• MakeitHappen

    Gravid efter missfall

    Hej!
    I November 2014 fick jag och sambon missfall i vecka 10.... Vi har sedan dess försökt bli gravida.... i söndags den 1/3 hade jag BIM.... hade en teststicka hemma så använde för den att se om jag ska invänta mensen eller inte.... två streck :) Gravid! :)     (köpte en Clearblue idag digital för att dubbelkolla, inte använt den ännu)

    Men det jag vill komma fram till är att jag har inga symptom alls... brösten ömmar lite men inte alls lika mö som förra graviditeten, har ingen molvärk.. ingenting ... vilket oroar givetvis! Har det med missfallet att göra, om livmodern inte "behöver" växa nu direkt ... ingen aning.....

    Min undrar är... finns det någon här inne som har haft missfall och blivit gravida och haft lite eller inga symptom alls ??

  • Svar på tråden Gravid efter missfall
  • Smulan 89

    Jag fick missfall i v 10 första gången jag var gravid. Tog 10 mån innan jag blev gravid igen. Då blev det en bebis. Hade inga symptom innan jag började må illa och spy i v 9 och ca  1,5 månad framåt. Mest illamående. Har inte haft några andra symptom med något av barnen än illamående olika lång tid av graviditeten. Foglossning sista månaden också, men inget annat. Ömma bröst tex vet jag inte hur det känns, om man inte räknar när de är sprängfyllda med mjölk.
    Går in i v 37 imorgon med 3:e barnet.

  • MakeitHappen

    Okej, tack för att du svarade :)
    då vet jag och kan släppa oron lite. Är bara lite orolig att de ska hända igen, det tror jag inte jag klarar psykiskt, men ska försöka tänka positivt :)

    Grattis till dig :)

  • Smulan 89

    Tack =)

    Jag brukar tänka att om det inte gör ont i magen/livmodern och/eller blöder så är det ingen fara =)

  • MakeitHappen

    Ja, det är ju så man ska tänka! men så hör man alla andra "åh jag mår sååå illa osv."     Plus jag mådde relativt bra förra gången med, därför blir man lite orolig, men jag ska bara tänka positivt nu, ditt svar underlättade massvis!! :)

    Tog digitalt test imorse : Gravid 2-3 veckor :D      Var säker de skulle stå 1-2 veckor men inte då :)  

Svar på tråden Gravid efter missfall