• amae

    Depression, singel och gravid.

    Gud, jag behöver hjälp, eller råd. Jag orkar inte prata med någon i familjen just nu så tänkte att det är enklare att prata med främlingar.
    I höstas blev jag frisk från en otroligt svår depression som hade varat i 6 år. För ca 1 månad sen fick jag reda på att jag var gravid. Förra veckan gjorde jag och min pojkvän slut.


    Jag är 18år, går andra året på gymnasiet och bor hemma hos min mamma. PLUS att min depression är tillbaka, fast värre denna gången.


    SNÄLLA, finns det någon som kan relatera till detta eller ge mig några råd? Vet verkligen inte vad jag ska göra just nu. Känns som att allt går i tusen bitar.


    Är i v 12(11+0) imorgon.

  • Svar på tråden Depression, singel och gravid.
  • livslevande

    Jag bröt också med min kille när jag blev gravid, har sedan blivit deprimerad då hela situationen sög musten ur mig och självkänslan hamnade på noll.

    Men det finns jättebra hjälp att få! Kontakta din ungdomsmottagning eller MVC snarast för att få prata med en kurator.

  • Prällen

    Jag är 43, man, har haft depression hela livet och avundas dig. Det kommer att lösa sig och du kommer dessutom att få ett barn. Du har hela livet framför dig! Tänk dig kvinnor som närmar sig fyrtio och inte hittat "den rätte" att skaffa barn med. När ditt barn är självständigt så är du fortfarande ung.

  • amae
    livslevande skrev 2015-03-03 23:30:55 följande:

    Jag bröt också med min kille när jag blev gravid, har sedan blivit deprimerad då hela situationen sög musten ur mig och självkänslan hamnade på noll.

    Men det finns jättebra hjälp att få! Kontakta din ungdomsmottagning eller MVC snarast för att få prata med en kurator.


    Tack så jätte mycket. Det ska jag göra! 

  • amae
    Prällen skrev 2015-03-03 23:42:06 följande:

    Jag är 43, man, har haft depression hela livet och avundas dig. Det kommer att lösa sig och du kommer dessutom att få ett barn. Du har hela livet framför dig! Tänk dig kvinnor som närmar sig fyrtio och inte hittat "den rätte" att skaffa barn med. När ditt barn är självständigt så är du fortfarande ung.


    Jo det är sant, ganska svårt att tänka framåt just nu men jag ska försöka!
    Tack för de snälla orden Solig

  • emeliienicole

    Hej! Är 19 år, gick 3 året på gymnasiet men fick ta ett studieuppehåll för att jag spydde 10 gånger om dagen varenda dag i 3 månader och jag är gravid i v. 31 nu..


    Dock så bor jag ihop med pappan till barnet men kan ibland känna mig lite ensam i detta, han är 20 år och tror inte han har förstått vilket ansvar han egentligen borde börja förbereda sig på, samt att jag är ensam hemma hela dagarna då han jobbar och mina vänner går i skolan/har andra grejer för sig...på helgerna finns det ingen som helst tid att vara med dom som kallar sig mina vänner då dom väljer att vara ute och supa istället. 


    Jag försöker tänka positivt och tycker nästan det är pinsamt att kolla på alla bilder dom lägger upp på Facebook där dom är jättefulla och gör bort sig, jag ska ju ändå ha ett barn, en liten pojke, jag känner av honom varenda eviga dag och ibland vaknar jag av hans sparkar, kan nog inte bli lyckligare än vad jag är nu..han är ju liksom min. Moderkänslorna har verkligen börjat komma nu, när jag var i v. 20 så undrade jag hela tiden varför jag behöll detta barnet, nu kan jag nästan inte tänka den tanken alls..


    Jag var djupt deprimerad förra året, då jag blev gravid med den killen jag bor ihop med nu och fick missfall då jag blev våldtagen och slagen i magen/ryggen. Har ännu idag svårt att släppa den tanken men nu har jag någonting som lyfter upp mig.


    Förlåt för lång text men med detta vill jag säga att det finns alltid hopp, du kommer få någonting så fint, så stort, någonting som du kommer älska mer än något annat i hela denna värld. Du bär på den finaste gåvan och om du bara vill så kommer saker och ting att lösa sig.


    Hoppas allt går bra för dig! Lycka till! Kram 

Svar på tråden Depression, singel och gravid.