skriver tillbaka. Känns så tråkigt att ingen är intresserad av mig.

    Vill så gärna hitta den rätte för mig och i framtiden få barn med henne. Men det verkar vara svårt för mig att bli ihop med någon. Hur ska jag göra för att få en flickvän?


    Skulle bli glad om ni vill ge lite råd och tips till mig.

  • Svar på tråden Hur ska jag göra för att få en flickvän
  • Anonym (Ge inte upp!)
    Äldre 3 Mar 17:25
    #1

    Hej! Kontaktat några stycken på en dejtingsida är en bra start, men:

    Tänk så här: du får anstränga dig betydligt mer. Det är knappast så att ens stora kärlek knackar på dörren en dag om man sitter hemma och väntar. När jag bestämde mig för att hitta den rätte, så insåg jag att det dels är svårt, och dels är jag kräsen. Bestämde mig för att dejta 100 killar innan jag gav upp (nu blev det inte fullt så många, men ändå ett stort antal) Många var bara ett trevligt möte. Vissa var intresserade av mig. Vissa var jag mer intresserad av, än de var tillbaka. Ett par st ledde till kortare relationer. Till slut hittade jag rätt! Nu har vi tre barn och han är det bästa som hänt mig. Hade aldrig hittat honom om jsg inte letat! Vi bodde dessutom inte i samma stad. Hela processen tog några år, men det var lärorikt. Och kanske är jag mer tacksam idag över vad jag har?önskar dig verkligen lycka till! Ge inte upp!

  • Äldre 3 Mar 17:26
    #2

    jag tror det är enklast att bli ihop med någon som man lärt känna på riktigt. Du kanske ska börja se dig omkring i ditt riktigt liv. Vad är du intresserad av sysslar med som hobby?  Kanske du kan finna nån bland dom? 

    häng med arbetskompisar ut på after work och lär känna folk du kanske aldrig annars umgås med. 

    anmäl dig till nån kvällskurs eller börja med något som intresserar dig, kanske engagera dig politiskt eller i någon förening. 

    Dom jag träffat och dejtat och blivit ihop med har alla varit någon jag mött i något sammanhang, på jobbet, i kyrkan , fest med jobbet, hamnat brevid varandra på en kompis bröllop, via en  hobby.. 

  • Anonym (f)
    Äldre 3 Mar 17:32
    #3
    Fjäril kär skrev 2015-03-03 17:26:41 följande:

    jag tror det är enklast att bli ihop med någon som man lärt känna på riktigt. Du kanske ska börja se dig omkring i ditt riktigt liv. Vad är du intresserad av sysslar med som hobby?  Kanske du kan finna nån bland dom? 

    häng med arbetskompisar ut på after work och lär känna folk du kanske aldrig annars umgås med. 

    anmäl dig till nån kvällskurs eller börja med något som intresserar dig, kanske engagera dig politiskt eller i någon förening. 

    Dom jag träffat och dejtat och blivit ihop med har alla varit någon jag mött i något sammanhang, på jobbet, i kyrkan , fest med jobbet, hamnat brevid varandra på en kompis bröllop, via en  hobby.. 


    Nu tog du orden ur munnen på mig, det var ungefär så jag tänkte skriva. Glad

    Ts, sök dig till nån förening i något du är intresserad av eller ideellt arbete för något du brinner för. 
    Då kommer du lära känna kvinnor utifrån ett gemensamt intresse och har något att snacka om och bonda kring.
    Ni har en naturlig mötesplats inom föreningen och kommer att ses med jämna mellanrum.
  • Anonym (Filtt­offlan­)
    Äldre 3 Mar 17:47
    #4
    +1

    Nätdejta är faktiskt roligt och härligt sätt att träffa ny kärlek på . ge det en ordentlig chans. 

    Hemligheten med att få tjejer att se dig är att våga sticka ut på den dejtsida du är på. 

    *skippa tråkiga presentationer om "begåvad kille, ser bra ut, har allmänna intressen" osv...    - tänk till lite här.  Vem ÄR du?   Är du en jazzdiggande kille som gärna spelar luft-ståbas framför spegeln , dricker te på engelskt vis, gillar att se Big bang theori och gillar  Arsenal - jamen skriv just det då!  
    Skippa alla klyschor och verkligen beskriv VEM du är . 

    Skriv ingen roman!!  Skriv kortfattat, humoristiskt och kärnfullt vem du är och vad du vill och gör det på max 5-6 rader!   Blir det längre orkar ingen svara och ju mer du skriver ju mindre finns det för folk att fråga om.  

    *En bra bild!  Nej det duger inte med semesterbilden från Teneriffa taget långt bort ifrån där du är iklädd shorts och keps.   Våga visa en bild på hur du egentligen ser ut. Visa upp en glad person!  

    *var aktiv på sidan!  Besök folks gästböcker och skriv i dom , kommentera bilder du ser, kommentera presenatationerna,  var online i den allmänna chatten,  finns det ett forum att diskutera i så var aktiv där också -  du måste helt enkelt SYNAS. Det gör att folk blir nyfiken på dig och vill veta mer. 

