• Anonym (Snäll­a stanna kvar)
    Äldre 4 Mar 09:00
    1526 visningar
    17 svar
    17
    1526

    BLÖDNING ELLER TIDIGT MISSFALL? GRÅTER

    Igår gjorde jag ett positivt graviditetstest, lyckan går inte att beskriva efter så många försök.

    Senare under dagen började jag blöda, kllarrött blod. Inga klumpar, ingen smärta men jag blöder fortfarande och det är ganska kraftigt.

    Gjorde ett test imorse som såg nästan likadant ut, något svagare.

    Är det för dödsdömt? Jag jagar hoppet om att den lilla stannar kvar och jag är helt förtvivlad.

    Är det någon som varit i min situation?

    Hur sluade det för dig? Hur var dina blödningar?

    Ge mig hopp.

  • Svar på tråden BLÖDNING ELLER TIDIGT MISSFALL? GRÅTER
  • Anonym (Snäll­a stanna kvar) Trådstartaren
    Äldre 4 Mar 11:06
    #1

    Eller känner ni någon som haft det såhär?

  • Anonym (...)
    Äldre 4 Mar 11:08
    #2

    Ingen aning tyvärr.. :/Är det tidigt i graviditeten?

    Har du ringt mödravården?

  • Anonym (Snäll­a stanna kvar) Trådstartaren
    Äldre 4 Mar 11:20
    #3

    Det är tidigt, vecka 6-7 är lite osäker pga oregelbunden cykel.

    Jag har pratat med gynakuten, och dom säger att så länge det inte gör ont och inte klumpar är det normalt.

    Men jag är orolig och det här känns inte alls normalt.

  • Anonym (...)
    Äldre 4 Mar 12:02
    #4
    Anonym (Snälla stanna kvar) skrev 2015-03-04 11:20:47 följande:

    Det är tidigt, vecka 6-7 är lite osäker pga oregelbunden cykel.

    Jag har pratat med gynakuten, och dom säger att så länge det inte gör ont och inte klumpar är det normalt.

    Men jag är orolig och det här känns inte alls normalt.


    Tyvärr kan du nog bara ta det lugnt och avvakta..
  • Anonym (Snäll­a stanna kvar) Trådstartaren
    Äldre 4 Mar 13:05
    #5

    Ja, det finns nog inget annat att göra. Jag skulle höra av mig om blödningarna inte minskade och isf få komma in på ett vul.

  • Äldre 4 Mar 14:36
    #6

    Jag känner igen mig i det du skriver.

    Jag började blöda på bim-2. Kraftiga blödningar, tunt rött, inte ont. Efter 4-5 dagar slutade det.

    Testade tydligt pos med cb på em, svagare pos morgonen efter med RFSU, ännu svagare morgonen där efter med RFSU.

    Säker på missfall!

    Efter en vecka fick jag en konstig mörk blödning, ett par timmar bara. Testade morgonen efter, starkt pos med cb!

    Ringde då bm som sa ungefär - vi utgår från att du är gravid, inskrivning och läkarbesök bokas.

    En vecka senare kom en till knepig blödning ett par timmar bara.

    I morgon ska jag göra vul och se...

    Så jag är ju inte säker än på att det är liv där inne, men jag tror det är det.. Känns så i magen!

    Testade du med samma märke båda gångerna?

  • Anonym (Snäll­a stanna kvar) Trådstartaren
    Äldre 4 Mar 15:45
    #7

    Va skönt att prata med någon i liknande situation.

    Har du gjort vul tidigare innan den mörka blödniningen?

    Jag testade med samma test, testlagret, och har gjort sedan bim och sett en liten stegring. Inte mycket, men åtminstone en stegring,

    Vad har du för gravid symtomen hittills?

    Jag sitter i telefonkö upp på gymnasten nu, pratade med dom tidigare idag och hon ville att jag skulle återkomma efter kl 15 om inte blödningarna lättat så skulle hon fixa en akut vul tid imorgon. Så jag ska också åka och kolla vad som händer där inne i magen.

    Håller tummarna för oss båda att där ärter litet pickande hjärta.

    Hur långt gången är du?

  • Anonym (Snäll­a stanna kvar) Trådstartaren
    Äldre 4 Mar 15:47
    #8

    Gynakuten ska det ju natuligtvis stå inte gymnasten skratt!

  • Äldre 4 Mar 16:44
    #9

    Håller tummarna för dig i morgon då!

