• Anonym (skäms)

    Jag smygstalkar biomamman. Vill sluta. HJÄLP

    Jag har sedan ett år tillbaka smygstalkat biomamman. Detta på Facebook och instagram. Detta tar ALLDELES fär mycket energi och jag har försökt att sluta men efter bara någon dag är jag där och snokar igen. HJÄLP!

  • Svar på tråden Jag smygstalkar biomamman. Vill sluta. HJÄLP
  • Anonym (skäms)
    Brumma skrev 2015-03-03 17:20:12 följande:

    Ta bort Facebook o instagram?


    Det hjälper inte. Går in på iconosquare och kikar. Behöver inget eget konto där. Hon har en öppen profil.
  • Anonym (skäms)
    Anonym (????) skrev 2015-03-03 17:20:13 följande:

    Varför? Svartsjuka, avundsjuka eller både ock?


    Jag vet inte riktigt men något är det. Det känns som jag tävlar mot henne. Jättelöjligt jag vet. :(

    Jag vill typ se hennes falska fasad krakelera.
  • Anonym (.)

    Börja med att bestämma att du ska kolla exempelvis 2ggr/dagen i 10 min/gång, när du är bekväm med det tittar du mindre, eller nått?

  • Anonym (skäms)
    Anonym (.) skrev 2015-03-03 17:41:47 följande:

    Börja med att bestämma att du ska kolla exempelvis 2ggr/dagen i 10 min/gång, när du är bekväm med det tittar du mindre, eller nått?


    Haha ja patetiska jag. Bra ide dock. Tror jag går in och kollar ett tiotal gånger varje dag. Bara för att se hur hon mår, vad hon gör etc.
  • Påven Johanna
    Anonym (skäms) skrev 2015-03-03 17:40:18 följande:
    Jag vet inte riktigt men något är det. Det känns som jag tävlar mot henne. Jättelöjligt jag vet. :(

    Jag vill typ se hennes falska fasad krakelera.
    Hur står det till med din egen fasad då? Vet andra om att du tittar på din mans förra fru/sambo tio gånger om dagen? 
  • Anonym (skäms)
    Påven Johanna skrev 2015-03-03 17:46:39 följande:

    Hur står det till med din egen fasad då? Vet andra om att du tittar på din mans förra fru/sambo tio gånger om dagen? 


    Nej såklart de inte gör. Min fasad är rätt okej tror jag.
  • Anonym (skäms)
    Miss Skywalker skrev 2015-03-03 17:50:46 följande:

    Varför är du svartsjuk på henne?


    Frågan är mer hur jag slutar bry mig?
  • Påven Johanna
    Anonym (skäms) skrev 2015-03-03 17:51:23 följande:
    Nej såklart de inte gör. Min fasad är rätt okej tror jag.
    Ja, men hur är den mindre falsk än vad du tycker att biomammans fasad är menar du?
  • Miss Skywalker
    Anonym (skäms) skrev 2015-03-03 17:52:38 följande:

    Frågan är mer hur jag slutar bry mig?


    Genom att ta reda på vad det är du är svartsjuk på..
  • Anonym (skäms)
    Påven Johanna skrev 2015-03-03 17:56:41 följande:

    Ja, men hur är den mindre falsk än vad du tycker att biomammans fasad är menar du?


    Svårt att förklara en komplex historia såhär upp och ner utan att outa sig själv. Kan nämna lite.

    Känner kvinnan sedan länge dock aldrig varit vänner.

    Lever på att bedra och lura andra på pengar, partners, vänner, myndigheter.

    Har aldrig fel, gör aldrig fel och anser sig vara "övre medelklass" (hennes egna ord) trots att hon aldrig försörjt sig själv.

    Förlorat alla vänner pga manipulativt beteende.

    Jag har starka misstankar om att hon lutar åt en narcissistisk diagnos.

    Ruggig människa som skulle gå över lik för att få sin vilja igenom.

    Har sett henne göra det mot sina egna barn.
  • Påven Johanna
    Anonym (skäms) skrev 2015-03-03 19:27:46 följande:
    Svårt att förklara en komplex historia såhär upp och ner utan att outa sig själv. Kan nämna lite.

    Känner kvinnan sedan länge dock aldrig varit vänner.

    Lever på att bedra och lura andra på pengar, partners, vänner, myndigheter.

    Har aldrig fel, gör aldrig fel och anser sig vara "övre medelklass" (hennes egna ord) trots att hon aldrig försörjt sig själv.

    Förlorat alla vänner pga manipulativt beteende.

    Jag har starka misstankar om att hon lutar åt en narcissistisk diagnos.

    Ruggig människa som skulle gå över lik för att få sin vilja igenom.

    Har sett henne göra det mot sina egna barn.
    Och henne tävlar du med? Hur går det ihop? Du kanske också har någon intressant störning? Brukar du växla mellan att överidealisera och nedvärdera människor?
  • Anonym (skäms)
    Påven Johanna skrev 2015-03-03 19:42:02 följande:

    Och henne tävlar du med? Hur går det ihop? Du kanske också har någon intressant störning? Brukar du växla mellan att överidealisera och nedvärdera människor?


    Jag har ingen störning nej.... saken är den att jag levde ihop med en narcissistist/psykopat i flera år, innan jag träffade min nuvarande.

    Jag tror min "besatthet" av att se hennes fasad krakelera har med det att göra. Han hade aldrig fel, gjorde aldrig fel och hade utåt sett en välputsad fasad. Att jag tävlar mot henne var nog fel förklarat.

    Jag känner viss ilska gentemot henne för att hon påminner om honom. Som om att världen skulle vara vettig igen om "såna" människor faktiskt inte kom undan.

    Lire rörigt men jag fick aldrig ett avslut, vilket man oftast inte får. Jag kanske söker något rättfärdigande genom henne en sekundär person med samma problematik.

    Gud vet inte. Vill bara sluta bry mig.
  • Anonym (j)
    Anonym (skäms) skrev 2015-03-03 20:03:06 följande:
    Jag har ingen störning nej.... saken är den att jag levde ihop med en narcissistist/psykopat i flera år, innan jag träffade min nuvarande.

    Jag tror min "besatthet" av att se hennes fasad krakelera har med det att göra. Han hade aldrig fel, gjorde aldrig fel och hade utåt sett en välputsad fasad. Att jag tävlar mot henne var nog fel förklarat.

    Jag känner viss ilska gentemot henne för att hon påminner om honom. Som om att världen skulle vara vettig igen om "såna" människor faktiskt inte kom undan.

    Lire rörigt men jag fick aldrig ett avslut, vilket man oftast inte får. Jag kanske söker något rättfärdigande genom henne en sekundär person med samma problematik.

    Gud vet inte. Vill bara sluta bry mig.
    hon låter som en rätt vanlig och ointressant person.
    så- löst
Svar på tråden Jag smygstalkar biomamman. Vill sluta. HJÄLP