• Moncat

    Sitter på akuten för att detta hände..

    Hej!

    Idag mådde jag ganska dåligt för jag har haft problem med min familj på senaste tiden. Så jag äter dåligt och sover dåligt, ligger mest i sängen och gör inget.

    När min man kom hem ville han muntra upp mig och vi skulle iväg för pizza. På Väg sit kände jag mig väldigt svag så jag berättade, lite längre fram fick jag akut behov att göra nr 2 jag fick panik och så att jag inte skulle hinna till toan. Jag blev mer yr och höll i honom hårt. Jag sov vitt hela tiden fick panik och mina ben svarade inte Och jag ramlade långsamt medan jag skrev lätt och grät samditigtigt för att jag fick panik. Han försökte ta mig hem och jag lyckades bajsa på mig för jag kunde verkligen inte låta bli. Trodde jag skulle dö och aldrig komma hem. Jag dreglade och pratade konstigt och skakade. Kom hem äntligen och tog av mig kläderna och grät och sedan var det över. Det hela varade kanske i 10 min.

    Nu väntar jag på blodprov resultat på akuten men är ganska säker på att allt är j ordning jag mår ju bra nu.

    Har någon varit med om något liknande?

    Jag är gravid i vecka 19 förresten. Kj

  • Svar på tråden Sitter på akuten för att detta hände..
  • Linc

    Usch! Hur mår du nu!? Hur har det gått? :( Hoppas de listade ut på sjukhuset vad som hände dig! Styrke kram kommer här iaf!

  • Lillstrumpa79

    Det låter lite som ett krampanfall. Jag hade ett när jag var 17.. Läkarna sa att en gång oftast är ingen gång men de röntgade huvudet, gjorde ekg osv. De hittade inget fel och sa att ett sådant anfall ibland kan utlösas av stress eller annan stark påverkan.

    Hoppas allt gått bra för både dig o bebis!

  • Minza83

    Tycker det mer låter som ett rejält blodsockerfall ihop med stress. Varför äter du inte som du ska?!

    Sätt klockan på varje tredje timma och ät! Du gör både dig själv och bebisen en rejäl björntjänst.

  • Moncat

    Det var tydligen en rejäl blodtrycksfall, äter mycket bättre nu har gått upp de kilon jag ska gå upp. Allt är underbart, barnet sparkar och fick reda på att det är en pojke!

    Tack för alla svar ni är så omtänksamma! Kram

Svar på tråden Sitter på akuten för att detta hände..