    Jag är i vecka 6+6 idag, så har det gått vägen så får jag ju absolut se ett hjärta picka i morgon i alla fall! Du då?

    Har inte gjort något vul tidigare, var så säker på MF först så jag väntade in mensen tänkte jag, men då kände jag att något inte alls stämde när den andra (första mörka) blödningen kom.

  • Anonym (Snäll­a stanna kvar) Trådstartaren
    Äldre 4 Mar 20:18
    #10

    Okej, åh jag klättrar på väggarna här hemma.

    FNISS va roligt, jag är i 6+4 :)

    Ja jag förstår berätta hur det gick imorgon jag är super nyfiken, det är så obehagligt med blod och graviditet, det går inte alls ihop i mitt huvud. För mens har alltid för mig varit en garanti på "inget barn den här månaden" men så fel man kan ha.

  • Äldre 5 Mar 07:18
    #11
    Anonym (Snälla stanna kvar) skrev 2015-03-04 20:18:47 följande:

    Okej, åh jag klättrar på väggarna här hemma.

    FNISS va roligt, jag är i 6+4 :)

    Ja jag förstår berätta hur det gick imorgon jag är super nyfiken, det är så obehagligt med blod och graviditet, det går inte alls ihop i mitt huvud. För mens har alltid för mig varit en garanti på "inget barn den här månaden" men så fel man kan ha.


    När har du tid idag? Jag ska träffa läkaren kl 11.

    Blod och graviditet är inte nytt för mig, ändå var jag säker på mens när blodet kom runt bim, såklart.
  • Anonym (Snäll­a stanna kvar) Trådstartaren
    Äldre 5 Mar 11:41
    #12

    Jag har varit där nu och tyvärr är det här ett missfall, jätte tråkigt :( men det är bara att försöka igen :)

    Hoppas det gick bättre för dig!!

  • Äldre 5 Mar 12:28
    #13

    Vad tråkigt! Hoppas det tar sig snabbt igen för dig!

    För mig gick det bättre, en liten klump med pickande hjärta i ca v 5+5 i stället för 7+0. Men hon sa att en såpass tidig mätning kan visa upp till en vecka fel.

  • Äldre 5 Mar 12:39
    #14

    När jag väntade vår andra dotter blödde jag kraftigt. Åkte in och gjorde VUL och de såg då 2 hinnsäckar, det var alltså en tvillinggraviditet där den ena tillbakabildades som det heter. Jag blödde massor i ca 1 månad.

    Jag har även 7 "vanliga" missfall i bagaget och de var alla i v 5-7 och då blödde jag som vid vanlig mens.


    Annica med Tiffany 2005-07-10 och Melanie 2007-04-10
  • Anonym (Snäll­a stanna kvar) Trådstartaren
    Äldre 5 Mar 15:24
    #15

    Blir glad att det gick bra för dig, Grattis :D Oj så pass, men huvudsaken är att pricken mår bra!

    Okej, dom kunde inte se något alls i min livmoder och inte heller någon annanstans, inte heller hitta dom nå hcg i blodet vilket känns konsigt när jag 3 dagar tidigare gjort ett positivt test. Men det kanske går snabbt för det att sjunka?

  • Äldre 6 Mar 06:19
    #16
    Anonym (Snälla stanna kvar) skrev 2015-03-05 15:24:25 följande:

    Blir glad att det gick bra för dig, Grattis :D Oj så pass, men huvudsaken är att pricken mår bra!

    Okej, dom kunde inte se något alls i min livmoder och inte heller någon annanstans, inte heller hitta dom nå hcg i blodet vilket känns konsigt när jag 3 dagar tidigare gjort ett positivt test. Men det kanske går snabbt för det att sjunka?


    Annars har man ju lärt att hcg kan vara kvar länge efter ett missfall.. Men jag tror att det är bra att dom inte hitta något hcg, då kommer nog din kropp igång snabbare.

    Tack så mycket :) önskar dig lycka till!!!!
  • Anonym (Snäll­a stanna kvar) Trådstartaren
    Äldre 6 Mar 17:21
    #17

    Ja jag gjorde en abort för många år sen när jag var runt 16-17 år. Jag vill minnas då att hcgt var lvar många veckor!

    Men som du säger, ju snabbare desto bättre!

    Tack detsamma!! :)

Svar på tråden BLÖDNING ELLER TIDIGT MISSFALL? GRÅTER