• Anonym (Varannan vecka)

    barn med två hem

    Nyfiken på hur andra har de
    Hur gör ni med barn som bor varannan vecka?
    Får dom komma hem när dom vill även på den andra förälderns vecka?
    Får dom inte komma hem alls?
    Eller måste dom ringa och fråga om dom får komma hem?

  • Svar på tråden barn med två hem
  • Anonym (Varannan vecka)

    Ingen som vill dela med sig?

  • Anonym (självklart)

    Mina bonusbarn är alltid välkomna HEM och behöver självklart inte ringa först. Dom bor ju här.

  • Anonym (moa)

    Strikt varannan vecka, sambon jobbar kväll när hans barn inte är här och barnet är inte mitt ansvar så då får han vara hos mamman.

  • Anonym (Varannan vecka)
    Anonym (moa) skrev 2015-03-05 11:48:42 följande:

    Strikt varannan vecka, sambon jobbar kväll när hans barn inte är här och barnet är inte mitt ansvar så då får han vara hos mamman.


    Är barnet så pass litet att han inte klarar saker själv? Gå till skolan, fixa frukost mm?
  • Anonym (moa)
    Anonym (Varannan vecka) skrev 2015-03-05 11:56:37 följande:
    Är barnet så pass litet att han inte klarar saker själv? Gå till skolan, fixa frukost mm?
    Nej han är 12. Men som jag skrev så är han inte mitt ansvar när hans pappa inte är här så då får han vara hos sin mamma.
  • Anonym (självklart)
    Anonym (moa) skrev 2015-03-05 12:00:37 följande:

    Nej han är 12. Men som jag skrev så är han inte mitt ansvar när hans pappa inte är här så då får han vara hos sin mamma.


    Men även om det inte är ditt ansvar, tycker du inte det är roligt att få rå om ditt bonusbarn ensam ibland?

    Min bonusdotter var 11 när jag och pappan flyttade ihop och jag tyckte verkligen om när pappa var borta så vi fick tid att umgås själva.

    Som att bondas lite, familjebildas.
  • Fia 28

    Nope. Men hon är bara 3 så hon ringer inte själv eller kommer och knackar på oanmält precis.

  • Anonym (moa)
    Anonym (självklart) skrev 2015-03-05 14:24:49 följande:

    Men även om det inte är ditt ansvar, tycker du inte det är roligt att få rå om ditt bonusbarn ensam ibland?

    Min bonusdotter var 11 när jag och pappan flyttade ihop och jag tyckte verkligen om när pappa var borta så vi fick tid att umgås själva.

    Som att bondas lite, familjebildas.


    Nope, hans pappa min sambo är typ hans betjänt när han är här. Jag är den jobbiga som ställer krav tex att man kan göra frukost själv. Så även om han fick springa mellan hursomhelst så tror jag inte intresset finns när inte betjänten är hemma.
  • Anonym (isa)

    hos oss är barnen hos den förälder de ska vara om inget annat är planerat, eller om de svänger förbi för att hämta något.

    Det är en självklarhet för oss alla tror jag.. Det har aldrig riktigt varit på tal om något annat utan vv är vv.

  • Anonym (självklart)
    Anonym (moa) skrev 2015-03-05 18:38:10 följande:

    Nope, hans pappa min sambo är typ hans betjänt när han är här. Jag är den jobbiga som ställer krav tex att man kan göra frukost själv. Så även om han fick springa mellan hursomhelst så tror jag inte intresset finns när inte betjänten är hemma.


    Så bra. Då vet du att han inte är någon att skaffa egna barn med ich behöver aldrig fundera på den saken iaf.
Svar på tråden barn med två hem