• Anonym (Anony­m)
    Äldre 4 Mar 05:57
    1079 visningar
    4 svar
    4
    1079

    Lögnen som dödar mig

    MYCKET TEXT, Behöver få det ur mig. Jävligt rörigt.

    Hej, , finns inget rätt forum(eller jo egentligen) . Texten är skriven för de inblandade, men jag är för feg att dela den till dem, att dela den anonymt ger inte samma slående känslor men är kanske ett steg närmare ett riktigt erkännande och ett sätt at må bättre i mig själv. Är inte självmordsbenägen.

    Jag har ljugit, inte bara en gång, inte bara en lite lögn, jag har fortsatt spinna på en lögn så långt att där inte finns ett bra sätt att ta mig ur den, inte utan att förlora alla mina vänner och sättet mina kära ser på mig. En lögn som från en början inte var speciellt allvarlig men som sedan växte hemsk för att dölja att det från början var en lögn.

    Hon finns inte, hon fanns aldrig, sorgen jag kände var inte på grund av henne, sorgen jag kände kom från något jag inte kunde sätta fingret på och jag behövde något att skylla på, för inte kan man väl vara nere utan anledning(vet nu att det går) .

    Jag har sagt att hon fanns att hon togs ifrån mig, jag byggde upp en värld omkring henne, en värld jag tillslut själv nästan trodde var verklig, en värld så komplex att det omöjligt kunnat var påhittat, men det var det, allt var en enda korkad jävla lögn! Jag kommer aldrig förlåta mig själv för vad jag gjort. Jag har sagt den till flera personer också, personer som mått dåligt för min skull, personer som tröstat mig, allt för att jag inte visste vad det var jag kände.

    Jag förstår om ni aldrig vill prata med mig igen, om ni aldrig vill se mig eller nämna mitt namn, det jag gjorde är oförlåtligt, det jag gjorde är sjukt och är antagligen något jag behöver psykiskhjälp för. Jag är rädd för att dela med mig av detta, för jag tror jag vet vad som kommer hända. Jag vet att folk aldrig kommer kunna lita på mig till 100% igen och jag vet inte om jag orkar leva med den tanken. Allt för att man drog en korkad lögn i hop om vad? Att verka mer intressant? jag inser att folk skiter fullständigt i mina erfarenheter, bara jag är jag, men vafan mitt liv var så tråkigt o plain.

    O nu sitter jag här med en börda som är på riktigt, samtidigt som jag tyngs av en som var på låtsas, jag vill säga sanningen men vågar inte, kanske att jag delar detta på något sätt men får fel folk höra det och deras reaktion blir som jag väntarvmig, kommer jag bryta ihop. Inte för de spelar någon roll för er, jag kommer antagligen bara vara ett avskun ändå, en falsk jävla loser som tror att man måste vara med om saker för att var värd att känna.

    Jag hatar mig själv och tror ni också kommer göra det.

    Finns inget bra sätt att be om ursäkt på

  • Svar på tråden Lögnen som dödar mig
  • Mamori
    Äldre 4 Mar 09:13
    #1

    Din stackare. Handlar det om en flickvän eller ett förlorat barn?

  • radwan­ska
    Äldre 4 Mar 09:54
    #2

    Det är möjligt att några kommer vända dig ryggen om du berättar. Men jag vill ändå tro att om du har några sanna, starka vänner så kommer de att förlåta dig. Visst, det var en lögn, men det hade kunna varit en ÄNNU värre lögn. Om det här är något som verkligen tynger dig så tycker jag du ska berätta. Inte för en i taget utan helst för flera på en gång, så att du gör en grej. Då förstår de hur dåligt du mår över din lögn och jag tror att de kommer förlåta dig.

  • Anonym (Ge folk chanse­n)
    Äldre 4 Mar 10:01
    #3

    Om du berättar och ger folk chansen att se dig på riktigt så kan det vara så att dom chockar dig och faktiskt står kvar vid din sida. Tro inte illa om folk, utan ge dom chansen att förstå.

    Ja visst kommer det bli reaktioner. Men du kan aldrig må värre än när du ljuger för dig själv. Det är det värsta sveket som finns.

  • Äldre 4 Mar 13:01
    #4

    Oj nej, vad jobbigt! Men du, du vinner ingenting på att fortsätta ljuga. Skicka det här brevet till dem. Jag tror precis som resten, att du ska ge dem en chans att förstå och förlåta. Du vet ju inte, kanske folk har anat detta redan. Ta hand om dig! Skicka ett PM om du vill ha någon att bolla lite tankar med.

Svar på tråden Lögnen som dödar mig