• Anonym (Klara)

    Cipralex, någon som äter det här?

    Har varit deprimerad med ångest och social fobi i 2 år. Äntligen tog jag mig till läkare och fick Cipralex utskrivet. Fick också sobril.

    Har det senaste året mest legat på soffan, inte haft lust med någonting, blivit rädd av att träffa människor. Detta är såklart jobbigt för min sambo o barn, så jag hoppas att det ska bli ändring på det nu.

    Jag skulle verkligen bli jättetacksam om någon ville dela med sig om sina erfarenheter av denna medicin. Har den hjälpt? Biverkningar? Tänker FRAMFÖRALLT på de sexuella, förmågan att få orgasm?

  • Svar på tråden Cipralex, någon som äter det här?
  • Anonym (jagmed)

    Hej

    Det tar ett tag innan medicinen börjar verka. Jag fick världens VÄRSTA ångest efter ca 2 veckor. Det är en VÄLDIGT vanlig bieffekt att bli sämre innan det blir bättre, så var beredd på det.

    Gällande orgasmer ja det är nackdelen med medicinen. Jag tycker fortfarande det är svårt trots att det gått ca 3 månader nu.

    Men! Medicinen hjälpte mig mot det den skulle.

    Lycka till och tänk på att medicinen fungerar som en krycka så du kan ta itu med de riktiga problemen.

  • Anonym (Klara)
    Anonym (jagmed) skrev 2015-03-03 19:39:16 följande:

    Hej

    Det tar ett tag innan medicinen börjar verka. Jag fick världens VÄRSTA ångest efter ca 2 veckor. Det är en VÄLDIGT vanlig bieffekt att bli sämre innan det blir bättre, så var beredd på det.

    Gällande orgasmer ja det är nackdelen med medicinen. Jag tycker fortfarande det är svårt trots att det gått ca 3 månader nu.

    Men! Medicinen hjälpte mig mot det den skulle.

    Lycka till och tänk på att medicinen fungerar som en krycka så du kan ta itu med de riktiga problemen.


    Jag förstod nog inte riktigt hur du menade. Har det gått 3 månader sen du slutade med medicinen? Eller sedan du började?
  • Anonym (jagmed)
    Anonym (Klara) skrev 2015-03-03 19:58:06 följande:

    Jag förstod nog inte riktigt hur du menade. Har det gått 3 månader sen du slutade med medicinen? Eller sedan du började?


    Sen jag började. :)
  • Anonym (Två år)

    Jag har ätit cipralex i två år... Fick inga biverkningar alls när jag började.. De har kommit smygande.. Det som är nu är minskad lust.. Inga problem med orgasm eller så... Men fördelarna är sååå många! Att känna att man lever ovanför ytan

  • Anonym (Klara)
    Anonym (Två år) skrev 2015-03-03 21:07:44 följande:

    Jag har ätit cipralex i två år... Fick inga biverkningar alls när jag började.. De har kommit smygande.. Det som är nu är minskad lust.. Inga problem med orgasm eller så... Men fördelarna är sååå många! Att känna att man lever ovanför ytan


    Minskad lust kan jag ta, huvudsaken är att jag kan få orgasm, så nu fick jag lite hopp av ditt inlägg.
    Jag hoppas verkligen att de kommer ta mig ovanför ytan med.

    Vilken dos äter du?

    Jag började på 5 mg igår, inga biverkningar hittills, snart ska jag höja till 10.
  • Vet ej längre

    Äter 15mg och 150mg Voxra tycker att de håller mig ovanför ytan ganska bra. Ska skiljas nu efter 15år och det känns inte jobbigt, vet inte om det beror på tabletterna eller om det faktiskt skulle kännas skönt ändock. Har nyligen ökat till 15mg och jag har dessutom BPD diagnos.

  • Anonym (Två år)
    Anonym (Klara) skrev 2015-03-03 22:18:03 följande:

    Minskad lust kan jag ta, huvudsaken är att jag kan få orgasm, så nu fick jag lite hopp av ditt inlägg.

    Jag hoppas verkligen att de kommer ta mig ovanför ytan med.

    Vilken dos äter du?

    Jag började på 5 mg igår, inga biverkningar hittills, snart ska jag höja till 10.


    För mig har det inte varit några problem med orgasm :) att börja med cipralex är det bästa val jag gjort.. Jag äter 20mg nu, funkar fint :) försökte trappa ur för ca 1 år sedan, det gick däremot inte! Så jag fortsätter, vill aldrig må så som jag gjorde innan tabletterna igen!
Svar på tråden Cipralex, någon som äter det här?