    *Var ihärdig!  Du kanske inte får napp efter 20 mail utan kanske efter 89 mail...  helt plötsligt så är hon bara där i din mailbox och magkänslan stämmer..  

    *Ställ krav!  Som motpart vill man alltid veta vad du egentligen söker hos mig och vad jag kan ställa för krav på dig.  Här duger det inte heller med att "skönhet kommer inifrån" och "huvudsaken man är snäll" osv.   Det måste självklart finnas något som attraherar, gör mig nyfiken, något som gör att jag fastnar.   Och jag vill inte jämföras med en hund!  Får jag höra att du vill dejta mig för att jag ser snäll ut och att det duger så för dig så tar jag det som en grov förolämpning. Jag är värd mer än så! 

  • Anonym (Singe­l kille) Trådstartaren
    Äldre 3 Mar 20:06
    #5

    Tack för era svar hittills!


    Tack till dig med alias ?ge inte upp?, det kändes positivt att läsa och jag lovar att inte ge upp!

    Fjäril kär skrev att hon tror att det enklaste sättet är att bli ihop med någon man lärt känna på riktigt, det tror jag också egentligen. Men när jag inte har lyckats så tänkte jag att jag provar nätdejting, vilket tyvärr inte heller har gått så bra. Visst träffar jag tjejer genom jobbet och via hobby och så och ibland har det lätt till vänskap men sen är det stopp.

    Filttofflan skrev bra saker att tänka på vid nätdejting, det tackar jag för. Jag ska ge det en ordentlig chans! Jag har försökt skriva en bra presentation och hoppat över klyschor. Skriver inte en hel roman när jag kontaktar tjejer där utan har satt en gräns på max 10 rader, inte en rad mer. Tillslut trillar det nog in ett mail i min mailbox hoppas jag. Jag tänker inte ge upp!

  • Äldre 3 Mar 20:19
    #6

    glöm inte heller att våga tänka utanför ramarna.  Att du inte hittat nån lämplig kandidat hittills kan ju faktiskt bero på att du letar fel sorts person. 

    Gå uppåt och neråt i åldrarna. Våga välj en som har många barn. Våga dig närma en som kanske är totalt tvärtemot dig.  

    om din bild av en framtida partner kanske är en smal brunett i din egen ålder så kanske den faktiska tjejen i realiteten är 8 år äldre, frånskild med två barn, kortklippt knallrött färgat hår , tatuerad och är långdistanslöpare....    typ...    

    våga helt enkelt utmana dig själv och ta kontakt med tjejer du ratar, stanna till en gång till och undersök varför du ratar dom och tänk en gång till på att det kanske faktiskt är drömtjejen.. 

  • Anonym (Porrf­ritt och korv)
    Äldre 3 Mar 20:53
    #7
    -2

    Killar som helt enkelt inte kollar porr går säkert åt som smör i solsken. Kanske du kan sluta kolla porr om du hellre vill ha en riktig tjej. Skriv då det så kanske du får fler napp.

  • Anonym (f)
    Äldre 3 Mar 21:07
    #8
    Anonym (Porrfritt och korv) skrev 2015-03-03 20:53:34 följande:

    Killar som helt enkelt inte kollar porr går säkert åt som smör i solsken. Kanske du kan sluta kolla porr om du hellre vill ha en riktig tjej. Skriv då det så kanske du får fler napp.


    Vart kom det där ifrån, varför skriver du att ts ser på porr.
    Vart skriver han att han gör det, det kanske han gör, men det är väl inte din sak att hitta på grejer om ts som du inte vet något om.
    lågt. 
  • Anonym (Singe­l kille) Trådstartaren
    Äldre 3 Mar 23:50
    #9

     


     


    Tack Fjäril kär! Jag har ingen riktig bild av min framtida partner. Hon kan vara brunett, blond, rödhårig mm, smal eller kraftig. Åldern är inte så viktig, hon kan vara lika gammal, yngre eller äldre. Det viktigaste är hennes insida, att vi trivs ihop och gillar varandras personligheter. Men ska tänka på det du skrev.


    Som personen porrfritt och korv skrev att jag ska skriva till tjejer att jag inte tittar på porr tror jag inte hjälper, då är det nog bättre att inte nämna den detaljen alls.


    Tack till f för ditt inlägg :)


     


     

  • Äldre 4 Mar 03:58
    #10
    Fjäril kär skrev 2015-03-03 17:26:41 följande:

    jag tror det är enklast att bli ihop med någon som man lärt känna på riktigt. Du kanske ska börja se dig omkring i ditt riktigt liv. Vad är du intresserad av sysslar med som hobby?  Kanske du kan finna nån bland dom? 

    häng med arbetskompisar ut på after work och lär känna folk du kanske aldrig annars umgås med. 

    anmäl dig till nån kvällskurs eller börja med något som intresserar dig, kanske engagera dig politiskt eller i någon förening. 

    Dom jag träffat och dejtat och blivit ihop med har alla varit någon jag mött i något sammanhang, på jobbet, i kyrkan , fest med jobbet, hamnat brevid varandra på en kompis bröllop, via en  hobby.. 


    Bra skrivet!
Svar på tråden Hur ska jag göra för att få en flickvän